• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 13:46:53 följande:

Man skulle önska att de kunde det. Men nej! Äldsta (8-åringen) kan inte ens torka sig efter toabesök!

låter som mitt ex sambo... Fan när barnen hälsat på har man fått påminna dom om att torka sig och tvätta händerna tills dom varit 10 år.. (barnen och [vi vuxna] var kompisar innan dom blev ett par) . Alla tycker åh vad dom är duktiga som orkar med så många barn och som är så aktiv och hjälpsamma.. Ja du lätt att orka med när man inte ens lär dom de mest basala saker.... Helt sjukt när så stora barn inte lärt sig sådan saker....

När mina var runt 4-5 kunde dom kliva upp starta tv'n och låta oss vuxna sova ett tag till....
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Biomamma) skrev 2016-07-02 14:00:13 följande:

Du slipper väl göra det?

Tills för ert år sedan gjorde jag det, men när han började skolan sa jag att jag vägrar. Han tycker att det är äckligt, men hur äckligt är det inte för mig då?

Nu går han runt med skit i rumpan om inte pappan är hemma. Jag tänker att han kanske kommer på tanken att försöka ifall det kliar tillräckligt mycket.
  • Anonym (Jag)
    nevermind skrev 2016-07-02 14:13:53 följande:

Men VA?! :-O Det är INTE normalt! Fattar inte din sambo det?? Hur gör dom i skolan??

Jo, han vet nog att det inte är normalt! De ringde från skolan nån vecka efter att han började där och sa att vi skulle hämta honom då han hade så ont i magen. Det visade sig att han inte ville skita där ifall ingen torkar. Så han håller sig tills han kommer hem och nån kan göra det åt honom. Jag vägrar, jag är inte hans slav!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (.) skrev 2016-07-02 11:31:21 följande:

Åk iväg 2 veckor du med, TS, och vila upp dig. Du har ingen väninna eller syster som du kan åka på sista-minuten med?

Jag har nog en syster som jag skulle kunna åka med. Men hade sett fram emot resan med sambon så mycket, så det skulle bara kännas jobbigt att åka med någon annan. Vi hade trots allt planerat dethär sedan nyår..
  • Anonym (Inte unik..)

Barnen blir visst hemskare och hemskare för varje inlägg ts gör. Inte alls förvånande, för det är ju så det brukar vara när en styvmamma berättar om mannens barn.

Varför inte visa den här tråden för pappan? Då skulle säkert allt lösa sig på ett eller annat sätt.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Inte unik..) skrev 2016-07-02 14:39:08 följande:

Barnen blir visst hemskare och hemskare för varje inlägg ts gör. Inte alls förvånande, för det är ju så det brukar vara när en styvmamma berättar om mannens barn.

Varför inte visa den här tråden för pappan? Då skulle säkert allt lösa sig på ett eller annat sätt.

Vet du varför?? För att hälften av er inte verkar förstå varför jag behöver semester utan hans barn! Skulle jag skriva att de är världens lugnaste barn så skulle jag kunna vara hemma med dom hela sommaren. Men så är inte fallet. Jag tänkte att jag lämnar bort allt som inte hör till saken, men då vissa inte fattar att äldre barn kan vara minst lika krävande (eller ännu mer!) som ett litet barn så behöver jag kanske berätta det!? Så att du och alla andra som tycker att jag ska njuta av semestern med barnen kanske inser att det verkligen inte är någon semester alls.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Inte unik..) skrev 2016-07-02 14:39:08 följande:

Och allt jag sagt om barnen kanske också är orsaken till att deras mamma åker bort då hon ska ha dem. Men varför är det okej? Mamman behöver vila upp sig, klart att hon ska lämna barnen åt oss i över 3 veckor!! Jag, som inte ens är släkt med dom, är egoistisk om jag vill åka på semester ensam med sambon. Var är logiken? Varför är jag en sämre människa än mamman? Hon gör ju precis det som vi hade planerat in. Skillnaden är att det var hennes vecka, och hon är deras mamma!!
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 14:51:20 följande:

Och allt jag sagt om barnen kanske också är orsaken till att deras mamma åker bort då hon ska ha dem. Men varför är det okej? Mamman behöver vila upp sig, klart att hon ska lämna barnen åt oss i över 3 veckor!! Jag, som inte ens är släkt med dom, är egoistisk om jag vill åka på semester ensam med sambon. Var är logiken? Varför är jag en sämre människa än mamman? Hon gör ju precis det som vi hade planerat in. Skillnaden är att det var hennes vecka, och hon är deras mamma!!

Håller med dig fullständigt.Varför kan inte barnen vara hos mamman och åka på semester med henne nån vecka?Du och din sambo behöver egentid .
  • Anonym (*suckar*)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 23:03:57 följande:
    Har försökt säga att vi kan byta dagar om det behövs, men hon vill inte. Hon säger att hon kommer att kräva underhåll av oss om vi inte tar dem då hon behöver ledigt.
    Fast hon kan inte begära underhåll om ni har barnen lika mycket. NI däremot kan kräva underhåll eftersom ni har barnen mer än hon.
  • Anonym (Inte unik..)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 14:51:20 följande:
    Men du säger ju själv att du förstår att han vill ha barnen så mycket som möjligt. Han har väl därför inte samma behov av avkoppling från dem, som du har. Och han har kanske heller inte samma behov av ensam tid med dig, som du har av ensam tid med honom. Där ligger väl problemet?  Och det är väl anledningen till att du skapade den här tråden. Problemet är mellan dig och din sambo, och har inget att göra med varken barnen eller deras mamma.

Det är han som gör sina val. Sen är det väl upp till dig om du vill leva så eller inte.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!