• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • Melam

Hakar gärna på här med..plussade igår, men ska eg inte ha mens förrän på tisdag. Blir tredje barnet för mig. Har nog inte riktgt fattar det ännu för alltid varit inställd på "bara" två barn.

• lilaemma
    Melam skrev 2016-09-18 19:58:55 följande:

Hakar gärna på här med..plussade igår, men ska eg inte ha mens förrän på tisdag. Blir tredje barnet för mig. Har nog inte riktgt fattar det ännu för alltid varit inställd på "bara" två barn.

Hej och välkommen
  • kohler12
    Bäbiiiis skrev 2016-09-16 22:02:50 följande:
    Är det någon särskild anledning till att du gör flera tidiga ultraljud? Ska du göra kub också sen?
    för min livmoder är otroligt skör just nu efter senaste förlossningen 
    dem fick öppna livmodern som ett T sist o läkaren sa blir du gravid igen så får du göra lite tidiga ultraljud för att kolla så allt ser bra ut 
    men blir att föda med kejsarsnitt med 
  • Melam

Sjukt täppt i näsan och lite nojjig över att ngt ska hända..

• L 91
    Teresiat skrev 2016-09-19 17:48:25 följande:

Trött och svullen. Själv då? :)

Galet uppsvälld. Riktigt jobbigt faktiskt. Så svårt att dölja. Annars mår jag bra. Blir illamående på eftermiddagen om jag inte äter. Trött. Hb 102 förra veckan och blodbrist så det är väl inte så konstigt iofs. Hade gärna känns av det lite mer så man får bekräftelse lixom.. ömma bröst oxå. Detta är tredje barnet och jag tror inte att jag känner mer eller mindre än de andra graviditeterna men man vill ändå veta att allt är bra..
  • Bäbiiiis
    kohler12 skrev 2016-09-19 10:09:18 följande:

för min livmoder är otroligt skör just nu efter senaste förlossningen 

dem fick öppna livmodern som ett T sist o läkaren sa blir du gravid igen så får du göra lite tidiga ultraljud för att kolla så allt ser bra ut 

men blir att föda med kejsarsnitt med 

Oj det låter lite läskigt. Men bra att du får ordentlig uppföljning nu när du är gravid igen.
  • StinaLisa

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

• November83
    StinaLisa skrev 2016-09-19 21:21:36 följande:

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

Stort grattis!
Svar på tråden BF Maj 2017