• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • copycat
    FyrAAAA skrev 2016-09-19 19:06:03 följande:
    Jag testade med cb digitalt äl test dagen efter bim förra månaden och fick då maximal stegring, fast glad gubbe, dagen efter kom mensen på bim+2. Men jag fick dock aldrig någon minstaste skugga på ett gravtest då så jag håller tummar o tår för dig att det ändå är ett tecken på graviditet för din del!!!
    Tack vad snällt att du ger mig lite hopp:) men morgondagens test var nästan helt blankt, kanske till och med var det och att jag bara vill ana nåt, vet inte längre. Och de som var så tydliga igår var ju pga fukten, de var ju supersvaga idag igen. Det plus att en ganska kraftig mensvärk har kommit smygande nu ikväll gör att jag ställer in mig på mens imorgon:/
  • livias

Alltså blir inte klok på detta! Ingen mens och tycker mig ana en skugga på ett till billiga tester sticka idag. Kan försöka lägga upp det men 100% säker på att det inte kommer synas på bild här! Bilden är dessutom svartvit:/ Jag har dock alltid plussat väldigt svagt och sent. Men man vill ju bara veta. Någon som fått negativt på bim och sen plussat efter bim?:)

• Newbie84

Någon mer som passerat bim och har fortsatt hög temp? Visar fortfarande minus på test. Brukar era flytningar ändras innan mens? Har haft vita lotionflytningar i mängder men nu är det mer åt det genomskinliga hållet. Ursäkta för ofräscha detaljer.

• aprilhimlen95
    t123 skrev 2016-09-19 19:14:17 följande:
    Definitivt positivt, blir ännu starkare imorgon eller i övermorgon :)
    Hoppas det. Har svårt att tro att det ska ha gått på första försöket igen. Men vi får se i veckan helt enkelt :) Då börjar istället oron för ett till missfall. Fy vill man ej gå igenom igen
  • bebisdags
    FyrAAAA skrev 2016-09-19 19:06:03 följande:

Jag testade med cb digitalt äl test dagen efter bim förra månaden och fick då maximal stegring, fast glad gubbe, dagen efter kom mensen på bim+2. Men jag fick dock aldrig någon minstaste skugga på ett gravtest då så jag håller tummar o tår för dig att det ändå är ett tecken på graviditet för din del!!!

För mig var det tvärtom fick maximal på Clearblue ÄL test (dubbel indikator) 4 dagar innan BIM och testade postivt med Clearblue digitalt och vanliga 3 dagar innan BIM och nu är jag i v 6 så klurigt det där!
  • kvinna29årskåne

Värsta pms har jag haft dem senaste dagarna. Ont i magen idag men liten blödning bara. Får se om det blir mer eller om jag ska testa mig i veckan igen.. Vad tror ni?

• t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 20:16:07 följande:

Hoppas det. Har svårt att tro att det ska ha gått på första försöket igen. Men vi får se i veckan helt enkelt :) Då börjar istället oron för ett till missfall. Fy vill man ej gå igenom igen

Har ni haft sex och säkrat upp så är det ju fullt möjligt. Men vet hur du känner, vi lyckades också direkt sist, så känns otroligt om det skulle gå lika snabbt igen. Men jag vet när jag hade äl och vi låg i ordentligt i en vecka så det är väl inte konstigt egentligen :D Heja oss nu! Håll mig uppdaterad :)
  • FyrAAAA
    bebisdags skrev 2016-09-19 20:32:27 följande:
    För mig var det tvärtom fick maximal på Clearblue ÄL test (dubbel indikator) 4 dagar innan BIM och testade postivt med Clearblue digitalt och vanliga 3 dagar innan BIM och nu är jag i v 6 så klurigt det där!
    Ja verkligen klurigt! Ibland har jag även tänkt nu att, eftersom mensen aldrig varit sen alls utom när jag varit gravid, att det även skulle kunnat indikerat början på en graviditet som blev ett supertidigt missfall?! Tyvärr får man ju aldrig svaret på det!
  • StinaLisa

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

• FyrAAAA
    StinaLisa skrev 2016-09-19 20:53:56 följande:

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

Åh så fantastiskt! Superkul! Massa massa grattis!!!
Svar på tråden Bim september