Inlägg från: Anonym (Ja du) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja du)

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 18:52:50 följande:

Att gnälla för ingenting skulle jag inte kalla dethär. Jag såg fram emot 2 lediga veckor med min man, nu plötsligt får jag bara 3 dagar.

Av 365 dagar får vi kanske 50 lediga kvällar utan barn. De är här vv -182 dagar/år. På våra lediga veckor jobbar vi oftast olika tider och får 2-3 lediga kvällar VARANNAN vecka. Alltså ca 50-60 dagar i året.

Om då biomamman plötsligt anser att hon ska ut och resa ett par veckor så har jag väl all rätt att bli sur. Fram tills för ett par dagar sedan trodde jag att jag skulle få lite ledigt så jag kan vila upp mig.. Och så plötsligt ska jag ta hand om barnen hela semestern.

Tänk om din chef plötsligt kom och sa att du inte får någon semester i sommar, 3 dagar innan semestern skulle börja. Skulle du inte bli sur?

Låt mig anta att du är biomamma i ett kraschat förhållande där du önskar att barnets/barnens pappa tog mera ansvar?

Förstår att du blir sur faktiskt.... Framförallt när det kommer så nära inpå men rent krasst så är det ju faktiskt inte ditt ansvar att ta hand om barnen det är hans.. Vaknar barnen tidigt så kan du ta sovmorgon och han kliva upp, han kan laga mat och vara den som roar dem.. Så har du det lugnt och skönt i en solstol ev på en strand...

Nu är mina bonusar större (13 år) men sagt att två veckor här 2 veckor hos mamma.. Blir sällan 2 veckor hos mamma men jag behöver andrum er för det dras ner och är kompisar här och blir snabbt stökigt och kaos... Jag hade sett fram emot 2 lugna veckor nu när sambon jobbar och dom skulle till mamma... Men nu vägrar dom åka dit.. Jahapp.. Jag sitter för fullt och planerar utflykter både ensam och med kompis för jag pallar verkligen inte att vara ensam med dom mer just nu.. Dom har varit här sedan skolan slutade den 10 juni.... Jättefina tjejer men det tär ändå...
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Anna) skrev 2016-07-01 22:36:35 följande:

Fast nu ville TS vara med sin sambo, inte sitta själv på en stol medan han håller på med barnen.

Men du tycker kanske att vuxentid är överskattat?

Nej det tycker jag inte... Syftade mest på att hon skrev att hela hennes semester gick åt till att passa barnen... Vilket inte är hennes ansvar.. Sedan kan jag tycka många är hårda mot ts men inte mot mamman som tydligen har rätt att åka bort på sin barn vecka men ts har inte rätt att vilja vara ensam utan barn vars för att hon är Bonus mamma
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Anna) skrev 2016-07-01 23:21:27 följande:

Detta är FL, då är det alltid bonusmamman som gör fel.

Ja jag har märkt det... Bonus mammor ska alltid lägga sitt eget liv på is... Men biomammor bör få koppla av i heta det lungt på ett helt annat sätt.. Även ok för bio att tycka barnen är jobbiga men gud nåde om bonus tycker samma
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 13:46:53 följande:

Man skulle önska att de kunde det. Men nej! Äldsta (8-åringen) kan inte ens torka sig efter toabesök!

låter som mitt ex sambo... Fan när barnen hälsat på har man fått påminna dom om att torka sig och tvätta händerna tills dom varit 10 år.. (barnen och [vi vuxna] var kompisar innan dom blev ett par) . Alla tycker åh vad dom är duktiga som orkar med så många barn och som är så aktiv och hjälpsamma.. Ja du lätt att orka med när man inte ens lär dom de mest basala saker.... Helt sjukt när så stora barn inte lärt sig sådan saker....

När mina var runt 4-5 kunde dom kliva upp starta tv'n och låta oss vuxna sova ett tag till....
  • Anonym (Ja du)

Påminner faktiskt lite om min sambo.. Exet bråkade så mkt att han inte orkade/ville utan gick med på vad som helst.helt plötsligt kunde barnen komma hit efter skolan för mamma hade sagt det oftast inför match eller träning för hon iddes inte skjutsa...

Ja blev besviken och avbokade så många gånger men tillsut började jag göra planer utan honom. Vilket han reagerade på men jag sa bara att det är ju ingen mening vi får ju ändå bara avboka... Då fattade han att oj det här funkar ju inte... Så nu står han på sig mer och säger även till barnen när dom kommer att det är mammas vecka och jag är inte hemma så du får be mamma ordna skjuts annars kan du tyvärr inte åka... Alltså dom gånger han inte kan ha skjutsar fortfarande nästan jämt men det är slut på att inte planera eller att ställa in saker för att mamman inte ids... Då får barnen bli arg och besviken på henne. Det är inte att strunta i barnen att inte ställa upp JÄMT! Det finns två föräldrar som ska ta ansvar enskilda inte behöva göra allt för att den ena plockar russinen ur kakan..

• Anonym (Ja du)
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:26:30 följande:

Var har jag skrivit om mig överhuvudtaget? Nu sitter du och ljuger. Träffar man en man med barn varannan vecka så är det väl det man har att utgå ifrån? Att pappan sedan har behov och vilja av att ha barnen mer och väljer dem före TS tyder bara på att han är en bra pappa och så som en förälder skall vara.

Ja fast ska vi Hårddra det så är det ju precis det ts utgick ifrån vv! ... Hon har ju inte begärt att pappan ska lämna bort barnen för egen tid med henne utan det var planerat på den barnfria veckan...
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!