• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • DevilsDaughter
    Fru Ve skrev 2017-02-13 11:18:43 följande:

I går kväll vid 22-tiden satte det igång igen med lite smärtsamma oregelbundna sammandragningar. Höll på till kl 01.30 då det bara slutade. Hade hela tiden ont i en viss punkt i ryggen. Fick lov att gå upp kl 7 för att lämna sonen på dagis och sen dess har jag haft en molande värk fram i magen, varvat med en del sammandragningar igen men inget regelbundet. Det var fem år sen jag födde barn sist men har för mig att min latensfas var lite så här den gången. Dock tycker jag det är alldeles för tidigt nu med tanke på att jag födde på BF +14 då. Jag är bara på BF -21 idag. Så jag vet liksom inte vad det står för. Kanske är det någon sorts önsketänkande bara. Som omföderska "ska" man väl inte kunna ha en jättelång latensfas - eller? Jag tänker att om det inte sätter igång "på riktigt" så att säga snart så kanske det bara är falskt alarm?

Spännande!!! Alltså man hör ju här och där om de som har onda förvärkar och att förlossningen ändå varit långt borta.. Men för mig så har det inte börjat göra ont innan förlossningen har startat och jag har fött fyra barn. Så skulle jag få onda sammandragningar så skulle jag direkt tro att det var på gång! Har du känt ngt mer nu?
  • Fru Ve
    DevilsDaughter skrev 2017-02-13 21:35:32 följande:
    Spännande!!! Alltså man hör ju här och där om de som har onda förvärkar och att förlossningen ändå varit långt borta.. Men för mig så har det inte börjat göra ont innan förlossningen har startat och jag har fött fyra barn. Så skulle jag få onda sammandragningar så skulle jag direkt tro att det var på gång! Har du känt ngt mer nu?
    Nä nu har det varit lugnt! Känns lite både och. Jag har sovit rätt bra i natt vilket var otroligt välbehövligt så för den sakens skull känns det bra. Men klart man hoppades att det skulle tyda på att förlossningen var på G. Nu tror jag dock det ligger några veckor framåt =/ Har dock bara 20 dagar till BF så det är ju ändå en begränsad tid.....
  • DevilsDaughter
    Fru Ve skrev 2017-02-14 12:26:35 följande:
    Nä nu har det varit lugnt! Känns lite både och. Jag har sovit rätt bra i natt vilket var otroligt välbehövligt så för den sakens skull känns det bra. Men klart man hoppades att det skulle tyda på att förlossningen var på G. Nu tror jag dock det ligger några veckor framåt =/ Har dock bara 20 dagar till BF så det är ju ändå en begränsad tid.....
    Ok, synd det inte drog igång.. Jag hade sammandragningar konstant igårkväll och magen hade sjunkit jättemkt, men inget som gjorde ont. Men känns ändå som ett steg framåt när det händer saker :)
  • Fru Ve
    DevilsDaughter skrev 2017-02-14 14:08:36 följande:

Ok, synd det inte drog igång.. Jag hade sammandragningar konstant igårkväll och magen hade sjunkit jättemkt, men inget som gjorde ont. Men känns ändå som ett steg framåt när det händer saker :)

Absolut :) min mage har också sjunkit lite senaste veckan. Har haft mindre halsbränna sedan dess.
  • Falskt alarm

Jag har ju bf den 8/3, så typ 3 veckor kvar. Har dock haft lite blödning nu plötsligt! Lite för några dagar sedan, och lite idag. Fick bråttom att packa väskan Har någon annan haft förlossning som startat med blödning? Min förra startade ju pang bom, så detta är nytt

• Fru Ve
    Falskt alarm skrev 2017-02-14 18:27:57 följande:

Jag har ju bf den 8/3, så typ 3 veckor kvar. Har dock haft lite blödning nu plötsligt! Lite för några dagar sedan, och lite idag. Fick bråttom att packa väskan Har någon annan haft förlossning som startat med blödning? Min förra startade ju pang bom, så detta är nytt

Oj! Men det tyder nog på att det är något på gång! Vad spännande =) Är nog klokt att packa väskan.

Här händer det ingenting mer verkar det som. Har bara väldigt ont i fogarna, sover illa och är allmänt less och trött. Känner lite desperation över att sysselsätta min 5-åring hela eftermiddagarna då han annars konstant är på sin storebror med bråk och tjafs.... Lugnast är om han får sitta vid datorn men man känner sig dålig när han får göra det så mycket =( Så skönt att detta är över snart. Har 19 dagar till BF och det är ju i alla fall en typ av hållpunkt även om man sen går över...
  • DevilsDaughter
    Falskt alarm skrev 2017-02-14 18:27:57 följande:

Har du ringt och rådfrågat förlossningen? De kanske vill kolla upp blödningen. Hoppas det tyder på att det är på gång för dig!
    Fru Ve skrev 2017-02-15 09:09:39 följande:
    Oj! Men det tyder nog på att det är något på gång! Vad spännande =) Är nog klokt att packa väskan.

Här händer det ingenting mer verkar det som. Har bara väldigt ont i fogarna, sover illa och är allmänt less och trött. Känner lite desperation över att sysselsätta min 5-åring hela eftermiddagarna då han annars konstant är på sin storebror med bråk och tjafs.... Lugnast är om han får sitta vid datorn men man känner sig dålig när han får göra det så mycket =( Så skönt att detta är över snart. Har 19 dagar till BF och det är ju i alla fall en typ av hållpunkt även om man sen går över...
    Ja, har man väl kommit till BF så vet man ju att det inte är lång tid kvar och det är en tröst att det kan sätta igång precis när som helst! Även om sista väntan såklart också är seg och man är ännu mer orörlig då!
  • Falskt alarm
    DevilsDaughter skrev 2017-02-15 10:23:50 följande:

Har du ringt och rådfrågat förlossningen? De kanske vill kolla upp blödningen. Hoppas det tyder på att det är på gång för dig!Ja, har man väl kommit till BF så vet man ju att det inte är lång tid kvar och det är en tröst att det kan sätta igång precis när som helst! Även om sista väntan såklart också är seg och man är ännu mer orörlig då!

Ja, jag ringde till förlossningen och fick prata med en jättebra barnmorska. Hon frågade en massa specifika frågor, och berättade massor om vad jag skulle vara obs på, varningstecken osv. Kände mig trygg när jag pratat med henne Hoppas på att få plats i Lund, de verkar väldigt bra. Jag känner gott om rörelser, och inga större sammandragningar, så det känns rätt lugnt. Förra gången var jag ju dock 4 cm öppen när jag kom in för en koll, och ingen trodde att jag var i förlossning ???? Så ska vara lite mer observant den här gången!

Ja, samvetet är dåligt för äldre barn. Vi har kanonfint väder här just nu, så det går att sysselsätta oss lite i snön efter dagis, sen är det bättre samvete att säcka ihop vid tvn när man kommer in
  • Quirall

Spännande att det verkar hända lite för några iaf :)
    Min förberedelser är ganska klara, har bäddat både säng och vagn till bebisen, tvättat och strukit massa av dotterns gamla kläder plus nya. Bebisens väska är färdigpackad och min har varit det sen augusti typ xD bara fått uppdatera den lite vart efter magen växt.
    I början var den packad pga att vi trodde jag skulle behöva läggas in eftersom jag var så dålig. Sen för att jag hade risk att föda prematurt eftersom jag blev sjuk med förra barnet så vi har varit i beredskap länge :D
    Men idag är jag 37+0 så räknas nu som fullgången!

Skulle mer än gärna få ut henne NU men får inte föda vaginalt så är väl bäst det inte drar i gång, men har haft en del förvärkar i perioder. Dessutom har vi sambons och dotters födelsedagar att ta oss igenom först.
    Så fortsätter allt se bra ut så har jag lyxen att veta när lillan kommer, inte i mars utan 28/2 :)

• DevilsDaughter

Falskt alarm: Hänt något mer sen? Kanske du redan fött?

Quirall: Skönt med ett slutdatum ändå! Jag känner mig helt redo nu för att föda! Har dock bara gått 36 veckor så får nog fint vänta 6 veckor till misstänker jag :( Känns väldigt länge :(
    Har varit på grymt dåligt humör igår och idag, både arg, deppig och orkeslös. Ska det vara såhär fram till förlossningen nu? Tycker jag varit ganska jämn i ork och humör tidigare. Nu vill jag bara gräva ner mig till bebisen kommer.  

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon