• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • Melton
    Systernadja skrev 2016-08-29 09:40:29 följande:

Grattis alla plussare!

Här är en glad plussare till, clearblue digitaltest vidade Gravid v 1-2 igår, stämmer ganska bra med äl. Enligt äl är jag gravid v 4+0 idag, bf till 5:e maj 

Ringde precis mvc som gav mig en tid i oktober, v 42. Då har jag gått in i v 12. Jag tycker det är ganska sent för ett första besök, men vad vet jag. Det är vårt första barn och har liksom inte full koll.. hehe.

Brukar det vara så? att man får en tid så sent?

Jag går gärna med i FB-gruppen

Vi har ett informationsmöte den 7 september men inte inskrivning förrän 17 oktober. Då är jag också i vecka 12. Känns som en evighet dit men tiden kommer nog gå rätt snabbt :)
  • ESEJ

Jag har fått tid för inskrivning 12/9, då beräknas jag vara i v8, rätt tidigt tycker jag men det känns bra :)

• Majmånen
    Apelsin55 skrev 2016-08-27 23:14:24 följande:

Åh, det blev ett plus för mig idag. Tog med clearblue för att va säker och den visade 1-2v gravid! Är så glad! Det blir om allt går bra vårt andra barn (har en 1,5årig dotter). Bf 8e maj (dagen efter min födelsedag :))

Blir kul att följas åt!

Hej!

Grattis! Jag plussade i fredags och har också bf den 8 maj och jag själv fyller 30 år den 7:e :)
  • Systernadja

Okej, då är det kanske inte så ovanligt. Men tycker ändå det känns sent.. Men dem skulle skicka hem en massa information med posten. Det kan vara så att dem tagit bort första besöket tidigt i graviditeten i mitt landsting, och skickar informationen istället... :/

• kohler12

fick tid till VUL direkt när jag ringde till gynekologimottagningen i Varberg 

14 september ska jag dit kl 13 så ska man få se pyret lite nervös tänk så är det 2 haha 

• Lykkeliv

Spanar här, ska ta ett test på onsdag men känner gravid. Mensvärk sen en vecka tillbaka. Är dock lite kluven kring hur jag ska reagera om det blir positivt, kommer lite olägligt men det får lösa sig då.

Grattis till alla er som redan har plussat!

• Juttas

Hej..

Jag gjorde en konisering den 18/8 och plussade i fredags den 26/8.

De sa till mig efter koniseringen att jag kunde börja blöda färskt blod efter 1-2 veckor då skopan lossnar.

De två dagarna har jag haft småblödningar..en liten större i morse. En halv binda typ. Sen typ bara små små skvättar under dagen. Nästan inget i trosskyddet utan mest på pappret. Inga klumpar...

Jag känner att om det vore missfall borde jag väl blöda massor? Kanske bara är koniseringen som gör att jag blöder. Vad tror ni? Jag har ömma bröst och mensvärk i magen typ. Förändrat smaksinne

Mvh johanna

• sultanen
    Juttas skrev 2016-08-29 18:26:47 följande:

Hej..

Jag gjorde en konisering den 18/8 och plussade i fredags den 26/8.

De sa till mig efter koniseringen att jag kunde börja blöda färskt blod efter 1-2 veckor då skopan lossnar.

De två dagarna har jag haft småblödningar..en liten större i morse. En halv binda typ. Sen typ bara små små skvättar under dagen. Nästan inget i trosskyddet utan mest på pappret. Inga klumpar...

Jag känner att om det vore missfall borde jag väl blöda massor? Kanske bara är koniseringen som gör att jag blöder. Vad tror ni? Jag har ömma bröst och mensvärk i magen typ. Förändrat smaksinne

Mvh johanna

Missfall ter sej så olika så det är svårt att säga. Gissar på konoseringen om de nu sa att det var en biverkning av det! Ta ett nytt test nästa vecka och se om plusset blivit starkare :) Helst ett digitalt som indikerar veckor, det ökar ju inte vid MF. Håller tummarna för dej!
  • Juttas

Blödningen har avtagit nästan helt. Så håller tummarna nu. Alla symptom finns kvar.

Tack ????

Svar på tråden BF Maj 2017