Inlägg från: Jennie89 |Visa alla inlägg
  • Jennie89

BF Mars 2017 - syskon

Hej!
    Jag plussade idag och bf 10/3. Har två barn födda aug-13 och juli-15.
    Vi hade inte bestämt om vi skulle ha en trea och min kropp har inte helt kommit igång sen förlossningen för snart ett år sen - Trodde jag. Väntade mens dag 35 denna cykel men istället för mens fick jag ägglossning - Woops, vi som körde oskyddat och nu på dag 50 kom ett svagt plus.
    Mina föregående graviditeter har varit väldigt efterlängtade och planerade så känns konstigt att inte ens ha försökt. Min första graviditet slutade i ma i v 16 så kommer dröja innan jag tror på det.
    Har inga som helst symptom, har jag inte haft första veckan de andra gångerna heller. Kaanske magen krånglar aningen och möjligen mer blodtrycksfall än vanligt och har jag inte fått håll ovanligt lätt? Men nej, inget klockrent.

Just nu känner jag mig mer skräckslagen är glad , hoppas det kommer när chocken lagt sig!

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89

Jag hade en dålig dag igår, började blöda vid lunchtid. Enbart brunt och inga mängder men då det var så mitt ma började -12. Det har inte kommit något idag men ja, känner mig inte alls gravid så är bara att vänta ett par veckor och se om symptomen kommer. Senast hörde vi hjärtslagen  v 9+2 så "bara" drygt 4 veckor kvar till man kan damma av vår angelsound igen. 

Jag ska försöka träna på som vanligt. Hade problem med foglossning förra graviditeten som jag fortfarande kan känna av i vissa rörelser så räknar tyvärr med att det kommer även denna gång (om jag nu inte fått missfall, men det förtränger jag just nu) gymmar tre ggr i veckan, löptränar två och promenerar med hunden runt en timme per dag. Har precis gått ner mina kg från förra graviditeten. Här är det inte träningen som är problemet - Utan vad jag stoppar i mig. 
    Har ätit på tok för stora mängder choklad haha, sorgligt men sant. Ska kämpa emot detta begär hårdare denna gång - Men det sa jag även förra gången.

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89
    jyns00 skrev 2016-07-10 19:54:13 följande:
    Hur har det gått med blödningen?

Idag blev jag väldigt andfådd helt plötsligt när jag gick hemma och plockade undan. Så jag var tvungen att lägga mig en stund. Någon mer som har känt så här?
    Det har inte kommit mer. Gjorde ett nytt test igårkväll (hade inte kissat på två timmar) som var ganska starkt, dock inte så starkt som jag hoppats.
    Inga symptom än, förra graviditeten började symptomen som idag, 5+2. Inbillar mig att eftersom jag slutade amma för mindre än fem månader sedan så är brösten inte lika känsliga. Kan ha aningen molvärk ibland, men knappt märkbart.

Bara att vänta och se, det är ju så lätt haha
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89

5+4 idag och inga symptom än. Kan vara aningen svullen idag men är osäker, kan ha berott på mindre bra matintag igår.

Jag har inte blött mer (snart en vecka sedan det hände), svajar mellan att inte tro att jag är gravid och att fundera på hur vi ska lösa hundpromenaderna med tre som vill åka vagn. 

Ne, vänder väl helt sen när symptomen börjar trilla in :)

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89
    jyns00 skrev 2016-07-17 20:18:48 följande:

Någon som skriver blogg? :)

Jag skriver lite från och till, inget vettigt iofs men ändå haha. Började när vi började försöka med tvåan.
    bakaettsyskon.vimedbarn.se/

6+2 idag och har ringt mvc, inskrivning 4e augusti och vul dagen efter för att fastställa att min beräkning stämmer då jag hade äl först dag 35, hade man gått efter deras beräkningar hade jag varit tre veckor längre gången.

Hade en liten blödning igår och börjar tro att det beror på sex, hade nog det någon dag innan förra blödningen också. Någon som har haft det så?
    Symptomen är fortfarande frånvarande, skönt men jobbigt.
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89

Efter en stor blödning i onsdags tog jag idag tag i att köra till gynakuten. Var helt inställd på MA då jag blött flera gånger och inte har något som helst symptom, men fick se ett litet hjärta slå. Känns jättekonstigt! Trodde verkligen inte att det var något där inne.

Har också svårt att förstå, men sörjde lite vid första blödningen så känns bara skumt.

Antar att det kommer med symptom och mage.

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89

Har råkat berätta för två vänner redan, en som "råkade" se paketet till gravtest i papperskorgen haha. Ska på ultraljud om en vecka och behöver ha barnvakt då så måste berätta för antingen mina eller mannens föräldrar, ljuga är jag inte så bra på. Jag långledig och tillbaka på jobbet i v 13 och då ska vi iväg på utbildning i ett par dagar - Får nog berätta innan vi åker, brukar innebära en del alkohol och fester på dessa utbildningsdagar haha. Väntar med att berätta för stora tjejen ett tag till, tre-åringar är bra på att prata haha.

Över en vecka sen jag blödde nu och kommer fortfarande bruna flytningar, känns inte alls bra. Någon som haft det så? Ett par dar kan jag förstå men över en vecka...

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89
    Impala65 skrev 2016-07-31 12:18:09 följande:

Hej tjejer!

Jag är oxå gravid med 3an, har en son på 2,5år och en som blir ett i slutet på augusti :)

Vi försökte i 10 månader, varav 6 månader med Pergotime, månaden efter vi tog ett uppehåll med Pergo så tog det sig :)

I morgon ska jag på första ul, blir spännande!

Grattis! Inte illa att ni hunnit försöka i 10 månader när den minsta inte ens hunnit bli ett än :) Antar att din kropp kommit igång snabbt efter förlossningen. 
    Min stora blir tre om ett par veckor och den lilla fyllde precis ett :) 
    Hur gick ultraljudet?
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89
    Fayleh skrev 2016-08-02 11:04:11 följande:

Hej, hoppar med här oxå. Jag är 37 (vet inte hur det gick till dock) och väntar ÄNTLIGEN mitt tredje barn (pergotime) efter nästan 2 års försök... Har två sedan tidigare, på 6 och 9½. BF runt 28 mars. 

Var på ett tidigt VUL (6+2 enligt min beräkning) idag, och ev är h*n lite mindre gången än vad jag räknat med (han mätte till 5+3 men jag tyckte inte han mätte hela), hoppas i alla fall att allt står rätt till, men fick åtminstone se ett litet tickande hjärta så jag håller tummarna. Har en ny tid inbokad 23 augusti, så tills dess kommer tiden gå saaaaaakta....

Jag gjorde vul för snart två veckor sedan, borde enl äl varit i 6+6 då men mätningen visade 5+6 och hjärtat pickade på. Läkaren sa "du borde vara 6+ något" så antar att inte hon litade på mätningen helt. Ska göra nytt vul på fredag, ska bli spännande att se om mina beräkningar stämmer bättre då eller om den fortfarande är liten (om det ens är någon där...)
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89
    tjocken skrev 2016-08-14 23:50:09 följande:

Jag är ny här och är gravid i v11 BF 9/3-17 

Jag är 27 år och har en son på 3 år

Jag har börjat må väldigt dåligt över pluffsmagen jag fått "gått upp 4 kg" eftersom jag vet att man inte behöver gå upp något innan v 12 utan allt innan är bara överflödiga kilon, vägde innan graviditeten 64kg, har också slutat snusa i samband med graviditeten så det är väl också en bidragande faktor till kilona 

Men jag undra hur mycket ni gått upp/ner o hur ni känner för det?

Bf 10de här!
    Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 20 resp 16 kg. Hoppas på 13 kg denna, har levt på choklad de tidigare och hoppas inte sötsuget tar över min kropp även denna gång haha.
    Jag är med svullen och har inga som helst problem med att äta och har väl gått upp 1,5-2 kg med en startvikt på 62 kg. Jag försöker tänka att så länge jag äter okej och rör på mig (vilket går sådär, foglossningen har anlänt) så får jag gå upp det jag går upp. Önskar jag kunde låta bli att ställa mig på vågen men icke.
    Aug-13 - T Juli-15 - S
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon