• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Lillatjejen1992
    t123 skrev 2016-09-19 13:39:30 följande:

Tokpositivt på äl brukar ju tyda på graviditet! Kan även stegra innan mens men min upplevelse är att det inte brukar vara lika starkt som kontrollstrecket ens då, kanske kan vara olika! Är du säker på att du är på rätt dag, dvs kan äl ha varit senare eller nåt sånt? :) Hoppas du får positivt gravtest snart!!

Hade positiva äl test för 2v sen och skulle ha mens den 15e , 16e som senast..

Inte ens en antydan till streck på gravstickan idag men jättepositivt på älstickan.
  • ohhello
    copycat skrev 2016-09-19 12:51:27 följande:

Ja man blir knäpp:/ du såg ju hur tydliga mina blev när jag duschat varmt. Men imorse var samma test svaaaaaga igen och tog ett nytt på morgonen där jag KANSKE anar nåt men är ju verkligen inte tydligare. Så jag tror inte det var nåt utan torkstreck som fick liv i fuktigheten:/ men ditt kanske är nåt! Mina blev ju synliga men svårt att urskilja om det var nån färg, dina blev ju lila:)

Ja, såhär blev mitt ena som varit i badrummet i en porslinsburk med lock över ett dygn med en dusch (inte för varm, men det blir ju ändå fuktigt i badrummet oavsett). Det är synligare & hela vägen upp IRL, ser halvt ut på bilden, men tror det måste vara färgrester? Någon som vet? :D
  • copycat

Oj jadu ingen aning! Men det syns ju verkligen!:) hur var det inom tiden? Och har du testat mer efter det?

ohhello skrev 2016-09-19 14:11:53 följande:

Ja, såhär blev mitt ena som varit i badrummet i en porslinsburk med lock över ett dygn med en dusch (inte för varm, men det blir ju ändå fuktigt i badrummet oavsett). Det är synligare & hela vägen upp IRL, ser halvt ut på bilden, men tror det måste vara färgrester? Någon som vet? :D

• josefinenyberg
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-18 20:07:51 följande:

Hur ska tappen vara om man är

Gravid innan BIM?

Det här får man ta med en nypa salt för det är säkert individuellt också.

Före ägglossning är livmodertappen:

Stängd, knappt öppen alls

Hård som nästippen

Lågt placerad i slidan

Torr eller lite fuktig

Lite bakåtvänd

Någon dag före och under ägglossningen är livmodertappen:

Öppen

Mjuk som läpparna

Högt placerad i slidan

Hal och våt på grund av ägglossningsflytningarna Centrerad i slidan

Efter ägglossningen är livmodertappen:

Stängd

Hård som nästippen

Lågt placerad i slidan

Torr eller lite fuktig

Kan vara lite bakåtvänd

Lite före och under menstruationen är livmodertappen:

Öppen (för att släppa ut mens)

Hård som nästippen

Lågt placerad i slidan

Fuktig

Kan vara lite bakåtvänd
  • ohhello
    copycat skrev 2016-09-19 16:25:41 följande:

Oj jadu ingen aning! Men det syns ju verkligen!:) hur var det inom tiden? Och har du testat mer efter det?

Jag tyckte det var negativt. :(
    Dagen efter tog jag ett test med morgonurin och ser bara ett väldigt svagt streck med ögat och svagt på bild om jag redigerar ljuset (bifogar). Det var iofs mitt sista test för sen tog de slut, så vet inte om det kan ha ökat nu. Vet ej heller när BIM är då den är oregelbunden och min temp är lite lurig den här månaden. :/
  • StinaLisa

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Första månaden nu med ägglossning enligt tester som visade rätt. Och låg och ja. Jag tror att jag är gravid hahahah. Kunde inte hålla mig. Testade ju med ägglossningstest imorse som blev sträck. Åkte till Apoteket så köpt denna och en digital jag ska ta imorgon bitti men ja. Helt sjukt jag bara ler och får smått panik hahaha !!!!!!!!

• copycat

Verkar vara bildtrassel, för mig funkar det numera bara att lägga upp bilder via appen, förut kunde jag bara lägga in via webbläsaren!

StinaLisa skrev 2016-09-19 16:06:14 följande:

Fattar inte varför inte mina bilder kommer med !!!!!!

• copycat

Okej men vilken dag efter ÄL är du på? Har du beställt mer test?:) ja på denna ser jag också ett svagt svagt streck..

ohhello skrev 2016-09-19 15:53:49 följande:

Jag tyckte det var negativt. :(

Dagen efter tog jag ett test med morgonurin och ser bara ett väldigt svagt streck med ögat och svagt på bild om jag redigerar ljuset (bifogar). Det var iofs mitt sista test för sen tog de slut, så vet inte om det kan ha ökat nu. Vet ej heller när BIM är då den är oregelbunden och min temp är lite lurig den här månaden. :/

• ohhello

Om vi ska tro på min temp-app (FF) ÄL+6. Så det skulle liksom vara omöjligt att ens plussa, och med tanke på att det första testet med "färgrester" är taget då ÄL borde varit. Men min temp är låg för att vara efter ÄL. Hade en helt normal mens och är nu på CD21. BIM kan vara närsomhelst den måndag nästa vecka till veckan därpå. Tror min kropp är lite ur gängorna den här månaden - testade egentligen bara på skoj då jag spydde på morgonen och sen mådde hur bra som helst igen och ingen i familjen hade symptom på magsjuka/matförgiftning. :)

Ska ta nytt test nästa vecka tänkte jag. :)

copycat skrev 2016-09-19 16:26:55 följande:

Okej men vilken dag efter ÄL är du på? Har du beställt mer test?:) ja på denna ser jag också ett svagt svagt streck..

Svar på tråden Bim september