Inlägg från: lingonrisig |Visa alla inlägg
  • lingonrisig

Bim september

Får man hoppa in här? Jag och min sambo har dumpat skydden och tänker lite att händer det så händer det. Jag börjar dock tycka att det får gärna hända NU. :) skulle vara kul att ha några att diskutera med under väntan. Vi är inne på andra månaden utan skydd och bim är 22/9. Spännande! Förra månaden kände jag ingenting och den här månaden hade jag ömma bröstvårtor kring äl, det brukar jag inte märka.

• lingonrisig
    Glädje skrev 2016-09-17 10:59:56 följande:

Bim-3 idag och mkt hormoner i svajning, irritabel, finnar, flåtigt hår, svag mensvärk fortfarande sen äl+3..

Inga ömma bröst å inga andra symtom så räknar starkt med att mensen kommer på tisdag, så sugen på att köpa ett test men så onödigt å slösa pengar om mensen kommer snart..

Fler med bim på tisdag? :)

Jag har också bim på tisdag! Jag har de senaste dagarna haft väldigt ömma bröst, men det har jag alltid innan mens. Dock inte så här tidigt och de har svullnat ovanligt mycket, speciellt ena har blivit värsta jumbotutten (för att vara mig haha) och man kan plötsligt se ett väldigt tydligt nät av blodådror på bröstkorgen. Detta får mig att undra. Så himla spännande, men ska vänta med att testa tills på tisdag eller kanske måndag. När ska du testa?
  • lingonrisig

Herregud! Tror att jag precis plussade. Äl+9 ungefär. Em-urin men kunde inte hålla mig till bim (tisdag) och nog fasen var där ett svagt men fullt synbart streck! Vågade inte tro på det så gjorde ett till av samma märke och jo, streck där med! Dock så svaga så jag testar igen på bim och hoppas på starkare. Om detta är sant så är det första gången jag är gravid. Vad gör man nu? Springer några glädjevarv runt huset?

• lingonrisig
    copycat skrev 2016-09-18 17:06:41 följande:

Tycker man ser bättre på denna när jag redigerat lite, men nu är det ju långt efter utgången tid iofs:/ känner mig varm och febrig, har krämiga vita flytningar också vilket jag inte brukar ha innan mens så det känns inte som att jag ska få mens imorgon...dock bara ÄL+11 imorgon (har bara 11 dagars lutealfas i vanliga fall) lär väl ta nån dag till innan tydligt plus om det skulle vara nåt, hur fasen får man tiden att gå....

Jag ser på ditt test, hoppas!! Finns inget segare än att vänta på bim haha.
  • lingonrisig
    copycat skrev 2016-09-18 17:31:58 följande:

Men åh! Såg detta nu:) vad roligt! Har du bild?:)

Jag försökte fota för att ha med bild när jag skrev men skippade det för jag vet inte om det syns, vart så himla svårt att fota i mitt mörka badrum. Jag ser tydligt för jag vet ju att de är där men vet inte om det syns här. Men skickar med bilderna ändå :)
  • lingonrisig
    lingonrisig skrev 2016-09-18 17:46:14 följande:

Eeh man kanske skulle skicka med bilderna också då haha

• lingonrisig
    copycat skrev 2016-09-18 17:59:00 följande:

Ser inga bilder! Verkar vara nåt trassel. Jag får bara upp mina bilder via appen numera och inte via hemsidan..

Ja här var det inte mycket bilder som följde med, blev bara massa spammande haha... kan försöka lite senare igen.
  • lingonrisig
    mosterJenny skrev 2016-09-18 19:56:07 följande:

Grattis!! Ser fram emot att höra på tisdag om det har ändrats till ett starkare plus :)

Tack! Vågar dock inte tro helt innan testet är starkt. Återkommer på tisdag! :D
  • lingonrisig

[quote=76981931][quote-nick]copycat skrev 2016-09-18 21:20:56 följande:[/quote-nick][/quote]

Oj det syns ju jättetydligt! Vet inte vad fukt gör med testen men jag tycker di ska testa igen imorgon och se om det blir tydligare. Så där mycket kan det väl inte synas ens efter tiden om det inte är nåt... Eller?

• lingonrisig
    Emmaa90 skrev 2016-09-19 07:52:19 följande:

Idag var de min tur att plussa! Jag är så lycklig. Testade på bim men fick negativt. Bim +2 idag och gravid 1-2 på cb digitala. Någon mer än jag som plussat och vill följas åt? Vore roligt

Grattis!! Jag har också precis plussat, vore kul att följas åt. :D jag är på bim-1 men plussade igår. Jag tänker starta en ny tråd, du får gärna haka på där :)
  • lingonrisig
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

Jag ser två streck på det för testet, tror inte spökstreck är så lätt att fånga på bild. Håller tummarna!
  • lingonrisig

Aah såg den här nu, utan tvekan ju! Grattis! :D

aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 19:11:19 följande:

Testoman som man är så har jag tagit ett till. Vad tror ni om denna?

• lingonrisig

Bim :)

Symtomen har varit glupande hunger samt "träningsvärk" igår i livmodern (äl+10), kände definitivt att något var på gång. Promenerade mycket och till slut gjorde det ont att gå i trappor. Samt svullna och ömma bröst.

• lingonrisig
    pimpim78 skrev 2016-09-20 13:40:32 följande:

Kunde inte hålla mig, gjorde ett test !! Kan inte fatta !!!

En fin hemlighet att berätta på Sophiahemmet i EM på vår läkartid. Hoppas så att den lilla bestämmer sig för att stanna kvar !!!

Så underbart, grattis! Vilken grej att få berätta för läkaren :D
  • lingonrisig
    Cecilah skrev 2016-09-22 09:04:15 följande:
    Hej! Jag har också såna svaga test men mina blir starkare på eftermiddagen av någon konstig anledning. Så nu imorse var den svag igen och visade negativt på cb digital. Så jag litar inte riktigt på så svaga test :/
    Jag hade svaga test på morgonen men alltid starkare på em av någon anledning, vissa verkar helt enkelt fungera så. :)
Svar på tråden Bim september