• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Fru Ve

Är nyfiken vilka symtom andra har nu i v.5. Jag har ömma/spända bröst och har börjat känna av ett diffust illamående på morgonen. Också gråtmild över småsaker. I övrigt har jag inte några direkta symtom. Är lite orolig för missfall då jag tidigare råkat ut för det i v.6, men den gången hade jag inga symtom alls.

• Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-06-30 20:03:25 följande:

Hej!
    Jag hoppar gärna in här, väntar syskon i mars :) jag plussade idag!

Grattis! Välkommen!
  • Fru Ve
    trixy skrev 2016-06-30 11:38:20 följande:

Hej! Väntar syskon till vår son på 2,5 år.

Bf enligt app 6/3

Symptom är illamående, extremt trött. Molvärk/det händer saker i livmoderstrakten, lite ömma bröst - främst på kvällarna. Också gråtmild!

Grattis! Välkommen!
  • Fru Ve
    Quirall skrev 2016-06-30 20:41:39 följande:

Hej hänger gärna med här :)
    Har en dotter på 5 och en son på snart 4.
    Beräknad med denna lilla någon gång mellan 7 och 13/3 beroende på om man räknar från sista mens eller när jag hade äl enligt äl-tester.
    Symptom hittills är bubblig mage, lite öm i magen i bland, hård i magen :S Lite ömma bröst, svider eller bränner i bröstvårtorna ibland och brösten är mycket varmare än vanligt, speciellt framåt kvällen. Nog lite mer kissnödig än vanligt också.
    Oroar mig mycket mer för missfall denna gång, kanske för att jag är äldre nu.
    Har tid för inskrivning 13/7, hoppas tiden dit går fort!

Grattis och välkommen!

Oroar mig också en del över missfall. Men har mått galet illa nu ett par dagar och det ska ju vara ett bra tecken att man har mycket hormoner och inget MF på gång nu i alla fall. Var på jobbet idag och hade med knäckebröd som jag åt mot illamåendet. Har inte sagt något men tror kollegor blir misstänksamma då man småäter hela tiden....
  • Fru Ve
    Quirall skrev 2016-07-02 11:49:49 följande:

Nytt symtom idag, illamående och skakig! Vilket är jobbigt så klart men ändå skönt eftersom jag inte känt något alls i ett par dagar.
    Men kan det vara gravsymtom så här tidigt? Är enligt sista mens bara 3+5 men enligt äl test 4+3.
    Hoppas på att få tidigt ul eller vul för å säkerställa tiden. Men får mig vänta till kub för finns inte så utrustning här.

Jag är väldigt illamående av och till, och har varit det en vecka. Man kan ha väldigt tidiga symtom. Jag litar mest på ÄL-test och om du är i vecka 4+3 så kan du ju absolut må illa.

Jag har ett konstigt illamående jämfört med förra graviditeten. Då mådde jag illa på morgonen och förmiddagen och mest om jag var hungrig. Nu mår jag illa när som helst, det bara slår till. Lika gärna på kvällen som på morgonen. Är inte så trött däremot.
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-03 16:48:40 följande:

Känner mig lite nojig då jag inte känner så mycket gravid symptom, bara att brösten spänner lite annars inget. Inte ens trött.

En till här som är nojig! Har haft mycket illamående i flera dagar men sedan igår mår jag bättre och tycker inte heller att brösten spänner lika Rynkar på näsan Kanske borde tycka det är skönt men jag är orolig att det är MF på gång. Har haft ett MF tidigare 2010 i vecka 6, det var innan jag blev gravid med min yngsta. Den graviditeten hade jag inga symtom alls och sen började det blöda efter någon vecka. Får se hur det går nu. Skulle vara jättetråkigt och ledsamt om det inte går vägen verkligen. Men försöker att inte ta ut det värsta i förskott. Har för mig att jag under min förra "lyckade" graviditet med yngsta sonen hade vissa "spökdagar" då det var mindre symtom och och jag var övertygad att det var kört. 

Någon mer som har symtom som kommer och går?
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-03 20:40:56 följande:

Skönt att vara nojig med någon annan, har bara att det spänner i brösten mellanåt, kissnödig och har lite molande värk mellanåt.

Godmorgon, hur mår du idag? Känner mig själv galet trött och har ändå lite bröstspänningar så några symtom är det. Igår morse sov jag till 8.30 och kunde ändå somna 22.30 igår kväll, inte likt mig som är en riktig nattuggla annars (har t.o.m nattjobb som jag dock har semester från just nu ). Det är just avsaknad av illamående som gör mig nojig. Men under min graviditet med äldsta sonen -07 har jag för mig att jag knappt mådde illa alls. Var däremot galet trött även då. Tänk om man kunde sluta analysera allting hela tiden!
  • Fru Ve

Alla nya här - grattis till plus och välkomna. Ska försöka göra en länk till bf lista så småningom

• Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-04 21:03:26 följande:
    Jag har inte känt så mycket idag heller, spände lite i brösten nu ikväll. På jobb högg det tag i livmodern någon gång så jag nästan behövde vicka mig lite. Men det släppte fort. Gör ont på bröstvårtorna när jag känner på dom, det var mitt sätt i min förra graviditet att fortsätta känna mig gravid. Gjorde det ont i bröstvårtorna var jag fortfarande gravid, knäppt va? Haha! Men man kan ju inte göra något åt om det skulle vara något MF på gång. Jag har aldrig fått det så jag vet inget om det. Hur har din dag varit idag för dig?
    Jättetrött idag och har även känt av illamående. Så känner mig lugnare! Hellre mår jag dåligt kroppsligt än att ha den oron som jag får då jag mår för "bra"....
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon