• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • corran
    jyns00 skrev 2016-08-17 21:38:08 följande:

Hur ser era magar ut nu? Någon som fått en liten kula än? :)

Känner livmodern som en bula ovanför blygdbenet, så mysigt.

Magen putar lite men går att dölja än :) 9+5.
  • Fayleh

Jag har INGEN mage än (8+4) och nojar mig då självklart över det (och allt annat man kan noja över). Har absolut för mig att jag fick mage tidigare med de andra två, speciellt nr 2, men då hade jag å andra sidan inga magmuskler och det har jag ju nu.... 

• jyns00
    corran skrev 2016-08-18 10:33:17 följande:
    Känner livmodern som en bula ovanför blygdbenet, så mysigt.

Magen putar lite men går att dölja än :) 9+5.
    Va mysigt :) jag är i v11+5 och börjar känna liten bula men resten av magen är ganska fortfarande svullen.
  • jyns00
    Fayleh skrev 2016-08-18 12:52:04 följande:

Jag har INGEN mage än (8+4) och nojar mig då självklart över det (och allt annat man kan noja över). Har absolut för mig att jag fick mage tidigare med de andra två, speciellt nr 2, men då hade jag å andra sidan inga magmuskler och det har jag ju nu.... 

Det kan ju vara magmusklerna som spökar i ditt fall :) läste i appen att livmodern börjar bukta ut i v 12.
  • DevilsDaughter

Min mage syns inte alls.. jag är i v 9+4 nu. Känner dock att livmoderkanten börjar komma ovanför blygdbenet nu.

• DevilsDaughter

Min mage syns inte alls.. jag är i v 9+4 nu. Känner dock att livmoderkanten börjar komma ovanför blygdbenet nu.

• Icis86
    Fru Ve skrev 2016-08-13 13:35:26 följande:

Mina barn tycker också att jag är jättekonstig som hela tiden har "problem med magen" och "problem med ryggen" som jag skyller på. 8-åringen frågar vad det är för sjukdom jag egentligen har.....

Jag har inte spytt så mycket, bara enstaka gånger. Har däremot haft usel aptit och knappt kunnat äta vissa dagar. Barnen märker ju det såklart att jag inte äter.

Vi berättade i Måndags för barnen. Det gick inte att hålla hemligt längre. Jag kräks varje dag och det börjar redan synas på magen. Dottern som tjatat om ett syskon till har påpekat det några gånger..

Så vi valde att berätta.

Dagen efter visste förskolan, grannar och ja - alla hon kommit i kontakt med.

Lite för tidigt än vad jag egentligen ville. Men tänker att om allt inte skulle gå vägen kommer det också märkas.

Här längtar nu två barn till Mars och frågar dagöigen när "lillasyster" som de bestämt att det är kommer .
  • DevilsDaughter

icis: Vi berättade också tidigt för våra, kände att jag inte orkade ljuga när jag kräks ständigt. Vad har ni sedan tidigare? Våra barn hoppas på en pojk då vi har tre flickor och en pojke.

• HäxanSurtant
    Icis86 skrev 2016-08-18 17:00:35 följande:
    Vi berättade i Måndags för barnen. Det gick inte att hålla hemligt längre. Jag kräks varje dag och det börjar redan synas på magen. Dottern som tjatat om ett syskon till har påpekat det några gånger..

Så vi valde att berätta.

Dagen efter visste förskolan, grannar och ja - alla hon kommit i kontakt med.

Lite för tidigt än vad jag egentligen ville. Men tänker att om allt inte skulle gå vägen kommer det också märkas.

Här längtar nu två barn till Mars och frågar dagöigen när "lillasyster" som de bestämt att det är kommer .
    DevilsDaughter skrev 2016-08-18 17:19:14 följande:

icis: Vi berättade också tidigt för våra, kände att jag inte orkade ljuga när jag kräks ständigt. Vad har ni sedan tidigare? Våra barn hoppas på en pojk då vi har tre flickor och en pojke.

hi hi hi, härliga ungar! Vår dotter gjorde samma sak. Hon började 1an igår och jag frågade i dag om hela klassen vet nu och jo alla vet. Fast inte fröken, eftersom A tyckte att det var lite tidigt att berätta för henne hi hi hi

• Jennie89

Jag har börjat få en liten, liten kula på morgonen om jag inte varit uppe och kissat, försvinner direkt haha. Annars är jag fortfarande jättesvullen och tycker magen är lika stor som i v 20 med första. Magen har gett upp (4 dagar känns...) så tror det bidrar. På eftermiddagarna är det svårt att hålla magstödet. Två veckor innan jobbet drar igång igen - måste börja sköta kosten ordentligt igen haha. 

Stora (3 år igår) har frågat om jag har en bebis i magen, vet inte vad det kom ifrån, jag har inte sagt nej men inte heller ja. Väntar ett par veckor till, blir så lång väntan för henne och än är hon så liten. 

V 12 imorgon och eftersom illamåendet inte dykt upp än verkar jag ha klarat mig denna gång, känns konstigt. Har inte mått så illa med de andra heller men iaf ett par veckor.

Aug-13 - T Juli-15 - S
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon