• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Euphoria85

Mår illa dygnet runt, kräks inte men rapar ofta.

Trött är jag också, typ bakis trötthet som inte ger sig.

Sa till mannen idag att jag kan inte minnas att jag mådde såhär när jag väntade killarna, minns det som att jag mådde som vanligt den gången.

Jag mindes rätt, hade mått som vanligt sa han

Har ni mått likadant i era olika graviditeter?

• Mammaresan
    Euphoria85 skrev 2016-07menar17 23:22:16 följande:

Sa till mannen idag att jag kan inte minnas att jag mådde såhär när jag väntade killarna, minns det som att jag mådde som vanligt den gången.

Jag mådde sämre med andra barnet än första. :) Vissa menar ju på att man mår sämre om det är en flicka i magen också. :P
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Skyrocket

Vilken graviditetsuträknare använder ni? Får allt ifrån 27-31 mars som bf beroende på vilken jag använder trots att jag skriver in samma uppgifter.. min cykel är 26 dagar och senaste mens var den 23 juni. Kan även passa på och fråga vilken app ni rekommenderar?

• Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-18 07:19:01 följande:

Vilken graviditetsuträknare använder ni? Får allt ifrån 27-31 mars som bf beroende på vilken jag använder trots jag skriver in samma uppgifter.. min cykel är 26 dagar och senaste mens var den 23 juni. Kan även passa på och fråga vilken app ni rekommenderar?

Tycker väldigt mycket om Pregnancy+ appen. :) Det bästa är att gå efter senaste mens då de ändå kommer göra det på MVC så man har samma räkning. Jag tycker det är lättare i alla fall. ;) Jag har här hemma så att jag kan kolla hur MVC skulle räkna med snurran om du vill? Fast då blir det ju efter senaste mens. :) Jag har använt mig av appen Pregnancy + och uträkningen som MVC utgår ifrån för att fastställa 28 mars som ett preliminärt datum tills RUL.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Skyrocket
    Mammaresan skrev 2016-07-18 07:34:41 följande:

Tycker väldigt mycket om Pregnancy+ appen. :) Det bästa är att gå efter senaste mens då de ändå kommer göra det på MVC så man har samma räkning. Jag tycker det är lättare i alla fall. ;) Jag har här hemma så att jag kan kolla hur MVC skulle räkna med snurran om du vill? Fast då blir det ju efter senaste mens. :) Jag har använt mig av appen Pregnancy + och uträkningen som MVC utgår ifrån för att fastställa 28 mars som ett preliminärt datum tills RUL.

Tack! Jag laddar hem den appen och ser vilket datum den tycker. Du får gärna kika på snurran om du vill!
  • jyns00

Måste bara vräka ur mig att klockan ringde 4.45 imorse tvingade i mig havregrynsgröt men illamåendet och yrseln hänger i :/ åt yoghurt och macka på jobb och sitter på rast nu och känner mig allmänt kass. Hade det varit fler personal på jobbet hade jag varit hemma hela denna vecka... Jag vill vara hemma och må dåligt..

• Quirall
    Euphoria85 skrev 2016-07-17 23:22:16 följande:

När jag väntade dottern hade jag hyperemesis gravidarum, med sonen mådde jag inte alls så illa men blev istället sjuk.
    Är ca i v.7 nu och har mått illa ganska konstant i ett par dagar och var tvungen och hulka över toa idag, fick dock inte upp något. Spännande och se hur det utvecklar sig.

Måste stå ut tre veckor till på jobbet innan jag går på fyra veckors semester, finns ingen vikarie att ta in :/
    Vill bara ligga hemma i sängen och dåsa.
    Orolig också hur det blir om jag börjar kräkas så där sjukt mycket som i första graviditeten eftersom jag har mediciner jag måste få i mig :S
  • Amorea

Jag känner mig mentalt uttömd. Jag har ingen energi kvar. Hade förhoppningen att lergigan Comp skulle funka bättre. Jag har svårt att somna o vaknar sen runt 6 för att springa på toa stup i kvarten o kräks då också. Känner mig sen illamående o kräkig hela dagen. Håller på att gå under KBT behandling för stark ångest för att kräkas och må illa. Mådde inte alls så här illa med sonen. Allt känns totalt hopplöst nu. Har bara ångesttankar o tårar. Vågar knappt gå utanför dörren med risk för att kräkas. Pappa tvingade ut mig på en promenad i morse istället för att ligga o vrida mig i ångest i sängen. Det gick bra o jag kunde gå utan att kräkas. Men med all denna ångest, hur ska jag orka?

Jag satt och kollade på bäbisbilder på sonen för att finna styrkan att gå igenom detta. Men det är så tungt. Just nu är det så fruktansvärt jobbigt. Ska det vara så här jobbigt?

• Skyrocket

Jäkla skit. Upptäckte just att det jag trodde var Alvedon var ipren och jag har ätit 2/dag i 4 dagar. Så orolig nu! Har undvikit ipren sedan vi bestämde oss för att försöka bli gravida men hade sådan tandvärk så jag tog de tabletterna som jag trodde var Alvedon. Så arg på mig själv. De sista två tog jag imorse, bim -1.. hur illa är det?

• Jennie89
    jyns00 skrev 2016-07-17 20:18:48 följande:

Någon som skriver blogg? :)

Jag skriver lite från och till, inget vettigt iofs men ändå haha. Började när vi började försöka med tvåan.
    bakaettsyskon.vimedbarn.se/

6+2 idag och har ringt mvc, inskrivning 4e augusti och vul dagen efter för att fastställa att min beräkning stämmer då jag hade äl först dag 35, hade man gått efter deras beräkningar hade jag varit tre veckor längre gången.

Hade en liten blödning igår och börjar tro att det beror på sex, hade nog det någon dag innan förra blödningen också. Någon som har haft det så?
    Symptomen är fortfarande frånvarande, skönt men jobbigt.
    Aug-13 - T Juli-15 - S
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon