• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • DevilsDaughter

Icis: vi ska göra nipt, mycket säkrare svar än kub. Får vi dåligt resultat kommer vi absolut gå vidare med moderkaksprov/fostervattensprov.

vi har fyra barn, flicka, pojke, flicka, flicka. Med sista barnet tog vi reda på könet och det kommer vi göra denna gången också.

• Quirall

Jag kommer göra kub först, eftersom det är gratis, visar det hög risk går vi först vidare med nipt innan vi eventuellt gör fostervattensprov/moderkaksprov.

Vi tog inte reda på med dottern, de talade inte om på rul då även om de såg. Med sonen hade de ändrat så man fick veta vid rul och det ville vi gärna. Oklart om de ändrat tillbaka reglerna igen nu men har de inte de så kommer vi ta reda på det, får ju den möjligheten vid eventuellt nipt också :)

• DevilsDaughter

Quirall: låter som en bra plan. Hos oss är inte kub gratis utan hade fått göra det på privat klinik till kostnad av 1/3 av vad nipt kostar så kände att vi kunde gå direkt till nipt så får vi reda på kön också då de inte berättar det här vid rul.

• Icis86

Spännande!

Jag gjorde inte KUB med någon av mina tidigare barn, då erbjöds inte heller alla i Stockholms län det vilket vi gör idag.

Ska bli spännande! ????

• Anonym871

När gör man det är det i vecka 10? Eller 11? Gör det ont !? När får man besked om det skulle vara något?

Impala65 skrev 2016-08-01 09:14:48 följande:

Gjorde fostervattensprover förra året, något du undrar på?

• Fayleh

Hej, hoppar med här oxå. Jag är 37 (vet inte hur det gick till dock) och väntar ÄNTLIGEN mitt tredje barn (pergotime) efter nästan 2 års försök... Har två sedan tidigare, på 6 och 9½. BF runt 28 mars. 

Var på ett tidigt VUL (6+2 enligt min beräkning) idag, och ev är h*n lite mindre gången än vad jag räknat med (han mätte till 5+3 men jag tyckte inte han mätte hela), hoppas i alla fall att allt står rätt till, men fick åtminstone se ett litet tickande hjärta så jag håller tummarna. Har en ny tid inbokad 23 augusti, så tills dess kommer tiden gå saaaaaakta....

• Anonym871

Sådär blev det för oss med det skiljde en vecka på min uträckning och på deras uträckning , senare på ultraljud i vecka 12 visade sig att jag hade rätt ändå ! Jag visste ju när jag hade ägglossning ! Detta va förra gången , ska göra ett ultraljud nästa vecka :)

Fayleh skrev 2016-08-02 11:04:11 följande:

Hej, hoppar med här oxå. Jag är 37 (vet inte hur det gick till dock) och väntar ÄNTLIGEN mitt tredje barn (pergotime) efter nästan 2 års försök... Har två sedan tidigare, på 6 och 9½. BF runt 28 mars. 

Var på ett tidigt VUL (6+2 enligt min beräkning) idag, och ev är h*n lite mindre gången än vad jag räknat med (han mätte till 5+3 men jag tyckte inte han mätte hela), hoppas i alla fall att allt står rätt till, men fick åtminstone se ett litet tickande hjärta så jag håller tummarna. Har en ny tid inbokad 23 augusti, så tills dess kommer tiden gå saaaaaakta....

• HäxanSurtant

Vad kul!
    Jag är också 37 och väntar mitt tredje, har en född -06 och en född -09. Har Bf 21/3, ska bli så otroligt roligt med en trea och en sladdis!

Mår otroligt illa. Tips mottages!
    Har inskrivning om 1 vecka, sen Kub och det ska bli kul med ett vul!
  • Jennie89
    Impala65 skrev 2016-07-31 12:18:09 följande:

Hej tjejer!

Jag är oxå gravid med 3an, har en son på 2,5år och en som blir ett i slutet på augusti :)

Vi försökte i 10 månader, varav 6 månader med Pergotime, månaden efter vi tog ett uppehåll med Pergo så tog det sig :)

I morgon ska jag på första ul, blir spännande!

Grattis! Inte illa att ni hunnit försöka i 10 månader när den minsta inte ens hunnit bli ett än :) Antar att din kropp kommit igång snabbt efter förlossningen. 
    Min stora blir tre om ett par veckor och den lilla fyllde precis ett :) 
    Hur gick ultraljudet?
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89

Jag gjorde vul för snart två veckor sedan, borde enl äl varit i 6+6 då men mätningen visade 5+6 och hjärtat pickade på. Läkaren sa "du borde vara 6+ något" så antar att inte hon litade på mätningen helt. Ska göra nytt vul på fredag, ska bli spännande att se om mina beräkningar stämmer bättre då eller om den fortfarande är liten (om det ens är någon där...)
    Aug-13 - T Juli-15 - S
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon