Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

BF Maj 2017

Smyger in jag med. Har haft stegrande streck på stickorna i några dagar och så Gravid 1-2 på CB idag. Har haft många tidiga mf, så funderar över hur jag ska lyckas fördriva tiden fram till v.12. Upptäckte dock något som faktiskt verkar bita lite på illanpendet (har varit sjukskriven på grund av illamåendet i två graviditeter) att lukta på rå ingefära... Så ett litet tips för andra illamående att pröva ( har inte mått värst mycket bättre av att äta ihefäran, men lukte, åh, lättnad...)

• lilaemma
    babypower skrev 2016-09-04 13:09:22 följande:

Hej allihopa! Idag plussade jag med CB digital, bf 18/5 :) vågar dock inte riktigt tro det ännu då jag fick tidigt missfall för 3 månader sen.. Hoppas den lille vill stanna kvar denna gång så vi får en liten majbebis ????

Grattis till plusset, hoppa sdet går bättre den här gången. Vi är fler som avvaktar lite med aty fira fullt ut...
  • lilaemma
    Tra3dockan skrev 2016-09-04 16:19:52 följande:

Hej.. jag har fått ett svagt plus idag på bim-1 när jag tog ett test vid 15. Jag vågar inte ta ut något i förskott då jag fått det här svaga plusset 2 ggr förut som slutat med tidigt missfall. Men nu när jag jämförde med förra gångens test så är det klart starkare.

Jag skrev till ts och har bett om att få vara med i gruppen.

Grattis till alla!

Välkommen hit! Hoppas att det håller i sig och bkir starkare den här gången!
  • lilaemma
    kohler12 skrev 2016-09-04 17:10:39 följande:

Illamåendet slog till som en bomb idag

Mådde inte illa med mina 3 söner

Så då gissar du på flicka nu? Roligt att det är fler som är inne på 4an... Själv har jag spytt och mått illa genom alla tre graviditeterna, men bara tappat hörsel med pojkarna...
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-04 17:55:57 följande:

Är också orolig för missfall,( haft ma i v 19, mf i v 6)har haft spottings i 5 dagar, och nu kom det mera bruna flytningar i dag på bim. Vet att det kan betyda missfall, men att det kan gå bra också! Men vi väntar ju inte missfall, utan barn . Hade så här sist, och då gick det bra, så får tänka så, men det är svårt! Oron finns där, särskilt nu när det gått bra med 3 barn utan missfall imellan.

Ska försöka tänka positivt

Känner igen känslan, även om jag bara haft tidiga mf (tror det är 5 åtminstonne) vågar inte ta ut någotvi förskott... Den var inte planerad, men just därför känns det liksom extra ledsamt om det skiter sig.. Om man tänkt skaffa fler kan man ju hoppas på nästa försök, men blir inte den här så blir det inte alls. .. Kanske bakochvänt tänkt, men så är det i alla fall...
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-04 18:31:52 följande:

Nu kommer det rött blod och börjar få ordentlig mensvärk, så det ser inte så ljust ut! Kollar med ett test nästa helg, och se vad det visar får försöka ställa in mig på en junibebis istället!

Åh nej, håller tummarna.
  • lilaemma
    kohler12 skrev 2016-09-04 18:47:23 följande:

ja jag gissar på en flicka denna gången hehe :) 

min äldsta är 10 o yngsta 2 hur gamla är era 

Den äldsta pojken är 8, tjejen är 6 och yngsta är 2,5...
  • lilaemma
    Tatami skrev 2016-09-06 17:33:43 följande:

Snälla hjälp!

Skrev i tråden för fem dagar sedan och gick med i fb-gruppen för att jag hade plussat (med cb). Sen i söndags var ett cb-test svagt, svagare än tre dagar tidigare (morgon) och ett testlagret-sticka suuuupersvagt (em). Testlagrets sticka var sen helt blank både mån morgon och kväll. Jag slutade ha ont i bröstvårtorna söndag. Har fått starkare molvärk, misstänkte att ett missfall var på gång. Jag blev ledsen och gick även ur fb-gruppen.

Men det har ännu inte kommit nån blödning. Och jag är fortfarande trött och mår illa lite som sen i torsdags. Lite andra symtom också. Officiell testdag för ivf-kliniken är på fredag och jag har ställt in mig på att det kommer bli negativt. Men för att helt kunna släppa det köpte jag just cb-test igen, för att testa med samma test som förut. Tog ett idag direkt jag hade köpt det (vid 14) och sparade det andra. Jag förväntade mig ett blankt test. Men det var positivt! Fortfarande svagt, ungefär som i söndags, lite starkare kanske.

Alltså, kan jag vara gravid ändå, fast det inte är så mkt stegring och det blir blankt på testlagrets stickor?? Vågar knappt hoppas nåt längre... Tänkte att nån i den här gruppen kanske vet mer än jag, jag har aldrig varit gravid förut vad jag vet.

Har du fått hormoner som kan påverka resultatet?
  • lilaemma
    Tatami skrev 2016-09-07 15:44:30 följande:

Lycka till alla som har plussat och hoppas ni får bra graviditeter! För mig kom blödningen idag och bekräftade det jag trodde, tidigt MF. Jag ger mig på ivf igen och med lite tur kanske det blir en sommarbebis istället. Ta hand om varandra!

Åh, nej. Hoppas på bättre lycka nästa gång. KRAM
  • lilaemma
    MammaBecka skrev 2016-09-07 18:50:19 följande:

Hej hej :) jag plussade idag och med våran beräkning så är bf i slutet av maj 2017 :) jag har två söner som är 8 och 11 år och är nu alltså gravid med mitt tredje barn! :) jag lever inte ihop med mina barns pappa utan lever med en ny sambo nu och vi är överlyckliga :)

Grattis till plusset!
  • lilaemma
    Crazzy skrev 2016-09-07 19:57:06 följande:

Hej alla!

Plusade i lördags, har BF 9/5! Första barnet och vi är het nygifta, vi är så exalterade att vi båda eventuellt kommer att hinna dö innan barnet faktiskt kommer, haha!

Jag har haft jättesvårt för att inte berätta för folk, man är ju så glad! Har berättat för närmsta släkten (vilket vi egentligen tänkte vänta lite med, men en skvallrig morbror fick reda på det för tidigt, och då var det ju bara att köra!). 

Känner mig konstant lite PMSig (arg/lättretlig), har varit lite illamående och är trött som en klubbad säl :o

Jag kan inte vara den enda som vill göra ALLT NU! Jag vill inreda barnrummet, köpa barnvagn (vi har redan bestämt vilken det blir :'D), köpa blöjor, helt enkelt KAN DET BLI MAJ SNART? Vill om inte annat få se gravid ut... Min syster visade inte förrän i v22 och jag är rädd att jag går samma öde till mötes, jag vill ha bulan så allt inte känns så abstrakt längre...

Oj nu blev det visst lite av en novell haha...!

Grattis!
  • lilaemma
    betty85 skrev 2016-09-17 16:19:50 följande:

Hej! Hakar på. Plussade 14/9 (CB plus) och 15/9 (CB plus+digital) fyra dagar innan BIM typ. Enligt NaturalCycles har jag BF 31/5 2017. 

Ska testa till veckan igen om mensen inte kommer

Grattis!
  • lilaemma
    Gluttan1981 skrev 2016-09-18 17:55:15 följande:

Hej, hänger gärna på här! Osäker på BF då jag fick plus efter konstiga blödningar som jag trodde var mens. Plussade 3/9. Har varit inne på gyn flera vänder, inget syntes i livmodern den 5/9. Men blodprover visar att hcg stiger som vid en normal graviditet. I slutet på veckan ska vi äntligen ta reda på om det växer något där inne.. Väntar och längtar..

Välkommen. Väntan är jobbig. Hoppas ni snart får se en glad liten krabat.
  • lilaemma
    Gluttan1981 skrev 2016-09-18 17:55:15 följande:

Hej, hänger gärna på här! Osäker på BF då jag fick plus efter konstiga blödningar som jag trodde var mens. Plussade 3/9. Har varit inne på gyn flera vänder, inget syntes i livmodern den 5/9. Men blodprover visar att hcg stiger som vid en normal graviditet. I slutet på veckan ska vi äntligen ta reda på om det växer något där inne.. Väntar och längtar..

Välkommen. Väntan är jobbig. Hoppas ni snart får se en glad liten krabat.
  • lilaemma
    Melam skrev 2016-09-18 19:58:55 följande:

Hakar gärna på här med..plussade igår, men ska eg inte ha mens förrän på tisdag. Blir tredje barnet för mig. Har nog inte riktgt fattar det ännu för alltid varit inställd på "bara" två barn.

Hej och välkommen
Svar på tråden BF Maj 2017