• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Falskt alarm

Hoppar också in här! Bf 7/3, andra barnet. Gått hemma sedan november på graviditetspenning, lite uttråkad Födde för tidigt förra gången, ca 6 veckor, så går lite som på nålar redan!!

• Fru Ve
    Falskt alarm skrev 2017-02-07 08:57:25 följande:

Hoppar också in här! Bf 7/3, andra barnet. Gått hemma sedan november på graviditetspenning, lite uttråkad Födde för tidigt förra gången, ca 6 veckor, så går lite som på nålar redan!!

Å då föder du säkert lite tidigare denna gången också :) Jag gick ju däremot över + 14 dagar sist så har inget hopp om att föda före mitten av mars..... Fruktansvärt segt börjar det bli tycker jag. Sover extremt dåligt på nätterna pga foglossning och att jag måste upp och kissa varje gång jag vänder mig i sängen. Och blir trött och lite sur på dagarna på grund av det. Dessutom uttråkad men kan inte göra så mycket. Försöker tänka på att detta är min sista graviditet och på alla som inte kan få barn för att uthärda. ....
  • Falskt alarm
    Fru Ve skrev 2017-02-07 09:08:25 följande:

Å då föder du säkert lite tidigare denna gången också :) Jag gick ju däremot över + 14 dagar sist så har inget hopp om att föda före mitten av mars..... Fruktansvärt segt börjar det bli tycker jag. Sover extremt dåligt på nätterna pga foglossning och att jag måste upp och kissa varje gång jag vänder mig i sängen. Och blir trött och lite sur på dagarna på grund av det. Dessutom uttråkad men kan inte göra så mycket. Försöker tänka på att detta är min sista graviditet och på alla som inte kan få barn för att uthärda. ....

Jag gör samma, tänker att jag är bortskämd som har såna lyxproblem - jag kan ju trots allt få barn! Har också foglossning, ocj känner mig som världens tråkigaste mamma just nu Har en fantastisk make som löser allt, men man känner sig ändå otillräcklig...
  • DevilsDaughter

Känner samma.. försöker tänka att detta är sista graviditeten och trots att jag inte uppskattar att vara gravid just nu så vet jag att jag någon gång kommer sakna det. Just rörelserna i magen och så är ju lite mysigt. Kommer dock på mig själv att REDAN leta tecken på att förlossningen ska vara hyfsat nära. Jag har gått enlogt RUL 33,5 vecka, enligt tidigare ultraljud 34,5 vecka. Men har gått över runt två veckor med alla barnen så försöker ställa in mig på att det inte blir förens i april. Men det är svårt! Magen har sjunkit och jag känner hur barnets huvud bökar där nere, så kan tyvärr inte låta bli att hoppas att denne lille vill bryta mönstret och komma tidigare istället.

• Fru Ve
    Falskt alarm skrev 2017-02-07 09:39:52 följande:
    Jag gör samma, tänker att jag är bortskämd som har såna lyxproblem - jag kan ju trots allt få barn! Har också foglossning, ocj känner mig som världens tråkigaste mamma just nu Har en fantastisk make som löser allt, men man känner sig ändå otillräcklig...
    Jag är också hemskt tråkig mamma =( Hämtar mina storkillar kl 14 på dagarna och tyvärr blir det mest att de parkerar sig vid TV/dator/padda hemma. Känns ju inte så bra men jag vet inte vad vi annars ska göra när jag inte kan gå ut heller. Försöker väl spela spel med dem och sånt men man känner sig som ni säger otillräcklig. Bäst mår jag när jag egentligen bara ligger på soffan hemma hela dagen. Jag kör med min man hela tiden också. Han jobbar heltid men får handla/städa/göra det mesta av hushållssysslor som jag inte fixar.

Min barnmorska sa igår att de i mitt landsting håller på med någon studie där man sätts igång i v.41 (om man vill) om förlossningen inte kommit igång. Undrar om jag inte ska nappa på det om jag går så länge? Fast jag skulle vara lite rädd för att bli igångsatt också.
  • DevilsDaughter

Åh sättas igång i v41 hade jag sagt ja till direkt! Men så gick min senaste igångsättning extremt smidigt också trots att jag var helt omogen vid igångsättningen så kopplar bara igångsättning till ngt positivt!

jag sköter i princip allt hushållsarbete hemma nu, mannen jobbar heltid och fajtas med en sjukdom som gör honom väldigt lättstressad så jag försöker avlasta honom hemma så gott det går. Barnen får roa sig rätt mkt själva, men de har varandra och det känns inte som att de lider av det.

• jyns00

Hur långt har ni kommit i era förberedelser inför förlossningen? :) detta är mitt andra barn men min första vaginala förlossning. Jag är idag v 36+3 :)

• DevilsDaughter
    jyns00 skrev 2017-02-09 18:48:10 följande:

Hur långt har ni kommit i era förberedelser inför förlossningen? :) detta är mitt andra barn men min första vaginala förlossning. Jag är idag v 36+3 :)

Vad tänker ni med förberedelser.. har nog inte förberett alls ännu.. Men är bara i v 33+5..
  • Jennie89

Ångesten för att man inte känner sig som en bra mamma är hemsk, försöker tänka att det snart är över men då kommer tiden med "mamma måste ta hand om bebisen". La mig på sidan på mattan igår och målade med ungarna, gick jättebra - Tills jag skulle resa mig och kunde inte göra mer den dagen.

Några speciella förberedelser har det inte blivit än, vet inte vad man ska göra haha. Har precis börjat dricka hallonbladste, har inte gjort det de andra gångerna men tänkte ge det en chans. Finns möjligheten att det underlättar efterarbetet är jag tacksam! Hade hemska eftervärkar sist även om de bara var ett par dagar. Blödde mindre sist än första gången men det höll på lika länge, 5 veckor.
    Hade en enkel förlossning sist (även om jag höll på att få panik när vattnet och krystvärkarna kom 30 min från förlossningen) så förväntar mig att denna blir lika enkel även om jag vet att det mycket väl kan bli katastrof, fast jag har inte energi att lägga på att vara orolig. Jobbar två veckor till därefter kanske jag kan börja förbereda hemmet lite.

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2017-02-09 18:48:10 följande:

Har skrivit en förlossningsplan och packat en väska men inget annat. Tänkte bara ta det som det kommer. Jag tänker att det ändå inte går att veta hur det ska bli.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon