Jag fick en tidig tid för inskrivning den 8 september och får sedan en remiss till läkare för tidigt ul och undersökningar. Det känns skönt att barnmorskan tar mig på allvar. Har haft samma barnmorska vid alla mina graviditeter och mf/ma, så hon vet vad jag har gått igenom.
Jag kollar också efter blod varje gång jag går på toaletten. Jag hoppas att denna graviditet går vägen och att min oro inte kommer vara lika intensiv graviditeten ut.
Håller tummarna för dig med <3
emzerus skrev 2016-08-25 20:51:47 följande:
[quote=76912949][quote-nick]paron skrev 2016-08-25 16:58:57 följande:[/quote-nick]
Plussade idag. Efter 4 mf så är jag väldigt rädd :( Nästan som att jag förväntar mig missfall denna gång också :/
[/quote
Vi har också haft flera missfall...6 stycken sen september 2014 och är gravid nu igen i v 4+1. Ledsen över att även ni behövt gå igenom missfall :(
Förstår o känner igen din rädsla o oro. Den kommer över mig också ibland o jag är rädd varje gångväg går på toaletten ifall jag ska se blod. Försöker så gott det går att tänka positivt o glädjas för om det blir missfall kan jag ju ändå inte påverka.
Jag ska få vul när jag är v 6+1 och så hör jag digitala gravtest ibland gör att se så att hcg ökar samt gör att lugna något.
Eftersom du också gått igenom flera missfall borde du också få extra stöd i graviditeten.
Kram <3