• Quirall

BF Mars 2017 - syskon

Hej hänger gärna med här :)
    Har en dotter på 5 och en son på snart 4.
    Beräknad med denna lilla någon gång mellan 7 och 13/3 beroende på om man räknar från sista mens eller när jag hade äl enligt äl-tester.
    Symptom hittills är bubblig mage, lite öm i magen i bland, hård i magen :S Lite ömma bröst, svider eller bränner i bröstvårtorna ibland och brösten är mycket varmare än vanligt, speciellt framåt kvällen. Nog lite mer kissnödig än vanligt också.
    Oroar mig mycket mer för missfall denna gång, kanske för att jag är äldre nu.
    Har tid för inskrivning 13/7, hoppas tiden dit går fort!

• Quirall

Nytt symtom idag, illamående och skakig! Vilket är jobbigt så klart men ändå skönt eftersom jag inte känt något alls i ett par dagar.
    Men kan det vara gravsymtom så här tidigt? Är enligt sista mens bara 3+5 men enligt äl test 4+3.
    Hoppas på att få tidigt ul eller vul för å säkerställa tiden. Men får mig vänta till kub för finns inte så utrustning här.

• Quirall

Någon mer som känner sig skakig? Det är nog mitt främsta symtom just nu, känner mig ruskigt skakig på mornarna.
    Sen kan ett lätt illamående komma ibland på dagarna, oftast om jag t.ex går ut och sätter mig i en varm bil eller om det är jättevarmt i huset när jag kommer hem på kvällen.
    Sover oroligt också och konstant jättetrött.

• Quirall
    Amorea skrev 2016-07-05 18:21:39 följande:

Jag mår så oförskämt bra just nu med lite molvärk o illamående som kommer o går att jag börjar tvivla på att jag ens är gravid. längar till att vi har fått göra ultraljudet så att man får se om det är någon där inne.

Har ni berättat för syskonen än? Vi har inte sagt nåt till sonen än o är lite osäkra på hur länge man ska vänta. Hur har ni gjort?

Vi har inte berättat, men är ju bara ca 5 veckor. Kommer nog försöka vänta till när vi varit på rul om jag mår bra och allt ser bra ut fram till dess. Men de skall få en kusin i december och det har de vetat om sen hon var i v10 ungefär så får se om det går att hålla det hemligt så länge :)
  • Quirall

Haha grattis och välkommen Lilindski, nä då är nog ingen av oss kvar.
    Grattis alla andra också!

Jag mår också ruggigt illa idag. Klarat mig från att kräkas än men känns inte långt borta.

Var tvungen att berätta för närmsta chefen idag, känns ändå skönt för då vet hon om jag springer ovanligt ofta på toaletten det närmsta och verkar ovanligt trött ;)

Längtar till nästa vecka nu! På tisdag är det inskrivning på mvc och på onsdag träffa läkare från spec.mvc. Hade en komplicerad graviditet förra gången så kommer gå parallellt där, med lite tur kanske de gör ul eller vul då :)

• Quirall

Det är lite det som är bekymret för mig med, närmsta chefen har nämligen sagt upp sig och hon håller på att dona så att jag skall ta över tjänsten, men är för det första inte så sugen på det och för det andra blir det ju väldigt konstigt när jag förhoppningsvis går på föräldraledighet sen, så de måste börja ordna med vikarie redan nu. Så det var skönt att iaf säga det till henne, men är lite extra nervös att det inte skall gå vägen

• Quirall

Tack :)

Jag borde verkligen träna men det går dåligt. Varken tiden, orken eller lusten finns där :/

Idag känner jag mig ganska symtomlös :/ så oroar mig så klart som sjutton idag :(

• Quirall
    jyns00 skrev 2016-07-07 21:09:22 följande:
    Hör vad barnmorskan säger för om du äter hälsosam mat och rör dig 30 min om dagen som typ promenad så kommer du gå ner trots att du inte bantar :)

Har någon mer här väldigt svullen mage? Jag ser ut nu som att vara gravid i 4 månaden. Kan bero på min ibs men läste man kunde ha svullen mage men inte så här så det stramar om magen
    Extremt svullen mage! Har en del extrakilon på just magen och slappa magmuskler sen tidigare graviditeter och nu med den här svullnaden ser jag väldigt gravid ut! Letar desperat genom garderoben varje morgon efter något som kan dölja magen lite
  • Quirall
    jyns00 skrev 2016-07-08 06:57:33 följande:
    Men det borde väl gå ner sen igen? Jag är inte beredd på detta :O
    Hoppas verkligen det! Jag lär ju snart ha lika stor mage som min svägerska annars och hon är runt v.18-20 nu och jag i v.5-6 XD
  • Quirall

Jag var också på inskrivning idag enligt sista mens är jag 5+1 men enligt äl tester 5+6
    Allt såg så här långt bra ut, alltså blodtryck, socker, järn och inga protein i urinen :)
    Här gör man inskrivning eller åtminstone ett hälsosamtal så tidigt som möjligt.
    Jag har dock även ett besök till läkare från spec.mvc i morgon då min förra graviditet var komplicerad. Kommer antagligen sättas på trombylbehandling i morgon och jag kommer få extra besök både hos vanlig bm och hos spec. Och tillväxt ultraljud. Skall gå och ta prover nästa vecka och sen skall jag även ringa och boka tid för kub. Känns nästan lite verkligare idag efter inskrivning men fortfarande mest overkligt :)

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon