Inlägg från: aprilhimlen95 |Visa alla inlägg
  • aprilhimlen95

Bim september

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

• aprilhimlen95
    Ellan1 skrev 2016-09-19 17:22:42 följande:

Spännande!

Har också BIM runt lör-sön men tror tyvärr inte de blir något för oss denna månad.. :(

Men jag tycker mig ana 2 sträck på ditt test!!! Så kul :)

Kul att vi har samma! Ska hålla tummarna för dig. Jag anar med nåt men när det är så tidigt blir man tveksam. Läser så mycket om spökstreck...
  • aprilhimlen95
    Ellan1 skrev 2016-09-19 17:42:40 följande:

Ja verkligen! Vilket försök är ni inne på? :)

Tack men känns just nu hopplöst :(

Joo men säger dem inte att 2 streck alltid är positivt oavsett stryka? För jag anar åtminstone också 2!! :)

Vi började försöka i maj, blev då gravid men fick missfall på midsommarafton. Har tagit en paus sen missfallet men börjat försöka nu denna månad. Så första försöket sedan missfallet :)

Förstår dig. Och denna jäkla väntan. Varje dag går i slowmoation innan bim. Fick ni till de kring äl då? Isf är ju inte hoppet ute. Och många känner ju inga symptom alls.
  • aprilhimlen95
    Kolan91 skrev 2016-09-19 18:01:13 följande:

Jag tror du är på smällen! Hoppas hoppas!!

Några symtom? Jag är också på äl+9 och fått lite mensvärks liknade värk men tror inte att det är något men lite hopp tändes idag! :)

Jag hoppas verkligen det. Har vart en så deppig sommar så känns som en bra tid nu! Har haft ont i brösten och bröstvårtorna sen dagen efter äl och är jävligt känslig. Gråter för nada. Men kan lika gärna vara rejäl PMS också. Men annars har jag för mig brösten börjar ömma några dagar innan mens. Inte direkt efter äl. Jaja vi får se :) ska ta ett test imorn igen tänkte jag. Får se om de blir något starkare då. Svårt med symptom. Man känner efter så mkt och tiöl söut tror jag man inbillar sig. Håller tummarna för oss båda
  • aprilhimlen95
    Ellan1 skrev 2016-09-19 18:25:18 följande:

Okej!

Jag beklagar missfallet :(

Då håller jag tummarna :)

Aldrig varit gravid någonsin så vet inte hur det känns alls.. Men dagarna går verkligen sååå sakta..

Ja vi fick till det 3 dagar innan jag fick maximalt utslag, sen på Max dagen, dagen efter och även dagen efter det så hoppas vi täckte in!

Men känns ändå inte som det tagit sig :/

Tack för det. Känns bättre nu dock. Kroppen fungerar ju som den ska om den stöter bort något som ändå inte va bra :) får tänka så. Det jag kände sist var bara ömma bröst. Men de va svårt att avgöra då jag brukar ha de innan mens... Den gången jag va gravid hade vi sex tre och två dagar innan och på max-dagen för äl test. Denna gåg fick vi till det 4 dagar innan, 2 dagar innan, dagen innan och maxdagen
  • aprilhimlen95
    t123 skrev 2016-09-19 19:12:09 följande:
    Ser positivt ut och rimligt att det är så svagt när du är på äl+9 (fick precis likadant i förra graviditeten) :) jag är på äl+7 själv så vi ligger rätt nära varann i tid då! Fick också tidigt missfall fast i juli, så det är första försöket efter det för oss. Har en bra magkänsla! Hoppas vi ses i BF juni-tråd snart :D
    Va kul att du ser nått! hoppas det blir starkare i veckan :) Hoppas din magkänsla är riktig och att vi kan ses i juli-tråden ;) KRAM
  • aprilhimlen95
    t123 skrev 2016-09-19 19:14:17 följande:
    Definitivt positivt, blir ännu starkare imorgon eller i övermorgon :)
    Hoppas det. Har svårt att tro att det ska ha gått på första försöket igen. Men vi får se i veckan helt enkelt :) Då börjar istället oron för ett till missfall. Fy vill man ej gå igenom igen
  • aprilhimlen95
    t123 skrev 2016-09-19 20:43:01 följande:
    Har ni haft sex och säkrat upp så är det ju fullt möjligt. Men vet hur du känner, vi lyckades också direkt sist, så känns otroligt om det skulle gå lika snabbt igen. Men jag vet när jag hade äl och vi låg i ordentligt i en vecka så det är väl inte konstigt egentligen :D Heja oss nu! Håll mig uppdaterad :)
    Har lite tester hemma så kommer nog testa imorn igen :) återkommer!!
  • aprilhimlen95
    t123 skrev 2016-09-19 20:43:01 följande:
    Har ni haft sex och säkrat upp så är det ju fullt möjligt. Men vet hur du känner, vi lyckades också direkt sist, så känns otroligt om det skulle gå lika snabbt igen. Men jag vet när jag hade äl och vi låg i ordentligt i en vecka så det är väl inte konstigt egentligen :D Heja oss nu! Håll mig uppdaterad :)
    Kunde inte hålla mig när jag hade digitala hemma..... Är i chock
Svar på tråden Bim september