• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • aprilhimlen95
    Kolan91 skrev 2016-09-19 18:01:13 följande:

Jag tror du är på smällen! Hoppas hoppas!!

Några symtom? Jag är också på äl+9 och fått lite mensvärks liknade värk men tror inte att det är något men lite hopp tändes idag! :)

Jag hoppas verkligen det. Har vart en så deppig sommar så känns som en bra tid nu! Har haft ont i brösten och bröstvårtorna sen dagen efter äl och är jävligt känslig. Gråter för nada. Men kan lika gärna vara rejäl PMS också. Men annars har jag för mig brösten börjar ömma några dagar innan mens. Inte direkt efter äl. Jaja vi får se :) ska ta ett test imorn igen tänkte jag. Får se om de blir något starkare då. Svårt med symptom. Man känner efter så mkt och tiöl söut tror jag man inbillar sig. Håller tummarna för oss båda
  • aprilhimlen95
    Ellan1 skrev 2016-09-19 18:25:18 följande:

Okej!

Jag beklagar missfallet :(

Då håller jag tummarna :)

Aldrig varit gravid någonsin så vet inte hur det känns alls.. Men dagarna går verkligen sååå sakta..

Ja vi fick till det 3 dagar innan jag fick maximalt utslag, sen på Max dagen, dagen efter och även dagen efter det så hoppas vi täckte in!

Men känns ändå inte som det tagit sig :/

Tack för det. Känns bättre nu dock. Kroppen fungerar ju som den ska om den stöter bort något som ändå inte va bra :) får tänka så. Det jag kände sist var bara ömma bröst. Men de va svårt att avgöra då jag brukar ha de innan mens... Den gången jag va gravid hade vi sex tre och två dagar innan och på max-dagen för äl test. Denna gåg fick vi till det 4 dagar innan, 2 dagar innan, dagen innan och maxdagen
  • Ellan1
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 18:33:46 följande:
    Tack för det. Känns bättre nu dock. Kroppen fungerar ju som den ska om den stöter bort något som ändå inte va bra :) får tänka så. Det jag kände sist var bara ömma bröst. Men de va svårt att avgöra då jag brukar ha de innan mens... Den gången jag va gravid hade vi sex tre och två dagar innan och på max-dagen för äl test. Denna gåg fick vi till det 4 dagar innan, 2 dagar innan, dagen innan och maxdagen
    Så skönt! Ja men precis man får försöka tänka på ett positivt sätt :)
    För mig är det jobbigt att inte veta om jag ens kan bli gravid.. :/
    Okej men då finns det ju en stor chans denna månaden!
    Håller tummar och tår!
    Kram
  • Feagnoli

Kan jag ha missat ägglossningen? Fre-lördag så var det stegring på stickan men det visade inte jättestarkt. Igår när jag testade så visade den ingenting och idag ett ljust ljust streck. Har jag missat ägglossningen eller har jag inte haft någon? Blir inte klok.

• FyrAAAA
    copycat skrev 2016-09-19 18:00:18 följande:

Ett ÄL-test nu på eftermiddagen efter att ha hållt mig bara två 2,5h. Tycker det är rätt starkt för att vara på ÄL+11. Om det indikerar på mens eller graviditet återstår ju att se...åååh vill bara ha nya morgnar hela tiden för att få testa:P

Brukar ni testa med ÄL-test efter ÄL? Hur brukar de se ut?:)
    Säger ju egentligen ingenting men nåt tidsfördriv ska man väl ha...

Jag testade med cb digitalt äl test dagen efter bim förra månaden och fick då maximal stegring, fast glad gubbe, dagen efter kom mensen på bim+2. Men jag fick dock aldrig någon minstaste skugga på ett gravtest då så jag håller tummar o tår för dig att det ändå är ett tecken på graviditet för din del!!!
  • t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

• t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

Ser positivt ut och rimligt att det är så svagt när du är på äl+9 (fick precis likadant i förra graviditeten) :) jag är på äl+7 själv så vi ligger rätt nära varann i tid då! Fick också tidigt missfall fast i juli, så det är första försöket efter det för oss. Har en bra magkänsla! Hoppas vi ses i BF juni-tråd snart :D
  • t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 19:11:19 följande:

Testoman som man är så har jag tagit ett till. Vad tror ni om denna?

Definitivt positivt, blir ännu starkare imorgon eller i övermorgon :)
  • aprilhimlen95
    t123 skrev 2016-09-19 19:12:09 följande:
    Ser positivt ut och rimligt att det är så svagt när du är på äl+9 (fick precis likadant i förra graviditeten) :) jag är på äl+7 själv så vi ligger rätt nära varann i tid då! Fick också tidigt missfall fast i juli, så det är första försöket efter det för oss. Har en bra magkänsla! Hoppas vi ses i BF juni-tråd snart :D
    Va kul att du ser nått! hoppas det blir starkare i veckan :) Hoppas din magkänsla är riktig och att vi kan ses i juli-tråden ;) KRAM
Svar på tråden Bim september