• Acda

BF Mars 2017 - syskon

Jag hoppar in här jag med! Väntar nr 2 och har en dotter på snart 2 år. Själv blir jag 28 år.

Enligt appen har jag bf 22 mars så gick in i vecka 6 i går. Har ifs inte testat men är väldigt säker på att jag är gravid.

Har uppblåst mage

Ömma bröst

Trött

Konstant kissnöd

Jätte törstig hela tiden.

Har samma symtom som med dottern.

Har inte börjar må illa ännu men det gjorde jag inte fören jag var i vecka 7 med dottern. Så nu håller vi tummarna att den här lillen vill hänga kvar!

• Acda
    Anonym871 skrev 2016-07-22 16:32:38 följande:

Hur har du kunnat hålla dig : p jag började missbruka test då jag började må illa :)

Hehe jag testa när jag var i vecka 4 men det va nog för tidigt för det gav inget utslag, det va det sista testet jag hade hemma så blev inte att jag testa. Har inget apotek i närheten så blev liksom inte att jag kom iväg och köpte ett nytt ????.

Men sambon och jag hade en kväll ute i fredags så då passa vi på och köpte ett och det blev ett starkt + direkt så nu har jag testat ????.
  • Acda

Jag är 28 år och har en dotter 1 år och 8 månader. Vi bor i lilla björnlunda ???? ( ca 1 mil från Gnesta i Sörmland ).

Jag har börjat känna av lite lätt illamående nu om det går för lång tid mellan måltiderna, har ett sug i magen som gör att jag vill äta hela tiden ????. Men har inga besvär av det än så länge... Är dock galet trött hela tiden. Får jag inte min tupplur varje dag så blir jag helt förstörd! Och mitt temperament och tålamod ska vi inte ens prata om ????

• Acda
    Acda skrev 2016-07-27 23:00:41 följande:

Jag är 28 år och har en dotter 1 år och 8 månader. Vi bor i lilla björnlunda ???? ( ca 1 mil från Gnesta i Sörmland ).

Jag har börjat känna av lite lätt illamående nu om det går för lång tid mellan måltiderna, har ett sug i magen som gör att jag vill äta hela tiden ????. Men har inga besvär av det än så länge... Är dock galet trött hela tiden. Får jag inte min tupplur varje dag så blir jag helt förstörd! Och mitt temperament och tålamod ska vi inte ens prata om ????

Va konstigt! Varje gång jag gör en gubbe via tangentbordet på mobilen blir det frågetäcken.
  • Acda

Jag har också mått rätt illa och vart sängliggandes. Har ifs inte kräkts nått men mår jätte konstigt hela tiden, jag gör inget annat än och äter för och hålla måendet i schack. Men usch vad min mage protesterar mot mat just nu.. Känner mig sur och har sura uppstötningar titt som tätt. Stor som ett hus är jag också ( gått upp ca 3,5 kg) går in i v 10 på torsdag.

Jag behöver även tipps på hur jag kan få bukt med min hårda mage!! Har alltid haft lite problem med hård mage men blev 7 ggr värre nu.. Blir ju inte bättre när man konstant trycker i sig mat. Försöker och dricka mkt och har även köpt hem lite frukt nu. Men finns det nått mer man kan göra?

• Acda
    Fru Ve skrev 2016-08-16 18:47:16 följande:

Laktulos kan man ta, finns receptfritt på apoteket. Finns annat också man får ta som gravid mot hård mage. Katrinplommonjuice kanske du kan testa också?

Åh tack! Det ska jag testa! Prövade juicen med dottern men jag fick verkligen inte i mig det... Blir jag inte bättre snart i magen kanske jag måste chocka den med juicen! Men ska testa laktulos innan.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon