• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Quirall

Min läkare sa att lergigan (vanlig) var det enda de skrev ut när man är gravid, han gick till och med och frågade överläkaren. De enda de kunde göra annars var att sjukskriva mig. Men finns inga vikarier att ta in så jag måste stå ut :(
    Men har berättat på jobbet nu iaf så de förstår varför jag springer på toaletten eller sätter mig och vilar ibland.

• MeAndBaby
    MissJL skrev 2016-07-27 15:02:49 följande:

Mars 2017 tror jag det finns en som heter :)

Kom upp en massa sidor med samma namn, festivaler mm, men ingen "Vänta-barn-sida" vad jag kunde se...
  • MeAndBaby

När planerar ni andra att berätta för släkt & vänner om det väntade nytillskottet? Vi har varit väldigt hemliga de andra två graviditeterna och väntat till v 12-13. Men nu funderar vi på att kläcka nyheten på en kräftskiva när jag är i v 8. Kommer bli väldigt misstänkt då jag inte dricker vin, och hålla på att smussla med glas och alkoholfritt känns alltför uppenbart. På denna kräftskiva kommer det bara vara mina föräldrar, min syster och hennes sambo.

Däremot väntar vi med att berätta för våra barn ett tag efter det. 2-åringen kommer kanske inte förstå så mkt ändå, men vår 4,5-åring kommer vara helt med på noterna när vi väl berättar.

• DevilsDaughter

Vi tänkte vänta med att berätta för barnen, men med illamåendet så funkar det inte att hålla det hemligt. De tror ju att jag är magsjuk.. Så nu vet kidsen och hon på två år förstår nada, hehe..

quiarall: Vad konsigt att de bara skriver ut lergigan? Compen är ju jättevanligt till gravida vad jag förstått? Överläkaren skrev ut det till mig.

• jyns00

Asså det är helt sjukt idag har mitt illamående nästan helt försvunnit. Kommer när jag äter men inget annars :) direkt tänker jag att det är ett missfall på gång eller så har det bara vänt. Hoppas :D

• DevilsDaughter

jyns: Så var det för mig i förrgår, kräktes inte en enda gång medan ja andra dagar kräks stup i kvarten.. Dock kom det tillbaka dagen efter, men jag hann också börja fundera lite över varför.

• Jennie89

Har råkat berätta för två vänner redan, en som "råkade" se paketet till gravtest i papperskorgen haha. Ska på ultraljud om en vecka och behöver ha barnvakt då så måste berätta för antingen mina eller mannens föräldrar, ljuga är jag inte så bra på. Jag långledig och tillbaka på jobbet i v 13 och då ska vi iväg på utbildning i ett par dagar - Får nog berätta innan vi åker, brukar innebära en del alkohol och fester på dessa utbildningsdagar haha. Väntar med att berätta för stora tjejen ett tag till, tre-åringar är bra på att prata haha.

Över en vecka sen jag blödde nu och kommer fortfarande bruna flytningar, känns inte alls bra. Någon som haft det så? Ett par dar kan jag förstå men över en vecka...

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • jyns00
    DevilsDaughter skrev 2016-07-29 17:14:25 följande:

jyns: Så var det för mig i förrgår, kräktes inte en enda gång medan ja andra dagar kräks stup i kvarten.. Dock kom det tillbaka dagen efter, men jag hann också börja fundera lite över varför.

Usch hoppas det börjar släppa för dig nu.

Kände mig bättre idag, orkade gå på lekplats med dottern. Var helt slut på eftermiddagen, mått illa mellanåt. Men betydligt bättre än vad det varit de tidigare dagarna :)
  • jyns00
    Jennie89 skrev 2016-07-29 20:55:23 följande:

Har råkat berätta för två vänner redan, en som "råkade" se paketet till gravtest i papperskorgen haha. Ska på ultraljud om en vecka och behöver ha barnvakt då så måste berätta för antingen mina eller mannens föräldrar, ljuga är jag inte så bra på. Jag långledig och tillbaka på jobbet i v 13 och då ska vi iväg på utbildning i ett par dagar - Får nog berätta innan vi åker, brukar innebära en del alkohol och fester på dessa utbildningsdagar haha. Väntar med att berätta för stora tjejen ett tag till, tre-åringar är bra på att prata haha.

Över en vecka sen jag blödde nu och kommer fortfarande bruna flytningar, känns inte alls bra. Någon som haft det så? Ett par dar kan jag förstå men över en vecka...

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Har du kollat upp dina blödningar?
  • jyns00

När kan barnmorskan höra hjärtljuden utan ultraljud tror inte jag får göra sånt. Är så rädd gör sånt missfall som sker men kroppen inte stöter ut det ut kroppen :( har bara fått sån rädsla för det.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon