• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • hmhm

Var på inskrivning igår och fick då även se lilla hjärtat picka på, det blir genast så mkt verkligare då! =) Fick lergigan och lergigan comp utskrivet och vilken skillnad det har gjort för mig. Såå skönt! Har varit orolig då jag hade hyperemesis sist jag var gravid. Men får jag må såhär så är det ju guld! Är enl ul i v7 med bf 12 mars så lite tidigare bf än vad vi trodde :D

Ge hit kakorna!
  • Quirall
    Jennie89 skrev 2016-07-22 16:14:33 följande:

Efter en stor blödning i onsdags tog jag idag tag i att köra till gynakuten. Var helt inställd på MA då jag blött flera gånger och inte har något som helst symptom, men fick se ett litet hjärta slå. Känns jättekonstigt! Trodde verkligen inte att det var något där inne.

Har också svårt att förstå, men sörjde lite vid första blödningen så känns bara skumt.

Antar att det kommer med symptom och mage.

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Oj men vad härligt att se ett litet pickande hjärta trots allt, grattis!!

Själv mår jag ruskigt illa kräks inte så där vansinnigt (än?) som jag gjorde med dottern men blir helt handlingsförlamad av illamåendet. Vill inte ta tabletter men efter att i går bara klarat 45 min på jobbet innan jag kapitulerade och åkte hem så tar jag nu postafen, märkte ingen skillnad i går men hoppas på idag, annars får jag försöka få lergigan på måndag. Tyvärr hjälpte inget av det när jag väntade dottern men hoppas på bättre tur denna gång.

Får ju så dåligt samvete för de andra barnen, klarar inte aktivera dem :/ just nu sitter de och kollar tv och jag ligger inne i sängen, har tagit min postafen och försöker få i mig ett knäckebröd. Hoppas det kan få mig att må bättre idag, måste försöka på en dusch också.

Har ni berättat för syskon och familj än? Jag hade tänkt vänta till efter ultraljudet i v.12 men tror inte det går att vänta så länge med det här illamåendet. :/
  • corran
    Jennie89 skrev 2016-07-22 16:14:33 följande:

Efter en stor blödning i onsdags tog jag idag tag i att köra till gynakuten. Var helt inställd på MA då jag blött flera gånger och inte har något som helst symptom, men fick se ett litet hjärta slå. Känns jättekonstigt! Trodde verkligen inte att det var något där inne.

Har också svårt att förstå, men sörjde lite vid första blödningen så känns bara skumt.

Antar att det kommer med symptom och mage.

Skönt att allt såg bra ut trots blödningen. Kan du ha förlorar en tvilling tro? Kram
  • Quirall

Ni andra som kämpar med illamående, lättar det något när ni väl kräkts? Jag mår illa hela tiden känns det som, tar ni mer än en postafen om dagen?

Tror jag måste försöka fixa vikarier de två veckor som är kvar innan jag går på semester, hur nu det skall gå till. Får höra med folk i andra städer om de vill pendla ca 25mil om dagen i några veckor.. :/

• Joelin

Hej!

Hoppar gärna in här om det går bra

Här kom tredje graviditeten som en riktig överraskning för precis en vecka sedan, ganska mycket tidigare än vi tänkt oss. Men välkommet och spännande ändå!

Har bf 26 mars enligt ÄL, vi har två barn födda -12 och -14

Mår än så länge ganska bra, tröttare och har fått superlågt blodtryck vilket gör att jag känner mig svimfärdig mest hela tiden bara. Spänner och drar i magen och i brösten. Glad att jag inte är illamående ännu, men har för mig det kommit runt vecka 7-8 med döttrarna.

• Acda
    Anonym871 skrev 2016-07-22 16:32:38 följande:

Hur har du kunnat hålla dig : p jag började missbruka test då jag började må illa :)

Hehe jag testa när jag var i vecka 4 men det va nog för tidigt för det gav inget utslag, det va det sista testet jag hade hemma så blev inte att jag testa. Har inget apotek i närheten så blev liksom inte att jag kom iväg och köpte ett nytt ????.

Men sambon och jag hade en kväll ute i fredags så då passa vi på och köpte ett och det blev ett starkt + direkt så nu har jag testat ????.
  • EN84

Hej. Plussade den 2 juni är i v. 8 bf 11 mars. Har en 11 åring och tvillingar födda 2014. Så detta blir vår 4 (eller 4 och 5). Mår illa ibland men ej lika som med twinsen. Ömma bröst och uppsvälld. Jobbigt i värmen....

• tjocken

Hej jag hoppar in här jag me, jag är i v 8 o h har bf 9 mars

Har en son som är 3 år , vill o hoppas verkligen på ett syskon !

• jyns00

Hur är det med er som mår dåligt? Jag är så trött på det försöker tänka att det kommer något underbart med detta men tycker så synd om min familj som har en slö mamma och sambo :(

• Anonym871

Har era symtom skiljt sig beroende på kön ?

Med sonen märkte jag inge ens av att jag va gravid, hur bra som helt , samlade på mig mycket vätska bara och anfått, finnar i vecka 7

Med dottern : illamående några dagar innan vi plussade och blödande tandkött . Inga finnar.

Nu har jag illamående , fick det 5 dagar efter ägglossning och blödande tandkött, lite yr ibland också! Inga finnar hittills . Undrar om det är en liten tjej denna gång .

I så fall är det nog menat då vi förlorade vår dotter och den nya bebisen är ju beräknat på hennes födelsedag !

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon