Behöver tid UTAN hans barn!
Och nej inget kraschat förhållande här. Lever med man, gemensamma barn och obekväma arbetstider.
Jag tycker bara det är så tröttsamt med vv föräldrar som gnäller om egentid (nu är du bonus men ändå). Han missar 50% av sina barns liv och tar nu chansen att få den extra tid han kan. Såklart han gör det!! Tycker du ska sluta sura för det, ni kan vara lediga ihop en annan gång.
Jag är en barnkär kvinna som gärna har varit barnvakt osv och jag har alltid vetat att jag skulle ha barn. Det har jag, två st. Jag har också en bonus som jag tycker väldigt mycket om. Men tvi vale för att ha honom här varje vecka! Nu har vi helgumgänge pga avstånd, men varannan v hade fungerat fint för mig. Faktiskt eg varje v med, men då ska inte mamman finnas med i bilden för hon är jobbig nog att ha å göra med kring helgumgänget.
Men om min man hade betett sig så fruktansvärt respektlöst att han utan att meddela mig låter barnen komma på mammans vecka så hade han fått bo själv. Min tid utan barn (mina är stora nu) är fruktansvärt viktig för mig och det vet min man. Han tycker också att vår tid med varandra är viktig och skulle aldrig i livet låta sitt barn komma hit utan att tala med mig om det. Inte ens akuta fall, men då hade han skickat ett sms om att han hämtar sitt barn pga mamman är på sjukhuset eller nåt.
Men om det inte var akut utan mamman bara fått för sig att hon skulle hitta på nåt, då skulle han stämma av med mig först och säger jag nej så är det nej. Nu säger jag inte nej annat än om vi har annat planerat och jag säger inte alltid nej även om vi har något planerat, det beror på vad det är.
Ingen kommer alltid först här, det är ju helt galet att barn inte får lära sig att även andra har behov som ibland går före deras egna.