• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Quirall
    Fru Ve skrev 2016-07-12 16:56:07 följande:

Mina symtom kommer och går verkligen! Fler som har det så? Har mått bra flera dagar och nästan inte fattat att jag ens är gravid. Men idag vaknade jag redan vid 6.30 med illamående som hållit i sig hela dagen och inte vill släppa. Är delvis glad för att min psykiska oro släpper lite då. Men å andra sidan jobbigt då jag är ensam med mina pojkar som är 5 och 8 och de slåss hela tiden om vi inte hittar på aktiviteter *suck* De vet ju inte om det heller så de förväntar sig en mamma som är som vanligt. Har skyllt på "krångel med magen" och "ont i ryggen" inför barnen.

Ja mina symtom kommer och går och har inte varit så starka så oron finns där hela tiden :(
    Mina små är snart 4 och 5,5 och de slåss och kivas också hela tiden om man inte planerar varje minut.
    Men jag har i vanliga fall mycket problem med rygg och mage så det blir ganska naturligt att skylla på det så länge ;)
    Det jobbigaste är nästan tröttheten, runt fyra tiden blir jag sjukt trött och skulle gärna sova men då är det många timmar kvar tills mina überpigga barn slocknar för kvällen.
  • Amorea

Det är tredje dagen för mig med illamående hela dagen. Har tagit postafen men det tar bara bort lite o så blir jag galet trött. Idag har jag gett upp. Kroppen vill inte ens lämna sängen. Mådd illa med sonen också men inte så här mycket. O så har jag konstant molvärk eller tryck i magen. Kan inte dessa veckor bara flyga förbi!!

FB grupp låter kul :)

• Quirall

Jag vill vara med i fb grupp! :D

Idag är tröttheten lamslående! Var upp tidigt och åkte flera mil till läkarbesök, efter var jag så trött så fick trycka i mig godis på vägen hem för att inte riskera att somna. Väl hemma slocknade jag ca två timmar i sängen med dundrande huvudvärk. Vågar inte ta något smärtstillande eftersom de ändrat rekommendationerna om alvedon sen jag var gravid senast.
    Nu skall jag springa inom Apoteket och hämta ut folsyra då jag skall äta minst 1gr och inte 400microgram som jag ätit hittills, det kan tydligen hjälpa till att förhindra havandeskapsförgiftning. Sen skall jag jobba till 21 vet inte hur jag skall orka, fortfarande supertrött och ont i huvudet :/

• jyns00

Usch för detta illamående och trötthet. Tips mot illamåendet?

• FlikkanM

Hoppar gärna med här :)

Plussade idag och har BF 26/3 om allt går som det ska :) Har en 3 årig dotter här hemma som var oplanerad men väldigt mycket välkommen. Denna gång hade vi planerat att skaffa en till. Så mycket analyserande men så roligt, overkligt och överlyckligt besked som kom idag på Stickan :)

• Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-13 20:08:12 följande:

Usch för detta illamående och trötthet. Tips mot illamåendet?

Postafen tycker jag inte hjälper alls tyvärr =( Det som lindrar för mig är att jag dels drar ner på tempot. Märker att illamåendet blir värre om jag kör för hårt med mig själv. Det kommer dagen efter då som ett brev på posten. Sen att äta lite men ofta istället hjälper. Gjorde likadant förra graviditeten - fick tyvärr hål i tänderna av det...
  • Jennie89

5+4 idag och inga symptom än. Kan vara aningen svullen idag men är osäker, kan ha berott på mindre bra matintag igår.

Jag har inte blött mer (snart en vecka sedan det hände), svajar mellan att inte tro att jag är gravid och att fundera på hur vi ska lösa hundpromenaderna med tre som vill åka vagn. 

Ne, vänder väl helt sen när symptomen börjar trilla in :)

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • jyns00
    Fru Ve skrev 2016-07-13 21:04:15 följande:
    Postafen tycker jag inte hjälper alls tyvärr =( Det som lindrar för mig är att jag dels drar ner på tempot. Märker att illamåendet blir värre om jag kör för hårt med mig själv. Det kommer dagen efter då som ett brev på posten. Sen att äta lite men ofta istället hjälper. Gjorde likadant förra graviditeten - fick tyvärr hål i tänderna av det...
    Just nu längtar jag efter min semester har nästa vecka också att jobba. Jag jobbar på förskola så det är fullt tempo på jobb och hemma. Men jag måste vila någon gång under dagen har aldrig gjort det förr men känn som att kroppen behöver det.
  • Amorea

I natt har jag inte sovit mkt. Har mått så illa. Började morgonen med att gå upp o hulka men kräks inte. Har ringt till MVC för att rådfråga om lergigan. Nu orkar jag inte mer. Har dessutom stark ångest för att må illa :(

Jag jobbar också på förskola så jag lider med dig, jyns00!!

• jyns00
    Amorea skrev 2016-07-14 08:43:45 följande:

I natt har jag inte sovit mkt. Har mått så illa. Började morgonen med att gå upp o hulka men kräks inte. Har ringt till MVC för att rådfråga om lergigan. Nu orkar jag inte mer. Har dessutom stark ångest för att må illa :(

Jag jobbar också på förskola så jag lider med dig, jyns00!!

Vad sa de på MVC? Jag var hemma från jobb igår för jag orkade inte genomlida en dag till på jobb. Är hemma själv med min dotter idag då min sambo ska på svensexa. Men jag är så rädd att jag ska må för dåligt men hur har ni gjort som har syskon sen tidigare? Jag vill gärna ha tre barn men jag kommer inte orka genomlida en sån här graviditet igen.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon