DevilsDaughter skrev 2017-02-15 10:23:50 följande:
Har du ringt och rådfrågat förlossningen? De kanske vill kolla upp blödningen. Hoppas det tyder på att det är på gång för dig!Ja, har man väl kommit till BF så vet man ju att det inte är lång tid kvar och det är en tröst att det kan sätta igång precis när som helst! Även om sista väntan såklart också är seg och man är ännu mer orörlig då!
Ja, jag ringde till förlossningen och fick prata med en jättebra barnmorska. Hon frågade en massa specifika frågor, och berättade massor om vad jag skulle vara obs på, varningstecken osv. Kände mig trygg när jag pratat med henne
Hoppas på att få plats i Lund, de verkar väldigt bra. Jag känner gott om rörelser, och inga större sammandragningar, så det känns rätt lugnt. Förra gången var jag ju dock 4 cm öppen när jag kom in för en koll, och ingen trodde att jag var i förlossning ???? Så ska vara lite mer observant den här gången!
Ja, samvetet är dåligt för äldre barn. Vi har kanonfint väder här just nu, så det går att sysselsätta oss lite i snön efter dagis, sen är det bättre samvete att säcka ihop vid tvn när man kommer in