• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • jyns00
    Jennie89 skrev 2016-07-09 22:17:10 följande:

Jag hade en dålig dag igår, började blöda vid lunchtid. Enbart brunt och inga mängder men då det var så mitt ma började -12. Det har inte kommit något idag men ja, känner mig inte alls gravid så är bara att vänta ett par veckor och se om symptomen kommer. Senast hörde vi hjärtslagen  v 9+2 så "bara" drygt 4 veckor kvar till man kan damma av vår angelsound igen. 

Jag ska försöka träna på som vanligt. Hade problem med foglossning förra graviditeten som jag fortfarande kan känna av i vissa rörelser så räknar tyvärr med att det kommer även denna gång (om jag nu inte fått missfall, men det förtränger jag just nu) gymmar tre ggr i veckan, löptränar två och promenerar med hunden runt en timme per dag. Har precis gått ner mina kg från förra graviditeten. Här är det inte träningen som är problemet - Utan vad jag stoppar i mig. 
    Har ätit på tok för stora mängder choklad haha, sorgligt men sant. Ska kämpa emot detta begär hårdare denna gång - Men det sa jag även förra gången.

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Hur har det gått med blödningen?

Idag blev jag väldigt andfådd helt plötsligt när jag gick hemma och plockade undan. Så jag var tvungen att lägga mig en stund. Någon mer som har känt så här?
  • Missvitamin

Hej!

Jag hoppar in här. Plussade supersvagt i tisdags och starkt i torsdags och superstarkt i fredags ;)

Vi väntar nr 2, jag har en pojk sedan ett tidigare förhållande som är tre år men det blir första för min sambo.

Jag har bf enl appen den 18 mars. Så jag är i v.5 (4+0)

Jag mår illa och har galet ont i brösten samt massa halsbränna.

• elinl

Hej.
    Jag plussade idag och har två barn sedan tidigare 5 och 7 år. Jag har alltid velat ha en trea men min man har känt sig nöjd med två och gör det fortfarande... ????
    Denna graviditet var inte planerad över huvud taget och både jag och min man är nog lite chockade över plusset. Just nu är det mycket tankar som tas upp. Jag ser det positiva med två äldre som är självgående och som kommer kunna vara delaktiga på ett helt annat sätt än yngre barn medan min man ser det jobbiga med att börja om med sömnlösa nätter, blöjor mm.

• elinl
    elinl skrev 2016-07-10 21:32:30 följande:

Hej.
    Jag plussade idag och har två barn sedan tidigare 5 och 7 år. Jag har alltid velat ha en trea men min man har känt sig nöjd med två och gör det fortfarande... ????
    Denna graviditet var inte planerad över huvud taget och både jag och min man är nog lite chockade över plusset. Just nu är det mycket tankar som tas upp. Jag ser det positiva med två äldre som är självgående och som kommer kunna vara delaktiga på ett helt annat sätt än yngre barn medan min man ser det jobbiga med att börja om med sömnlösa nätter, blöjor mm.

Dessa frågetecken ska vara en ledsen emoji. Fattar inte varför det blev frågetecken.
  • Jennie89
    jyns00 skrev 2016-07-10 19:54:13 följande:
    Hur har det gått med blödningen?

Idag blev jag väldigt andfådd helt plötsligt när jag gick hemma och plockade undan. Så jag var tvungen att lägga mig en stund. Någon mer som har känt så här?
    Det har inte kommit mer. Gjorde ett nytt test igårkväll (hade inte kissat på två timmar) som var ganska starkt, dock inte så starkt som jag hoppats.
    Inga symptom än, förra graviditeten började symptomen som idag, 5+2. Inbillar mig att eftersom jag slutade amma för mindre än fem månader sedan så är brösten inte lika känsliga. Kan ha aningen molvärk ibland, men knappt märkbart.

Bara att vänta och se, det är ju så lätt haha
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • jyns00
    Jennie89 skrev 2016-07-11 08:02:37 följande:
    Det har inte kommit mer. Gjorde ett nytt test igårkväll (hade inte kissat på två timmar) som var ganska starkt, dock inte så starkt som jag hoppats.
    Inga symptom än, förra graviditeten började symptomen som idag, 5+2. Inbillar mig att eftersom jag slutade amma för mindre än fem månader sedan så är brösten inte lika känsliga. Kan ha aningen molvärk ibland, men knappt märkbart.

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Vas menar du med inte så starkt? Fick du inget utslag igen att du är gravid på Stickan? Försök tänk stt vi alla här ska genomgå en graviditet och om det förmodan inte skulle bli så då stötar vi varandra här :)
  • MissMR

Åh vad kul! Trodde inte att det skulle finnas en tråd för oss som har bf i Mars 2017. Jag plusade igår och räknade ut att jag är i vecka 5 (4+5) med bf datum den 14 Mars :) Sambon och jag har en son sedan innan som föddes i november 2014. Har grymt ont i brösten och är fruktansvärt törstig ????

• Fru Ve
    Jennie89 skrev 2016-07-11 08:02:37 följande:

Usch så oroligt! Jag har inte haft någon blödning men har väldigt varierande symtom och har mått riktigt bra senaste veckan. Något som gör att jag också oroar mig för MF eller MA =/ Min kollega har råkat ut för detta 6 gånger på rad varav en gång nyligen och detta har verkligen satt hjärnspöken i min hjärna. Jag hade ju också ett MF 2010 i v.6. Under den graviditeten hade jag inga symtom alls. Så usch det är jobbigt så här i början! Om man mår illa och är trött så är det jobbigt. Har man inga symtom är det också ännu värre =( Hoppas det går bra för dig Jennie89. Måste ju inte innebära MA fast du haft en liten blödning och mindre symtom (även om jag förstår att du såklart nojar!).
  • Fru Ve
    MissMR skrev 2016-07-11 17:39:16 följande:

Åh vad kul! Trodde inte att det skulle finnas en tråd för oss som har bf i Mars 2017. Jag plusade igår och räknade ut att jag är i vecka 5 (4+5) med bf datum den 14 Mars :) Sambon och jag har en son sedan innan som föddes i november 2014. Har grymt ont i brösten och är fruktansvärt törstig ????

Grattis! Välkommen till gruppen!
  • jyns00

Imorgon är det dags för hälsosamtal för mig, någon som redan varit på ert? :) jag är idag v7 (6+2) :)

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon