Inlägg från: LizzzI |Visa alla inlägg
  • LizzzI

BF Maj 2017

Hej jag hoppar gärna in här jag med.
    Jag är 24 och har bf 3-4 maj (beroende på vilken app jag kollat..) med andra barnet. Min första tjej fyller 3 i mars. Och jag fyller 25 ca två veckor efter bf, kanske får jag fira födelsedagen på BB? :) har en del symtom som lite illamående extra hungrig om vartannat ömma bröst, ont i magen och SÅ SJUKT svullen! Är i v 5. Kan knappt ha på mig mina jeans för de är så obekväma..

Undrar om det är någon mer här som är gravid och studerar på högskola?

• LizzzI
    nygelpicka skrev 2016-08-31 13:24:01 följande:
    pluggar min sista termin på universitetet och är gravid 5+1 idag :)
    Okej va kul! Då hinner du ju antagligen bli färdig innan! Själv går jag 3e terminen nu och kommer hinna med nästan hela termin 4a också förhoppningsvis innan bebisen kommer! Det är då av 7 terminer, så kommer ha ca 1,5 år kvar sen!
  • LizzzI
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-31 15:10:41 följande:
    Vad kul med en i Skåne!! Vart bor du?
    Jag bor oxå i Skåne!
  • LizzzI
    nygelpicka skrev 2016-08-31 18:14:39 följande:
    ja det hinner jag så det känns skönt, dock är jag lite orolig eller snarare fundersam på hur sjutton jag ska göra mellan examen och bf. tar examen v 3 och då äre ju ca 3 månader som hamnar i kläm där. hade jag träffat the love of my life tidigare hade jag önskat att kunna göra så som du, att det hamnar mitt i :) men får tänka att jag bara är 23 än.. plugga är ju supernajs med mycket tid hemma (beroende på hur mycket föreläsningstimmar det är förstås) och hade gärna haft det så med en liten unge hemma :D
    Oj ja det kan ju bli tufft förstås! Hoppas du hittar något att göra.

Ja jag har ju redan en 2,5 åring så jag började skolan när hon började förskolan. Tycker det har funkat bra, kunnat ha henne hemma nån dag ibland o va ledig i veckan och lämnar sent o hämtar ibland tidigare osv. Så det är ju en klar fördel på det viset. Men hade samtidigt varit skönt o bli klar först, men bebislängtan var för stor för oss båda hehe
  • LizzzI
    Scu84 skrev 2016-08-31 20:10:49 följande:
    Hej! Jag pluggar också tredje terminen och hoppas också göra klart nästa termin(mesta av den iallafall). Gravid 5+3 och har en tvååring sen tidigare :)
    Oj va kul! Då är vi i nästan samma sits då!
    Grattis!
    Ingen chans att du bor i Skåne? ;)
    När tänkte du meddela skolan m.m?
  • LizzzI
    nygelpicka skrev 2016-08-31 19:24:55 följande:
    jaha ja det låter ju skönt! mm absolut, kan förstås vara en fördel att vars klar. jag försöööker tänka att det viktiga i livet är att må bra, och inte att allt ska bli 'perfekt' :) men en vill ju att det ska fungera också.
    Tror du har rätt. Man får försöka se det bästa i sin egen situation o perfekt blir det ju aldrig ;)
  • LizzzI
    Ememem skrev 2016-09-01 00:20:56 följande:
    Den är hemlig så den går inte att söka på men PMa mig ditt namn så kan jag sen lägga till dig.
    Vill oxå gå med i gruppen men fattar inte hur man skickar PM i appen?
  • LizzzI
    SkincareByStina skrev 2016-08-31 22:16:36 följande:

Någon mer än jag som är sjukt svullen i nedre delen av magen?

Är även frusen/svettig om vartannat samt lite illamående kvällstid

Haha jaa verkligen. Syns tydligt att jag har en liten mage, och kan inte ha alla byxor för de blir helt obekväma.. :O

Är också kall varm hela tiden och har ca 38.0 i Temp hela tiden, så känner mig lite febrig..
  • LizzzI
    evins skrev 2016-09-01 17:53:41 följande:
    LizzzI skrev 2016-08-31 15:48:30 följande:Jag bor oxå i Skåne!
     Roligt hörni!  
    Själv är jag Lundensare :-P Ni då?

Eslöv! Men va kul det är ju nära :)
  • LizzzI
    Scu84 skrev 2016-09-02 08:12:10 följande:
    Nej stockholm :)

Jag vet inte riktigt men jag tänkte väl prata med Syo först..Tror vår B-uppsats kommer vara mitt i när jag har BF så den kursen kommer jag inte kunna läsa på plats. Hoppas på att få göra den på distans men tveksamt om skolan tillåter det.. När ska du berätta eller hur ska du göra?
    Ja okej!
    Nej jag tänkte gå tills sista delkursen innan bf o sen va hemma tills den kursen ges på hösten eller nått. Sedan får min sambo va hemma. Så jag kommer va hemma ca 6 mån med bebis eller lite mer. Men tänkte iaf vänta lite till med att meddela skolan känns lite tidigt än. Antar att man kan prata med en studievägledare då.
  • LizzzI
    Rouge skrev 2016-09-05 18:37:29 följande:
    Hej, jag lyckas inte skicka ett PM om fb till fig. Hur gör jag?
    Jag har samma problem verkar som att appen hänger sig..
Svar på tråden BF Maj 2017