DevilsDaughter skrev 2016-07-28 20:05:38 följande:
Vi tänkte vänta med att berätta för barnen, men med illamåendet så funkar det inte att hålla det hemligt. De tror ju att jag är magsjuk.. Så nu vet kidsen och hon på två år förstår nada, hehe..
quiarall: Vad konsigt att de bara skriver ut lergigan? Compen är ju jättevanligt till gravida vad jag förstått? Överläkaren skrev ut det till mig.
Ja jättekonstigt, verkar ju som compen med skall vara ok. Den vanliga lergigan tog jag i två dagar men var tvungen att sluta, blev ju nästan drogad, trött och slö och en känsla av hopplöshet. Riktigt obehagligt var det, nu får jag istället stå ut med illamåendet och den nästan ännu värre yrseln. Har insett att mat är det som hjälper bäst mot mitt illamående just nu, måste äta lite åt gången men i stort sett äta konstant för att magen inte skall vända sig.
Kollegorna har hjälpt mig ett par dagar så jag kunnat ligga hemma och vila mig men nu har jag må-fre jag måste klara jobbet, sen går jag på 4 veckors semester.
Varit tvungen att berätta på jobbet eftersom jag varit så dålig och arbetssituationen ändrats en del.
Sen har vi berättat för våra föräldrar också nu eftersom vi var tvungna att ställa in en resa till svärföräldrarna pga mitt illamående. Båda blev nog ganska chockade tror jag men mest blev svärmor orolig eftersom jag blev så sjuk förra gången.
Måste nog berätta för mina syskon också eftersom ena brorsan tänkt köpa vår vag till deras lilla som kommer i dec hehe.
Sambons syskon berättar vi för om några veckor när vi åker och hälsar på dem.
Vänner väntar vi med till efter kub och barnen väntar vi nog med så länge som möjligt gärna efter rul.