• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • elinl
    MissMR skrev 2016-07-11 17:39:16 följande:

Åh vad kul! Trodde inte att det skulle finnas en tråd för oss som har bf i Mars 2017. Jag plusade igår och räknade ut att jag är i vecka 5 (4+5) med bf datum den 14 Mars :) Sambon och jag har en son sedan innan som föddes i november 2014. Har grymt ont i brösten och är fruktansvärt törstig ????

Då har vi bf samma dag!
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-11 21:49:43 följande:

Imorgon är det dags för hälsosamtal för mig, någon som redan varit på ert? :) jag är idag v7 (6+2) :)

Här får man ingenting sånt förrän vid inskrivningen v.12. Jo BM frågade om jag rökte, drack alkohol eller tog droger då jag ringde.... Annars inget.
  • jyns00
    Fru Ve skrev 2016-07-11 21:59:27 följande:
    Här får man ingenting sånt förrän vid inskrivningen v.12. Jo BM frågade om jag rökte, drack alkohol eller tog droger då jag ringde.... Annars inget.
    Då är det kanske räknat som ett kort hälsosamtal, jag går på privat mödravård så det kanske spelar roll. Var så nöjd med denna förra graviditeten :)
  • Quirall

Jag var också på inskrivning idag enligt sista mens är jag 5+1 men enligt äl tester 5+6
    Allt såg så här långt bra ut, alltså blodtryck, socker, järn och inga protein i urinen :)
    Här gör man inskrivning eller åtminstone ett hälsosamtal så tidigt som möjligt.
    Jag har dock även ett besök till läkare från spec.mvc i morgon då min förra graviditet var komplicerad. Kommer antagligen sättas på trombylbehandling i morgon och jag kommer få extra besök både hos vanlig bm och hos spec. Och tillväxt ultraljud. Skall gå och ta prover nästa vecka och sen skall jag även ringa och boka tid för kub. Känns nästan lite verkligare idag efter inskrivning men fortfarande mest overkligt :)

• MissMR

Jag ringde barnmorskan som jag hade under graviditeten med storebror och vi bokade in ett ultraljud nästa vecka för att kolla exakt hur långt gången jag är, samt inskrivning i början på augusti, wiiie :D så spännande!

• MissMR
    elinl skrev 2016-07-11 21:58:09 följande:

Då har vi bf samma dag!

Vad kul :) ska på ultraljud nästa vecka för att kolla exakt hur långt gången jag är så datumet lär ändras.
  • Fru Ve

Mina symtom kommer och går verkligen! Fler som har det så? Har mått bra flera dagar och nästan inte fattat att jag ens är gravid. Men idag vaknade jag redan vid 6.30 med illamående som hållit i sig hela dagen och inte vill släppa. Är delvis glad för att min psykiska oro släpper lite då. Men å andra sidan jobbigt då jag är ensam med mina pojkar som är 5 och 8 och de slåss hela tiden om vi inte hittar på aktiviteter *suck* De vet ju inte om det heller så de förväntar sig en mamma som är som vanligt. Har skyllt på "krångel med magen" och "ont i ryggen" inför barnen.

• Euphoria85

Har mollvärk konstant och mår fruktansvärt illa,,

elinl skrev 2016-07-10 21:32:30 följande:

Hej.

Jag plussade idag och har två barn sedan tidigare 5 och 7 år. Jag har alltid velat ha en trea men min man har känt sig nöjd med två och gör det fortfarande... ????

Denna graviditet var inte planerad över huvud taget och både jag och min man är nog lite chockade över plusset. Just nu är det mycket tankar som tas upp. Jag ser det positiva med två äldre som är självgående och som kommer kunna vara delaktiga på ett helt annat sätt än yngre barn medan min man ser det jobbiga med att börja om med sömnlösa nätter, blöjor mm.

Ungefär så tänker mannen här hemma också,

han är nöjd och ser mest det jobbiga med ett nytt barn,

fast han är inte blind för det positiva med en liten :)
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon