Behöver tid UTAN hans barn!
Att gnälla för ingenting skulle jag inte kalla dethär. Jag såg fram emot 2 lediga veckor med min man, nu plötsligt får jag bara 3 dagar.
Av 365 dagar får vi kanske 50 lediga kvällar utan barn. De är här vv -182 dagar/år. På våra lediga veckor jobbar vi oftast olika tider och får 2-3 lediga kvällar VARANNAN vecka. Alltså ca 50-60 dagar i året.
Om då biomamman plötsligt anser att hon ska ut och resa ett par veckor så har jag väl all rätt att bli sur. Fram tills för ett par dagar sedan trodde jag att jag skulle få lite ledigt så jag kan vila upp mig.. Och så plötsligt ska jag ta hand om barnen hela semestern.
Tänk om din chef plötsligt kom och sa att du inte får någon semester i sommar, 3 dagar innan semestern skulle börja. Skulle du inte bli sur?
Låt mig anta att du är biomamma i ett kraschat förhållande där du önskar att barnets/barnens pappa tog mera ansvar?
Nu är mina bonusar större (13 år) men sagt att två veckor här 2 veckor hos mamma.. Blir sällan 2 veckor hos mamma men jag behöver andrum er för det dras ner och är kompisar här och blir snabbt stökigt och kaos... Jag hade sett fram emot 2 lugna veckor nu när sambon jobbar och dom skulle till mamma... Men nu vägrar dom åka dit.. Jahapp.. Jag sitter för fullt och planerar utflykter både ensam och med kompis för jag pallar verkligen inte att vara ensam med dom mer just nu.. Dom har varit här sedan skolan slutade den 10 juni.... Jättefina tjejer men det tär ändå...