• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Anonym871

Är det någon som har gjort fostervattenprov eller moderkaksprov ?

• Aysa

Hej alla och grattis till era plus!

Jag är 37 år och det här blir förhoppningsvis barn nummer 3. Har två pojkar på 19 och 15 år sen innan :) Bf blev 26 mars enligt någon sida. Jag är själv född i slutet av Mars så hoppas att detta går vägen och blir min present????

Jag fick ett missfall i v6 för ca ett år sedan. Jag är väldigt inställd på att denna graviditet ska sluta likadant. Jag hade lite bruna flytningar/ blödningar då och även denna gång så det är väl därför. Men självklart hoppas jag att nu ska det gå bra. Jag har mest ömma bröst och krångel med tarmarna. Lite öm i magen. Inget illamående.

• Impala65

Hej tjejer!

Jag är oxå gravid med 3an, har en son på 2,5år och en som blir ett i slutet på augusti :)

Vi försökte i 10 månader, varav 6 månader med Pergotime, månaden efter vi tog ett uppehåll med Pergo så tog det sig :)

I morgon ska jag på första ul, blir spännande!

• Quirall
    DevilsDaughter skrev 2016-07-28 20:05:38 följande:

Vi tänkte vänta med att berätta för barnen, men med illamåendet så funkar det inte att hålla det hemligt. De tror ju att jag är magsjuk.. Så nu vet kidsen och hon på två år förstår nada, hehe..

quiarall: Vad konsigt att de bara skriver ut lergigan? Compen är ju jättevanligt till gravida vad jag förstått? Överläkaren skrev ut det till mig.

Ja jättekonstigt, verkar ju som compen med skall vara ok. Den vanliga lergigan tog jag i två dagar men var tvungen att sluta, blev ju nästan drogad, trött och slö och en känsla av hopplöshet. Riktigt obehagligt var det, nu får jag istället stå ut med illamåendet och den nästan ännu värre yrseln. Har insett att mat är det som hjälper bäst mot mitt illamående just nu, måste äta lite åt gången men i stort sett äta konstant för att magen inte skall vända sig.
    Kollegorna har hjälpt mig ett par dagar så jag kunnat ligga hemma och vila mig men nu har jag må-fre jag måste klara jobbet, sen går jag på 4 veckors semester.

Varit tvungen att berätta på jobbet eftersom jag varit så dålig och arbetssituationen ändrats en del.
    Sen har vi berättat för våra föräldrar också nu eftersom vi var tvungna att ställa in en resa till svärföräldrarna pga mitt illamående. Båda blev nog ganska chockade tror jag men mest blev svärmor orolig eftersom jag blev så sjuk förra gången.
    Måste nog berätta för mina syskon också eftersom ena brorsan tänkt köpa vår vag till deras lilla som kommer i dec hehe.
    Sambons syskon berättar vi för om några veckor när vi åker och hälsar på dem.
    Vänner väntar vi med till efter kub och barnen väntar vi nog med så länge som möjligt gärna efter rul.
  • Icis86

Hej alla!

Här väntar vi nr 3 och om jag själv räknat rätt är det beräknat till 5/3.

Vi berättade för våra familjer tidigt. Vi umgås mycket och de hade förstått om jag inte drack något. Jag har öven berättat för min chef då jag har en sådan position på jobbet som det kan krävas en del framförhålling att ersätta.

Våra barn 7 och 4 år får reda på det när vi gjort KUB testet. Hur har ni andra funderat på KUB. Ska ni göra testet? Har ni resonerat hur ni gör beroende vilket svar ni får???

Jag mår illa varje morgon sedan kan dagarna fungera bra, visa sämre. Med mina andra barn spydde jag i 30 veckor. Hoppas att jag slipper det denna gång!

Denna gången ska vi inte ta reda på könet, som vi gjort de med andra två. Känns extra spännande! Vi har en av varje så denna gpng spelar det ingen som helst roll ????

• MeAndBaby
    Icis86 skrev 2016-07-31 22:05:47 följande:

Hej alla!

Vi berättade för våra familjer tidigt. Vi umgås mycket och de hade förstått om jag inte drack något. Jag har öven berättat för min chef då jag har en sådan position på jobbet som det kan krävas en del framförhålling att ersätta.

Våra barn 7 och 4 år får reda på det när vi gjort KUB testet. Hur har ni andra funderat på KUB. Ska ni göra testet? Har ni resonerat hur ni gör beroende vilket svar ni får???

Jag mår illa varje morgon sedan kan dagarna fungera bra, visa sämre. Med mina andra barn spydde jag i 30 veckor. Hoppas att jag slipper det denna gång!

Denna gången ska vi inte ta reda på könet, som vi gjort de med andra två. Känns extra spännande! Vi har en av varje så denna gpng spelar det ingen som helst roll ????

Grattis:) Jag tänker göra kub som de andra två gångerna, mest för att få se det lilla livet. Skulle det bli ett dåligt resultat på kub skulle jag ta beslutet därifrån.

Har en 4,5-åring, pojke, och en idag 2-åring, flicka. Längtar såååå tills vi kan visa kub-ul-bilden för dem och berätta:)

V 7+0 imorgon.... Mår bra, lite extra trött och hungrig bara.
  • Anonym871

Välkommen !

Tänker också göra kub, men även fostervattensprov i vecka 11. Då blir det automatiskt ATG vi fåe veta kön :)

Icis86 skrev 2016-07-31 22:05:47 följande:

Hej alla!

• Impala65

Gjorde fostervattensprover förra året, något du undrar på?

Anonym871 skrev 2016-07-30 07:22:34 följande:

Är det någon som har gjort fostervattenprov eller moderkaksprov ?

• jyns00

Betalade idag för ett privat ultraljud idag och fick se en väldigt rörlig bebis och hjärtat slog för fullt :) flyttade mig från 9+2 till 9+0 men tar det mer på allvar vid rulet!

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon