• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • aprilhimlen95
    t123 skrev 2016-09-19 20:43:01 följande:
    Har ni haft sex och säkrat upp så är det ju fullt möjligt. Men vet hur du känner, vi lyckades också direkt sist, så känns otroligt om det skulle gå lika snabbt igen. Men jag vet när jag hade äl och vi låg i ordentligt i en vecka så det är väl inte konstigt egentligen :D Heja oss nu! Håll mig uppdaterad :)
    Har lite tester hemma så kommer nog testa imorn igen :) återkommer!!
  • FrökenMp
    StinaLisa skrev 2016-09-19 20:53:56 följande:

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

åh guuuud så roligt!!! grattis:D
  • FrökenMp
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

Dom säger väl att  ett plus är ett plus? Jag tycker att det ganska mycket ut som ett plus!! uppdatera oss gärna när du provar igen:D
    har du några "sympton"?Glad
  • lingonrisig
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

Jag ser två streck på det för testet, tror inte spökstreck är så lätt att fånga på bild. Håller tummarna!
  • lingonrisig

Aah såg den här nu, utan tvekan ju! Grattis! :D

aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 19:11:19 följande:

Testoman som man är så har jag tagit ett till. Vad tror ni om denna?

• baralillamig
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-19 20:33:35 följande:

Värsta pms har jag haft dem senaste dagarna. Ont i magen idag men liten blödning bara. Får se om det blir mer eller om jag ska testa mig i veckan igen.. Vad tror ni?

Hej jag har inte läst vad du skrivit innan. Men såg bara att du hade blödning..

När är/var din bim.?

Blöder du mycket?

Har du blödit fler gånger?

Har du några symptom?

Jag undrar för..

Jag har bmi imorgon tisdag..

Mått illa , sura uppstöttningar , magen är svullen, humörsvängningar huvudvärk..

I fredags fick jag en blödning natten till lördag.. den kom när jag duscha och försvann lika fort som den kom..

Under helgen har magen värkt väldigt mycket och idag fick jag en blödning vid 11.

Bara kommit lite på papprrt vid toa besök men vid 16 tiden försvann det och nu ingenting..
  • FyrAAAA
    Emlin skrev 2016-09-19 18:21:59 följande:

Hade ägglossning i torsdags 15/9 så är bara på ÄL + 4. Vi satte igång förra månaden men blev inget. Efter ÄL förra gången hade jag stick och ilningar typ under en vecka efter. Likadant nu men lite annorlunda kanske, i helgen kändes det som att det strålade ner i ljumskarna. Men dessa känningar alltså.... Börjar ha känningar typ 1 v före ÄL också. Snark. BIM 30/9 så det är långt kvar. Har inte provat med ÄL-test än men får nog bli nästa månad om det inte tagit sig nu. Grattis till alla som plussat!!

Då ligger vi precis lika! Jag hade också äl i torsdags och bim 29/9, spännande!
  • copycat

När hörrni, ÄL+12. Ett blankt gravtest och typ positivt ÄL-test. Visst är det kört? Nåt borde ju synts. Idag kommer väl mensen. Fyfan vad deppigt. Varfööööör testar man tidigt och blir lycklig över dessa småsmååå antydningar som sen visar sig vara nada? Fy vilken dålig dag :(

Svar på tråden Bim september