• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Quirall

i morgon är det dags för rul längtar så mycket! Om liten är samarbetsvillig så får vi veta om det är en lillebror eller lillasyster :)
    Men när vi kommer hem till syskonen 4 och 5 år vill vi avslöja resultatet på något roligt sätt, någon som har något roligt men lätt förslag? Kommer inte hinna förbereda en massa, hade annars en tanke om att baka något med rosa eller blå fyllning men det kommer jag som sagt inte hinna med tyvärr. Kanske de skall få öppna en låda eller något också ligger det ballonger och något klädesplagg däri i rosa eller blått. Men vill gärna ha fler förslag :D

• jyns00
    Quirall skrev 2016-10-09 18:02:51 följande:

i morgon är det dags för rul längtar så mycket! Om liten är samarbetsvillig så får vi veta om det är en lillebror eller lillasyster :)
    Men när vi kommer hem till syskonen 4 och 5 år vill vi avslöja resultatet på något roligt sätt, någon som har något roligt men lätt förslag? Kommer inte hinna förbereda en massa, hade annars en tanke om att baka något med rosa eller blå fyllning men det kommer jag som sagt inte hinna med tyvärr. Kanske de skall få öppna en låda eller något också ligger det ballonger och något klädesplagg däri i rosa eller blått. Men vill gärna ha fler förslag :D

Vi ska också görs RUL imorgon och vi tänkte berätta för vår dotter när vi kommer hem med hjälp av ultraljudsbilderna. Har en tanke på att vi ev ska köra och handla ett plagg som hon har fått bestämt till sitt syskon :)
  • Fru Ve

Vi hade också RUL idag och fick datumet 6 mars. Framflyttad 3 dagar mot mitt eget beräknade datum. Det blir triss även för oss fast pojkar Glad Såg tydligt en pung då hon skulle mäta lårbenet och hon sa sedan också att det såg ut som en pojke. Detta blir sista barnet för oss så någon "flickmamma" blir jag inte. Är dock glad och tacksam över tre friska pojkar. Har också massor av pojkkläder och pojksaker så denna lill* blir billig i drift såvida jag inte blir shoppingsugen. Det som är lite klurigt är att min man inte ville veta könet så det blir att hålla tyst.....hehe. Hur nu det ska gå?!

• Quirall

Gick bra för oss också idag även om bebis var envis och vägrade visa sin söta profil så fick bara med oss bilder på ryggraden hem haha. Och magen gick inte att mäta först så fick gå en sväng och komma tillbaka efter en timma och då gick det fint att mäta magen men fortfarande inga profilbilder.
    Men fick veta att vi förmodligen väntar en lillasyster vilket både jag och sambon trodde. Så vi köpte med oss donuts med rosa glasyr och la i en påse så fick barnen öppna den tillsammans, dottern överlycklig men sonen fattade nog inte riktigt först men sen blev han lite ledsen och butter eftersom han ville ha en lillebror, men blir nog bra tillslut :)

• Jennie89
    jyns00 skrev 2016-10-09 10:12:01 följande:

Finns här några tränande mammor? :) jag kör spinning och skivstång. Behöver hjälp med enkla övningar som jag kan träna nu när det börjar bli svårt att ligga på rygg och mage :)

Jag styrketränar 3ggr/veckan. Kör på som vanligt men med lättare vikter och har slutat med utfall och liknande (känner av foglossning ibland) har senaste veckan växt enormt och kan knappt hålla magstödet längre så får hitta på nya övningar istället för de där man ligger på rygg. Det blir ingen "bygg"-period nu, mer "försöka att inte tappa alla muskler" ;) 
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89
    Fru Ve skrev 2016-10-10 10:36:11 följande:

Vi hade också RUL idag och fick datumet 6 mars. Framflyttad 3 dagar mot mitt eget beräknade datum. Det blir triss även för oss fast pojkar Glad Såg tydligt en pung då hon skulle mäta lårbenet och hon sa sedan också att det såg ut som en pojke. Detta blir sista barnet för oss så någon "flickmamma" blir jag inte. Är dock glad och tacksam över tre friska pojkar. Har också massor av pojkkläder och pojksaker så denna lill* blir billig i drift såvida jag inte blir shoppingsugen. Det som är lite klurigt är att min man inte ville veta könet så det blir att hålla tyst.....hehe. Hur nu det ska gå?!

Grattis!
    Vi har berättat att vi väntar en flicka till och folks kommentar är "Då får ni skaffa en fyra också, så det blir en pojk med" , något du med får höra eller ni har inte berättat kön? Jag blir så arg! Precis som man ska bli besviken för att man får samma kön, jag som är glad att hon verkar frisk!
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Fru Ve
    Jennie89 skrev 2016-10-13 09:07:12 följande:

Grattis!

Vi har berättat att vi väntar en flicka till och folks kommentar är "Då får ni skaffa en fyra också, så det blir en pojk med" , något du med får höra eller ni har inte berättat kön? Jag blir så arg! Precis som man ska bli besviken för att man får samma kön, jag som är glad att hon verkar frisk!

Ja jag får typ såna kommentarer hela tiden.... brukar svara att jag är tacksam för friska barn. Speciellt verkar det vara lägre status att "bara" få pojkar upplever jag. Konstigt är det.
  • DevilsDaughter

Ja i Sverige är det definitivt överlag sämre status att bara få pojkar än flickor. Tror det beror på att kvinnor önskar sig ofta flickor och män önskar sig ofta pojkar och Sverige är ett land där kvinnor har mer talan och deras egna tankar och önskningar är av lika stor vikt som männens. I många länder är ju kvinnans önskan att uppfylla mannens önskan. 

• jyns00

Sorry för detta inlägg men jag måste veta om fler har det så här, tycker jag luktar illa i underlivet. Inga konstiga flytningar utan bara en konstig lukt. Luktar genom byxorna mellanåt. Någon mer som har det så?

• DevilsDaughter

Kan nog vara svamp. Tror man har lättare att få det som gravid. Jag har aldrig förut haft problem med sådant men fick det för något halvår sedan och det kom tillbaka och höll på. Nu när jag är gravid och ska ha lättare för att få det så sover jag utan trosor och är försiktig med att tvätta för noga osv. Finns suppar och salva att köpa på apoteket som främjar phbalansen som är bra att ta innan sänggående.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon