• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Quirall

Se där nu verkar det fungera!

Jobbigt det låter med sammandragningarna :/ hade själv många för någon vecka sedan, lite kopplat till att jag inte tog det lugnt. Men är sjukskriven och varit sen 4/8 pga av illamående som inte vill ge sig och nu också foglossning. Är beräknad 7/3 så vi ligger ju väldigt lika :)
    Mina tidigare barn är båda födda med KS, ett planerat och ett akut så har aldrig haft en riktig värk och vet inte egentligen hur de "ska" kännas. Men både i går och nu idag har jag hastigt fått ont i magen, nästan som vid magsjuka, får andas mig igenom det och ta mig till toaletten för att lätta på trycket, men kommer liksom inte ut något, känslan att det trycker på försvinner när jag sätter mig på toaletten. Kan det vara förvärkar? Sammandragningar har jag ju haft många i de tidigare graviditeterna också men de har liksom aldrig gått bak i ryggen som dessa kan göra ibland. Men vid sammandragning blir magen stenhård och det upplever jag inte på samma sätt de gånger jag får ont i mage och rygg. Vet inte riktigt vad jag skall tro.

Nästa måndag skall jag iaf in och göra tul vilket jag längtat och väntat på länge nu, hoppas bebis ser ut att vara lagom stor, även om jag inte litar helt på deras bedömning där, de missade t.ex att sonen var liten två ggr och när han akut fick plockas ut var han 33% tillväxthämmad :/

• Quirall

Hur går det för er alla?
    På tul idag visade bebis bara -9% vilket vi ändå är nöjda med, skall tillbaka om en månad för att se hur det ser ut då.
    V28+5 idag

• Tesan84
    Quirall skrev 2016-12-19 23:12:06 följande:

Hur går det för er alla?

På tul idag visade bebis bara -9% vilket vi ändå är nöjda med, skall tillbaka om en månad för att se hur det ser ut då.

V28+5 idag

Hej! Vad bra att det var ett bra resultat. Vad är tul?
  • Quirall
    Tesan84 skrev 2016-12-25 13:50:37 följande:
    Hej! Vad bra att det var ett bra resultat. Vad är tul?
    Förkortning av tillväxtultraljud :)
  • Jennie89

Jag känner mig mest tjock och gnällig haha. Lilltjejen sprattlar runt mest hela dagarna och verkar precis som syrran trivas bäst i säte (har inte märkt att hon legat på annat håll senaste månaden) hoppas hon vänder sig snart, är inte sugen på vändningsförsök igen. fast visst är det skönt att slippa små fötter under revbenen även om jag redan är helt avdomnad längs revbenen. 
    Foglossningen blir sakta värre, bäst är det när jag vilar upp mig på jobbet. 
    Svårt att förstå att det bara är 2,5 månad kvar!

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • DevilsDaughter
    Jennie89 skrev 2016-12-30 20:36:42 följande:

Jag känner mig mest tjock och gnällig haha. Lilltjejen sprattlar runt mest hela dagarna och verkar precis som syrran trivas bäst i säte (har inte märkt att hon legat på annat håll senaste månaden) hoppas hon vänder sig snart, är inte sugen på vändningsförsök igen. fast visst är det skönt att slippa små fötter under revbenen även om jag redan är helt avdomnad längs revbenen. 
    Foglossningen blir sakta värre, bäst är det när jag vilar upp mig på jobbet. 
    Svårt att förstå att det bara är 2,5 månad kvar!

Vilken vecka är du i? Jag har bf 24/3 och jag kan inte alls känna eller ens gissa hur bebisen ligger! Har precis börjat känna att bebisen kan snudda emot revbenen. Lyckades vändingsförsöket med dottern?
  • Jennie89
    DevilsDaughter skrev 2016-12-31 12:53:57 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag har bf 24/3 och jag kan inte alls känna eller ens gissa hur bebisen ligger! Har precis börjat känna att bebisen kan snudda emot revbenen. Lyckades vändingsförsöket med dottern?
    V 31, bf 14de :) Vissa dagar är det enklare att känna hur hon ligger än andra,  brukar känna huvudet under ena revbenet men vissa dagar är jag osäker. Har bara sparkar nedåt.
    Ja, vändningsförsöket lyckades trots att hon inte trodde att det skulle gå eftersom jag hade lite fostervatten. Gjorde väldigt ont och var obehagligt så vill helst slippa det denna gången. Hon har gott om tid än men förra vände sig inte en gång efter v 28 så känns tveksamt om denna kommer göra det. Men är bara att hålla tummarna!
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • DevilsDaughter

Jennie: ok, jag har BF den 24:e enligt RUL, 19:e enligt tidigare UL och ÄL. Nu senaste dagarna har det känts som att bebisen blivit "hårdare", det gör ont när han sparkar! Hoppas du slipper vändningsförsök denna gången!

Någon mer än jag som känner sig otålig? Tycker detta är värsta månaderna att vara gravid i faktiskt. Har ett aprilbarn sen innan och kommer ihåg att väntan är så seg. Även som ickegravid så är dessa månader evighetsmånader där snö och slask och mörker aldrig tar slut och man bara väntar på våren. Har fött barn vinter (tidig december) och sommar också och då gick tiden snabbare. Nu känns det som att barnet som ska komma är det enda man har i huvudet och man känner sig så begränsad som gravid så jag vill bara att det ska bli mars/april nu! "Vet" ju dessutom att jag säkerligen går över två veckor också så väntan kommer ju bli jättedryg i slutet. 

• Fru Ve
    DevilsDaughter skrev 2017-01-08 11:36:45 följande:

Jennie: ok, jag har BF den 24:e enligt RUL, 19:e enligt tidigare UL och ÄL. Nu senaste dagarna har det känts som att bebisen blivit "hårdare", det gör ont när han sparkar! Hoppas du slipper vändningsförsök denna gången!

Någon mer än jag som känner sig otålig? Tycker detta är värsta månaderna att vara gravid i faktiskt. Har ett aprilbarn sen innan och kommer ihåg att väntan är så seg. Även som ickegravid så är dessa månader evighetsmånader där snö och slask och mörker aldrig tar slut och man bara väntar på våren. Har fött barn vinter (tidig december) och sommar också och då gick tiden snabbare. Nu känns det som att barnet som ska komma är det enda man har i huvudet och man känner sig så begränsad som gravid så jag vill bara att det ska bli mars/april nu! "Vet" ju dessutom att jag säkerligen går över två veckor också så väntan kommer ju bli jättedryg i slutet. 

Usch ja, den här tiden är såå seg :( håller verkligen med. ...
  • Quirall

Tiden går verkligen långsamt! Men så har jag ju också varit sjukskriven och ganska orörlig sedan början av augusti :/

Är det bra fart på era små? Har tyckt att lilltjejen verkar ganska lugn där inne, men nu jäklar, sista veckorna har det blivit fart på henne :)

Har haft ganska mycket förvärkar denna gång, har precis nu faktiskt. Tror inte jag hade en enda med de andra två barnen (båda födda med snitt, ett planerat och ett akut.) Och eftersom förra barnet fick komma ut i v35+2 och jag dessutom nu har de här förvärkarna känns det nästan som lillan kommer komma när som helst så jag är trots allt lite stressad över att få allt klart, skall tvätta upp kläder till bebis i veckan iaf och få hjälp med att få in bebisens säng och göra den klar. Får ju ha kryckor för att överhuvudtaget ta mig fram nu pga av foglossning och ischias så det går verkligen segt.
    Är i v.31+4 idag

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon