Inlägg från: MammaBecka |Visa alla inlägg
  • MammaBecka

BF Maj 2017

Hej hej :) jag plussade idag och med våran beräkning så är bf i slutet av maj 2017 :) jag har två söner som är 8 och 11 år och är nu alltså gravid med mitt tredje barn! :) jag lever inte ihop med mina barns pappa utan lever med en ny sambo nu och vi är överlyckliga :)

• MammaBecka

Mina symtom än så länge är inga förutom att jag är så sjukligt trött och orkar knappt hålla mig vaken.

• MammaBecka
    Teresiat skrev 2016-09-07 19:16:34 följande:

Har få symtom. Trött som tusan, lite känningar i livmodern då och då, förstoppad till och från. Har även haft yrsel titt som tätt.. Ikväll bär det av på en flerdagars konferens. Så nu blir det att fejkdricka alkohol till middagarna.. Ursäkt som tex. penicillin känns genomskinligt.

Har du något bra tips på hur man fejkdricker? Jag behöver nämligen också göra det inom den närmaste tiden.
  • MammaBecka
    Crazzy skrev 2016-09-07 19:57:06 följande:

Hej alla!

Plusade i lördags, har BF 9/5! Första barnet och vi är het nygifta, vi är så exalterade att vi båda eventuellt kommer att hinna dö innan barnet faktiskt kommer, haha!

Jag har haft jättesvårt för att inte berätta för folk, man är ju så glad! Har berättat för närmsta släkten (vilket vi egentligen tänkte vänta lite med, men en skvallrig morbror fick reda på det för tidigt, och då var det ju bara att köra!). 

Känner mig konstant lite PMSig (arg/lättretlig), har varit lite illamående och är trött som en klubbad säl :o

Jag kan inte vara den enda som vill göra ALLT NU! Jag vill inreda barnrummet, köpa barnvagn (vi har redan bestämt vilken det blir :'D), köpa blöjor, helt enkelt KAN DET BLI MAJ SNART? Vill om inte annat få se gravid ut... Min syster visade inte förrän i v22 och jag är rädd att jag går samma öde till mötes, jag vill ha bulan så allt inte känns så abstrakt längre...

Oj nu blev det visst lite av en novell haha...!

Grattis! :)

Jag känner likadant trots att det är tredje barnet :) men min yngsta är 8 år så det är ju ett tag sen. Vi satt och kollade på barnvagn här precis haha :)
  • MammaBecka
    Teresiat skrev 2016-09-07 20:01:49 följande:

Ja det är ju nästan omöjligt om man är i ett mindre sällskap :s jag har tur som kommer gå på stora banketter denna konferens. Jag tänker mingla runt mellan måltiderna och passar då på att tömma mitt glas eller ställa undan glaset. Kommer inte bli lätt men då vi är flera hundra på middagen hoppas jag att ingen kommer notera.. Alla kommer ha fullt upp med alla.. Det blir värre om ett par veckor när jag ska på flerdagars konferens med 15 pers.... Huuuuva... Hur ser det ut för dig mammabacka? Är det med jobbet eller bekanta som det ska kalasas med?

Det kommer vara med bekanta och familj och jag vill ju så gärna berätta redan nu men tänkte försöka hålla oss till efter UL i början av november.

Jag och min mamma har bokat in oss på en vinprovning om en månad, vet inte hur jag ska ta mig ur det utan att hon misstänker nåt ;)
  • MammaBecka
    Crazzy skrev 2016-09-07 20:19:32 följande:

Haha vad bra, då känns det bättre! Man vill ju bara att det ska hända nu, är ju väldigt efterlängtat! Vad kollar ni för vagn? :) 

Brio sing är vi intresserade av :)
  • MammaBecka
    Ememem skrev 2016-09-08 07:58:24 följande:

Grattis till alla nya plus! Vi är många som gått över till att hänga i en hemlig fb grupp så välkommen dit om ni vill. Använd länken i inlägget ovan och skicka gärna ett PM till mig med ert namn så kan jag lägga till er i gruppen.

Jag har skickat ett meddelande till dig :)
  • MammaBecka
    misslina skrev 2016-09-08 22:04:25 följande:

Har skickar pm

Jag har också skickat pm till dig. Kom det inte fram?
  • MammaBecka
    Teresiat skrev 2016-09-11 11:48:01 följande:

Jag stannar här på fl, kommer kanske till FB gruppen efter v 12 men innan dess vill jag vara hemlig med min graviditet. Minns i förra FB-gruppen att typ folks kollegor och typ grannar hamnade i samma grupp. Vipps vet kanske fler än planerat att man är gravid ;p

Det kan väl iofs hända i denna tråd också :)
  • MammaBecka
    L 91 skrev 2016-09-11 19:46:37 följande:

Härligt att du mår bra! Jag tror att det blir v 6 imorgon.. mår bra. Hade hellre nått lite dåligt för att veta att det är något därinne och att den växer. Men jag har för mej att jag mådde liknande med mina två andra barn oxå, så borde inte oroa mej men det gör jag iaf..

Jag är likadan, inga nämnvärda symtom och nojar då. Men var egentligen likadant med mina två första barn också.
  • MammaBecka
    Bäbiiiis skrev 2016-09-12 16:24:59 följande:

Hej! Jag är bara i v 4 men känner mig redan extra trött. Förra graviditeten tror jag inte jag blev trött förrän ca v 6 men man glömmer ju hur det var. När satte er trötthet in ni som känner av den?

Är förresten på bim idag och plussade även med cb digital nu. Det känns väldigt skönt att ingen mens kommit även om jag redan visste att jag var gravid.

Jag började känna av min extrema trötthet för 1,5 vecka sen och det var innan jag visste att jag var gravid. Det var vecka 4 då.
Svar på tråden BF Maj 2017