Mammaresan skrev 2016-07-17 08:00:35 följande:
Så roligt att du delar med dig av dina tankar! ^_^ Upplägg lär jag nog köra samma som jag gjort innan då kroppen har börjat vänja sig vid dem teknikerna så jag vet även hur det ska kännas. Jag kör helkroppspass 3 gånger i veckan. :) Men jag lär känna efter i kroppen och så får jag prova mig fram om jag vill öka en vikt, känns det obehagligt är det väl bara att gå tillbaks till vikten innan. Så tänker jag rent logiskt, hoppas även det blir lika lätt som det är att skriva när jag är på gymmet! ;) Men det är roligt att styrketräna så vill gärna fortsätta med det. :) Jag är nog mest fundersam just de första 12 veckorna då kroppen känns mest som vanlig och det säkert är lätt att glömma bort att ta det lite lugnare och vara extra uppmärksam.
Tack för sidtipset! Får ta och kika där! :D
Låter som en sund riktlinje att hålla sig till. Och när en övning känns ev konstig så finns det många fler som kan komplettera och ersätta just den. Vad roligt att du tycker gym är roligt och vill fortsätta :) det är tyvärr flera jag hör som slutar träna för att de är rädda att det ska skada barnet eller få missfall men träning ger så många fördelar om man är lyhörd på kroppen och jag har då aldrig läst att träning ska vara orsaken till missfall.
Kör på som vanligt de första veckorna, dra ner tempot ev en aning. Än så länge är bebisen så liten och väldigt väl inbäddad så det är nog de fysiska symtomen som illamående, yrsel osv som sätter stopp nu isf :) du kommer märka när du inte vill ex ligga på mage och köra lårcurl men då kan man står osv lösningar finns :)