• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Fru Ve
    corran skrev 2016-07-04 21:40:40 följande:

Hej, plussade nu ikväll på äl+9 :) Så väldigt tidigt och har inte förstått än riktigt att det blev ett plus.

Hade sex fem dagar innan äl endast, trodde inte alls att det skulle bli något. Men tydligen ser det ut som att vi får en liten bebis beräknad till 7 mars <3

Har 2 pojkar redan, en som fyller 3 nu snart och en som är 8 månader :)

Är 23 år och kommer fortfarande vara 23 när denna bebis anländer, vilket känns lite konstigt. 23 år och 3 barns mamma ;) men de blir kul!

Finns det någon fb grupp som är hemlig? :)

Grattis! Oj det blir flera små tätt hos er! Kanske tur du är ung för då orkar man bättre!
  • trixy

Kom med i en grupp för bf mars 2017 :) inte genom denna tråd utan - Mars 2017 tråden här på familjeliv. Är första, andra, tredje.. gångsföräldrsr blandat där. Du kan skicka PM till mig med ditt namn och beskrivning av profilbild så lägger jag till dig!

corran skrev 2016-07-04 21:40:40 följande:

Hej, plussade nu ikväll på äl+9 :) Så väldigt tidigt och har inte förstått än riktigt att det blev ett plus.

Hade sex fem dagar innan äl endast, trodde inte alls att det skulle bli något. Men tydligen ser det ut som att vi får en liten bebis beräknad till 7 mars <3

Har 2 pojkar redan, en som fyller 3 nu snart och en som är 8 månader :)

Är 23 år och kommer fortfarande vara 23 när denna bebis anländer, vilket känns lite konstigt. 23 år och 3 barns mamma ;) men de blir kul!

Finns det någon fb grupp som är hemlig? :)

• Quirall

Någon mer som känner sig skakig? Det är nog mitt främsta symtom just nu, känner mig ruskigt skakig på mornarna.
    Sen kan ett lätt illamående komma ibland på dagarna, oftast om jag t.ex går ut och sätter mig i en varm bil eller om det är jättevarmt i huset när jag kommer hem på kvällen.
    Sover oroligt också och konstant jättetrött.

• hmhm
    Quirall skrev 2016-07-05 08:18:03 följande:

Någon mer som känner sig skakig? Det är nog mitt främsta symtom just nu, känner mig ruskigt skakig på mornarna.

Sen kan ett lätt illamående komma ibland på dagarna, oftast om jag t.ex går ut och sätter mig i en varm bil eller om det är jättevarmt i huset när jag kommer hem på kvällen.

Sover oroligt också och konstant jättetrött.

Har också varit skakig, yr typ.. Svårt att beskriva. Men har så mkt molvärk, mest på kvällarna.. Också den här metallsmaken i munnen, känner inte igen detta från tidigare graviditeter alls. Eller, jo, lite molvärk. Men tycker att det är mer nu. Blir ju nojjig.
    Ge hit kakorna!
  • Amorea

Jag mår så oförskämt bra just nu med lite molvärk o illamående som kommer o går att jag börjar tvivla på att jag ens är gravid. längar till att vi har fått göra ultraljudet så att man får se om det är någon där inne.

Har ni berättat för syskonen än? Vi har inte sagt nåt till sonen än o är lite osäkra på hur länge man ska vänta. Hur har ni gjort?

• Quirall
    Amorea skrev 2016-07-05 18:21:39 följande:

Jag mår så oförskämt bra just nu med lite molvärk o illamående som kommer o går att jag börjar tvivla på att jag ens är gravid. längar till att vi har fått göra ultraljudet så att man får se om det är någon där inne.

Har ni berättat för syskonen än? Vi har inte sagt nåt till sonen än o är lite osäkra på hur länge man ska vänta. Hur har ni gjort?

Vi har inte berättat, men är ju bara ca 5 veckor. Kommer nog försöka vänta till när vi varit på rul om jag mår bra och allt ser bra ut fram till dess. Men de skall få en kusin i december och det har de vetat om sen hon var i v10 ungefär så får se om det går att hålla det hemligt så länge :)
  • jyns00
    Amorea skrev 2016-07-05 18:21:39 följande:

Jag mår också väldigt bra, knappt några känningar av någonting mer än att jag har varit svintrött både igårkväll och ikväll.

Vi pratar om att vänta till rutin ultraljudet vid v 18. Jag vill inte gr henne för stora förhoppningar om det inte skulle gå vägen men det är kanske att vänta för länge. Har redan tänkt på hur vi ska berätta det för vår dotter :)
  • ungmamma16

Plussa igår, fick först barnet när jag var 16, nästa kommer när jag hunnit fylla 19 :)
    BF enligt mens 15/3
    Äldsta kommer va nästan 3

• jyns00

Nu känner jag molvärk för första gången idag sen jag plussade :) hehe

• Fru Ve
    Quirall skrev 2016-07-05 19:13:01 följande:

Vi har inte berättat, men är ju bara ca 5 veckor. Kommer nog försöka vänta till när vi varit på rul om jag mår bra och allt ser bra ut fram till dess. Men de skall få en kusin i december och det har de vetat om sen hon var i v10 ungefär så får se om det går att hålla det hemligt så länge :)

Jag tänkte berätta för barnen, släkt och jobbet i typ v.14 om allting går bra tills dess.

Usch idag mår jag riktigt illa. Hoppas jag slipper kräkas för jag vet inte hur jag ska förklara det för barnen..... De kommer att säga till alla att jag är magsjuk och hur kul är det.....
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon