• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • jyns00
    Jennie89 skrev 2016-08-19 20:44:32 följande:

Jag har börjat få en liten, liten kula på morgonen om jag inte varit uppe och kissat, försvinner direkt haha. Annars är jag fortfarande jättesvullen och tycker magen är lika stor som i v 20 med första. Magen har gett upp (4 dagar känns...) så tror det bidrar. På eftermiddagarna är det svårt att hålla magstödet. Två veckor innan jobbet drar igång igen - måste börja sköta kosten ordentligt igen haha. 

Stora (3 år igår) har frågat om jag har en bebis i magen, vet inte vad det kom ifrån, jag har inte sagt nej men inte heller ja. Väntar ett par veckor till, blir så lång väntan för henne och än är hon så liten. 

V 12 imorgon och eftersom illamåendet inte dykt upp än verkar jag ha klarat mig denna gång, känns konstigt. Har inte mått så illa med de andra heller men iaf ett par veckor.

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Va kul att du går in i vecka 12 imorgon det gör jag med :) 12+0.
    Känner också sv en liten kula på morgonen om jag inte har kissat :)
  • Quirall

V.11+0 idag, illamåendet är ihållande :(
    Känner ingen kula eller så men magen är stor och svullen men redan i förväg är den ganska stor och väldigt "degig" efter de andra två graviditeterna. Så den har en del fett att tränga igenom innan det kan bli en riktig gravidmage ;)

Har varit och lämnat tox prover som de kan ha som referensvärde och blodprov inför kub. Skall in och göra kub ultraljudet den 30:e blir skönt å se om det är någon där inne som rör sig och mår bra! Efter det kommer vi i så fall berätta för barnen och mina syskon, föräldrarna vet redan.

• hmhm

Quisling, va roligt! Också v11+0 idag, tycker illamåendet börjar avta lite.. Har också lämnat blod inför kub-test den 1a sep.. Hur lång tid tar det att få svar sen? Får man det på en gång?

Ge hit kakorna!
  • jesssicahansen

Var på kub idag allt såg bra ut, 1:20000 så är helt överlycklig :) !

Blev dock flyttad från 13+2 till 12+4 så nya BF är 1 mars (innan 25-26februari)

Så underbart att se våran bebis, en livlig sådan :)

• HäxanSurtant
    jesssicahansen skrev 2016-08-22 14:41:10 följande:

Var på kub idag allt såg bra ut, 1:20000 så är helt överlycklig :) !

Blev dock flyttad från 13+2 till 12+4 så nya BF är 1 mars (innan 25-26februari)

Så underbart att se våran bebis, en livlig sådan :)

Oh vad härligt! Jag längtar ihjäl mig efter UL!
  • Icis86
    DevilsDaughter skrev 2016-08-18 17:19:14 följande:

icis: Vi berättade också tidigt för våra, kände att jag inte orkade ljuga när jag kräks ständigt. Vad har ni sedan tidigare? Våra barn hoppas på en pojk då vi har tre flickor och en pojke.

Vi har en pojke och en flicka. Båda vill helst ha en till lillasyster. Jag har dock en magkänsla som säger att det är en pojke.

Vi har redan börjat fundera på namn och vi har "spikat" ett tjejnamn????

På måndag är det KUB ultraljud och jag är så nervös. Hoppas att plutten har det bra och att allt står rätt till!
  • Icis86
    HäxanSurtant skrev 2016-08-19 19:42:36 följande:

hi hi hi, härliga ungar! Vår dotter gjorde samma sak. Hon började 1an igår och jag frågade i dag om hela klassen vet nu och jo alla vet. Fast inte fröken, eftersom A tyckte att det var lite tidigt att berätta för henne hi hi hi

Barn är för goa! ????
  • jyns00

Någon som har ett bra tips på var man kan köpa gravid träningsbanor billigt? Hittar bars ett par för 499kr.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon