• jyns00

BF Mars 2017 - syskon

Hej!
    Jag hoppar gärna in här, väntar syskon i mars :) jag plussade idag!

• jyns00
    adnils skrev 2016-07-02 10:02:37 följande:

Jag har plussat idag. Vet inte om jag vågar tro på det men hoppar in ändå. Vi har haft ganska svårt att bli gravida nu. O förra graviditeten startade jobbigt o innan dess flera mf.
    Vi har ett barn som är född maj 14.
    Nu är BF 3/3.
    Vi bor i norra Skåne.

Grattis till pluset :D jag bor i södra Skåne! Vad är ditt bf?
  • jyns00

Känner mig lite nojig då jag inte känner så mycket gravid symptom, bara att brösten spänner lite annars inget. Inte ens trött.

• jyns00
    Fru Ve skrev 2016-07-03 19:42:02 följande:
    En till här som är nojig! Har haft mycket illamående i flera dagar men sedan igår mår jag bättre och tycker inte heller att brösten spänner lika Rynkar på näsan Kanske borde tycka det är skönt men jag är orolig att det är MF på gång. Har haft ett MF tidigare 2010 i vecka 6, det var innan jag blev gravid med min yngsta. Den graviditeten hade jag inga symtom alls och sen började det blöda efter någon vecka. Får se hur det går nu. Skulle vara jättetråkigt och ledsamt om det inte går vägen verkligen. Men försöker att inte ta ut det värsta i förskott. Har för mig att jag under min förra "lyckade" graviditet med yngsta sonen hade vissa "spökdagar" då det var mindre symtom och och jag var övertygad att det var kört. 

Någon mer som har symtom som kommer och går?
    Skönt att vara nojig med någon annan, har bara att det spänner i brösten mellanåt, kissnödig och har lite molande värk mellanåt.
  • jyns00
    Fru Ve skrev 2016-07-04 08:06:08 följande:
    Godmorgon, hur mår du idag? Känner mig själv galet trött och har ändå lite bröstspänningar så några symtom är det. Igår morse sov jag till 8.30 och kunde ändå somna 22.30 igår kväll, inte likt mig som är en riktig nattuggla annars (har t.o.m nattjobb som jag dock har semester från just nu ). Det är just avsaknad av illamående som gör mig nojig. Men under min graviditet med äldsta sonen -07 har jag för mig att jag knappt mådde illa alls. Var däremot galet trött även då. Tänk om man kunde sluta analysera allting hela tiden!
    Jag har inte känt så mycket idag heller, spände lite i brösten nu ikväll. På jobb högg det tag i livmodern någon gång så jag nästan behövde vicka mig lite. Men det släppte fort. Gör ont på bröstvårtorna när jag känner på dom, det var mitt sätt i min förra graviditet att fortsätta känna mig gravid. Gjorde det ont i bröstvårtorna var jag fortfarande gravid, knäppt va? Haha! Men man kan ju inte göra något åt om det skulle vara något MF på gång. Jag har aldrig fått det så jag vet inget om det. Hur har din dag varit idag för dig?
  • jyns00
    Amorea skrev 2016-07-05 18:21:39 följande:

Jag mår så oförskämt bra just nu med lite molvärk o illamående som kommer o går att jag börjar tvivla på att jag ens är gravid. längar till att vi har fått göra ultraljudet så att man får se om det är någon där inne.

Har ni berättat för syskonen än? Vi har inte sagt nåt till sonen än o är lite osäkra på hur länge man ska vänta. Hur har ni gjort?

Jag mår också väldigt bra, knappt några känningar av någonting mer än att jag har varit svintrött både igårkväll och ikväll.

Vi pratar om att vänta till rutin ultraljudet vid v 18. Jag vill inte gr henne för stora förhoppningar om det inte skulle gå vägen men det är kanske att vänta för länge. Har redan tänkt på hur vi ska berätta det för vår dotter :)
  • jyns00

Nu känner jag molvärk för första gången idag sen jag plussade :) hehe

• jyns00

Jag ska börja nytt jobb efter sommarn och då kommer jag vara i v 13 när jag börjar. Är så nervös för reaktionerna när jag börjar men jag vill verkligen vara gravid nu.

• jyns00
    Amorea skrev 2016-07-06 21:54:34 följande:

Inga cravings än men däremot har jag upptäckt saker som inte funkar. Persika och nektarin gick inte alls att äta!

Är det någon av er som tränar något? Jag hade precis börjat träna seriöst och skulle gärna vilja fortsätta men känner mig lite feg. Tog en rask promenad idag o kände då ett ordentligt hugg i livmodertrakten. Nu känns allt ok dock.

Ang jobb så har jag sagt till mina närmsta kollegor men tänkte vänta så länge jag kan med att prata med de andra. Ska väl nämna det för chefen när jag är tillbaka från semestern.

Att skaffa barn kommer ju aldrig vid nåt bra tillfälle så det är bara att köra på för er båda, jyns00 och quirall.

Tack för peppningwn :)

Jag tränar skivstång och löpning, jag är också lite nojig över att träna fel men har läst att det är inga problem med dessa träningsformer. Vad tränar du?
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon