• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • DevilsDaughter

Tycker också att det har blivit mer fart där inne senaste tiden, dock läste jag idag att vid den här tiden så brukar rörelserna minska då det inte finns lika mycket plats för rörelse där inne? 
    Har en del förvärkar, men inga som är jobbiga eller gör ont på ngt sätt. Quirall, varför kom förra så tidigt? När kom ditt första? Blir det snitt denna gången också? Du har säkert skrivit ngt om det tidigare, men kommer inte ihåg isf :)
    Jobbigt med sådan foglossning! 
    Jag har med tidigare barn haft väldigt jobbig foglossning i blygdbenet, något som inte riktigt gått över ens mellan graviditeterna. Men nu känner jag knappt av det alls!?? Dock har jag börjat få ont i ländryggen och det strålar ner i skinkorna! Antar att det är foglossning där bak? Det är värst om kvällarna och när jag är mkt på jobbet (står då upp hela tiden). Har aldrig haft ont i ryggen vid graviditet tidigare och hade inte alls väntat mig detta. Men kanske börjar graviditeterna ta på en nu, är ju femte barnet.. Och man blir inte yngre ;)

• Quirall
    DevilsDaughter skrev 2017-01-08 15:31:42 följande:

Tycker också att det har blivit mer fart där inne senaste tiden, dock läste jag idag att vid den här tiden så brukar rörelserna minska då det inte finns lika mycket plats för rörelse där inne? 
    Har en del förvärkar, men inga som är jobbiga eller gör ont på ngt sätt. Quirall, varför kom förra så tidigt? När kom ditt första? Blir det snitt denna gången också? Du har säkert skrivit ngt om det tidigare, men kommer inte ihåg isf :)
    Jobbigt med sådan foglossning! 
    Jag har med tidigare barn haft väldigt jobbig foglossning i blygdbenet, något som inte riktigt gått över ens mellan graviditeterna. Men nu känner jag knappt av det alls!?? Dock har jag börjat få ont i ländryggen och det strålar ner i skinkorna! Antar att det är foglossning där bak? Det är värst om kvällarna och när jag är mkt på jobbet (står då upp hela tiden). Har aldrig haft ont i ryggen vid graviditet tidigare och hade inte alls väntat mig detta. Men kanske börjar graviditeterna ta på en nu, är ju femte barnet.. Och man blir inte yngre ;)

Första barnet kom i fulltid, andra kom akut i v.35+2 pga av att jag fick hellp (som en speedad variant på havandeskapsförgiftning)
    Risken finns att jag får det igen, men äter mediciner för att förhoppningsvis slippa.

Vad skönt att inte ha så mycket foglossning denna gång! För mig har den blivit värre för varje graviditet och även kunnat känna av den mellan graviditeterna :/
    Men kan nog vara foglossning du känner av där bak nu, eller ischias möjligen.
    Vad kul med femte barnet! Har tidigare alltid velat ha många barn men efter att först bli så sjuk av hellp med förra och så den här tuffa graviditeten så blir det absolut inte fler. Man blir ju som sagt inte yngre heller ;)
  • DevilsDaughter

Ok, då förstår jag. Är det stor risk för dig att få hellp denna gång också trots medicin? Förstår att du inte vill gå igenom fler graviditeter sen. Mina har varit ganska lätta förutom kräkningar och foglossning. Men nu denna så känner jag mig allmänt sliten liksom. 
    Ischias är det inte, har känt av det någon enstaka gång bara men det har som tur är gått över lika fort som det kommit. har du fått något slutdatum för denna graviditet? Jag räknar med att gå över iaf 14 dagar från mitt nya BF efter RUL, så 7 april.. Hoppas ju dock verkligen att jag får redan i mars!

• Quirall

Det är tydligen jättesvårt att säga något om hur stor risken är för mig denna gång, en del läkare säger att risken är jättestor, andra att risken är liten, främst för att jag kontrolleras mer och får mediciner, så jag väljer att lyssna på de ;) känns bra att iaf ha kommit så här långt!

Skall in den 19:e för att kolla hur bebisen växer, på senaste ul låg hon på -9% vilket inte var någon fara alls. Hoppas det fortsätter så, och den dagen skall jag även få tid för snittet, ville gärna föda vaginalt men med min historik och med två snitt så får jag inte. Men har landat i det nu och det känns ok, skall bara bli skönt att få veta datum så man kan planera :)
    Har bf 7/3 enligt kub, och snitt brukar utföras 7-10 dagar tidigare så borde hamna någonstans mellan 25-28 februari, om de nu inte tycker hon ser för liten ut, då tar de ut henne tidigare. Vill bara klara mig förbi den 22:a eftersom dottern fyller 6 år då och jag vill kunna vara med på kalaset :)

• DevilsDaughter

OK, ja du har ju kommit ganska långt nu så förstår att det känns skönt! Och 9% låter ju inte alls mkt så det är nog helt normalt!

• Quirall

I morgon är det dags för bm besök igen, är ju där varje vecka nu men känns ändå långt mellan gångerna haha :D
    Men är väl för att några av gångerna tar hon bara bt och urinprov.
    Men i morgon blir det vanlig undersökning med å lyssna och känna på bebis och mäta SF-mått, säkert stick i fingret också.
    Förra veckan hade jag +1 på protein och gången innan där spår av protein. Mest spänd på å se om det ändrat sig.

• Jennie89

I måndags vände hon sig! Kändes annorlunda när jag vaknade men kunde inte sätta fingret på det, påväg till barnmorskan kände jag sparkar uppe vid revbenen och visst hade hon vänt sig. Hoppas hon stannar där nu :)

Foglossningen började mycket tidigare denna gång, redan i v 10 när jag var ute och sprang. Har fått lägga av med en sak i taget (först löpning, gå långrundor med vagn, storhandla, gå med dubbelvagn, dammsuga osv) och nu känns det inte som jag gör mycket hemma, låter det mesta ligga kvar på golvet känns det som haha. Men, foglossningen har inte blivit mycket värre, visst, känner av den varje dag men inte alls så mycket som förra graviditeten än, men det har ju tid på sig... Har även mindre ryggsmärtor än de andra gångerna. Inte mått illa en dag.
    Men, tredje graviditeten innebär visst helt nya åkommor.
    Tryck nedåt - Har blivit mycket bättre senaste veckorna, ett tag kändes det halva ungen redan var ute. Kan knappt ha sex då det trycker nedåt och gör ont i flera dar efter.
    Ligamentsmärtor - Kom på jobbet precis innan jul, tyckte foglossningen kändes konstigt tills jag insåg att den satt i magen haha. Nåja, nu i helgen har den även börjat komma när jag är hemma. Sitter jag ner i mer än en kvart får jag ont, ligga och stå går bra och rör jag på mig i mer än fem-tio minuter försvinner det.

Har ni större magar denna gång?

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Quirall

Jag har ganska exakt lika stor mage som med dottern, men lite större än med sonen, men han den lille stackarn slutade ju växa i magen eftersom han inte fick näring så inte så konstigt.

Jag har fått tid för planerat snitt nu! 28/2 så blir en februari bebis :) kommer då vara 38+6, så länge hat jag inte varit gravid förut, känns läskigt men hoppas jag får gå hela vägen dit. Även om jag på ett sätt vill ha ut henne nu bums ;) Kan knappt ta mig fram pga foglossning och illamåendet som aldrig gett sig helt har till och med blivit värre igen så får inte behålla någon mat alls :( lever på vätskeersättning och vatten just nu. Men skall väl lyckas ta mig igenom sista månaden också.

Har ni börjat förbereda än? Min BB-väska har varit packad sen v.15 typ eftersom jag mådde så dåligt och trodde jag skulle bli inlagd när som helst. Håller på att packa bebisens väska också nu men har lite kläder kvar som skall tvättas och strykas. Sen tror jag allt är klart.

• Quirall
    jyns00 skrev 2017-01-31 13:44:58 följande:

Vad har ni för SF-mått nu i vecka 35+0? :)

Är i v.35+0 i morgon och skall passande nog till bm då så jag får återkomma med det i morgon kväll :)
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon