• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • DevilsDaughter

Ni som mår illa nu. När började ert illamående? Jag är på 5+0 och känner inte så mlt ännu. Har mått väldigt illa och kräkts mycket alla mina fyra graviditeter så bara väntar på att det ska slå till. Igår mådde jag illa men så sa sonen att han mådde illa och kräktes sedan, så det kan ju ha varit ngn magbakterie jag kände av. Idag ingenting.

• Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-18 07:19:01 följande:

Vilken graviditetsuträknare använder ni? Får allt ifrån 27-31 mars som bf beroende på vilken jag använder trots att jag skriver in samma uppgifter.. min cykel är 26 dagar och senaste mens var den 23 juni. Kan även passa på och fråga vilken app ni rekommenderar?

När hade du sista mens? ;) Kan kolla på onsdag eller torsdag, då är vi hemma igen! ^_^
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Quirall

Tror inte heller det är någon fara så tidigt skyrocket men bra att du upptäckte det nu :)

Nu börjar det bli dags att påminna sig själv om och om igen att det är värt det, bara ta en dag åt gången eller till och med en timme åt gången.. andas.... Det här illamåendet börjar bli jobbigt nu och då är det ändå bara början :(
    Två dagar till att genomlida på jobbet och sen ensam hemma med två vilda barn en dag. Sen en dag till på jobbet sen ensam hela helgen med rastlösa vilda barn. Bara att bita ihop och fylla på förråden med salta kex, har ni några dundertips mot illamående?

• Skyrocket
    Mammaresan skrev 2016-07-18 22:13:18 följande:

När hade du sista mens? ;) Kan kolla på onsdag eller torsdag, då är vi hemma igen! ^_^

23 juni :) tack!
  • jyns00
    Quirall skrev 2016-07-19 08:22:21 följande:

Tror inte heller det är någon fara så tidigt skyrocket men bra att du upptäckte det nu :)

Nu börjar det bli dags att påminna sig själv om och om igen att det är värt det, bara ta en dag åt gången eller till och med en timme åt gången.. andas.... Det här illamåendet börjar bli jobbigt nu och då är det ändå bara början :(
    Två dagar till att genomlida på jobbet och sen ensam hemma med två vilda barn en dag. Sen en dag till på jobbet sen ensam hela helgen med rastlösa vilda barn. Bara att bita ihop och fylla på förråden med salta kex, har ni några dundertips mot illamående?

Det hjälper för mig att äta varannan timme det får inte gå längre tid. Men mitt blodsocker sjunker snabbt nu :/ måste äta ofta och lite
  • Anonym871

Hej ! Jag hoppar in här. Plussade i veckan, en vecka innan beräknat mens. 
    Har en son på 20 månader. Har även haft en dotter på 3 månader som har gått bort pga av en obotlig sjukdom när hon kom ut. 
    Mina symtom denna gång är exakt lika med dottern, illamående innan jag plussade och blödande tandkött. Med sonen visste jag inte ens att jag var gravid. 
    Jag är redan så nyfiken på vems om gömmer sig där inne men jag har en liten känsla av att det nog kan vara en liten lillasyster. 

• Quirall
    Anonym871 skrev 2016-07-20 12:39:21 följande:

Hej ! Jag hoppar in här. Plussade i veckan, en vecka innan beräknat mens. 
    Har en son på 20 månader. Har även haft en dotter på 3 månader som har gått bort pga av en obotlig sjukdom när hon kom ut. 
    Mina symtom denna gång är exakt lika med dottern, illamående innan jag plussade och blödande tandkött. Med sonen visste jag inte ens att jag var gravid. 
    Jag är redan så nyfiken på vems om gömmer sig där inne men jag har en liten känsla av att det nog kan vara en liten lillasyster. 

Välkommen! Grattis till liten i magen :)
    Beklagar förlusten av lilltjejen, visste ni innan att hon var sjuk? Kram
  • Anonym871
    Quirall skrev 2016-07-20 16:04:02 följande:
    Välkommen! Grattis till liten i magen :)
    Beklagar förlusten av lilltjejen, visste ni innan att hon var sjuk? Kram
    hej. Nej det visste vi inte. Hon hade en ovanlig sjukdom där 1 per år drabbas. Fick svaret nu vad hon hade. Så hon hade denna hemska sjukdom när hon föddes. 

Tack , nu är man ju orolig för allt känns det som :S 
  • Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-19 08:47:10 följande:
    23 juni :) tack!
    Den 30 mars blir det då, räknat utifrån mensen och "snurran".  Solig
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon