• Sandans

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag och min pojkvän planerar tillökning så småningom och är 24 respektive 27 år gamla. Det har nu gått 15 månader sedan jag tog sista p-sprutan och vi är hoppfulla om att äl ska komma igång snart. Vi vet att det kommer ta lite tid och har sagt att det sker-när-det-sker men vi pratar ofta om det och längtar. Speciellt nu när majoriteten av vår omgivning väntar/skaffat tillökning och vi längtat så länge:)

Det skulle vara kul att lära känna fler i samma sits och kunna peppa varandra längst vägen. Inte bara med äl tester utan gärna tips och råd till varandra för att öka chanserna att bli gravida eller äl möjligheter. Framförallt att ha en skön tråd med samhörighet.

• Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?
  • Loppalisa
    feliciaka skrev 2016-04-11 09:31:05 följande:

Hej allesammans!

Hur går det för er alla nu? Har inte varit aktiv på några dagar då jag varit i Stockholm och jobbat! 

Jag plussade svagt förra veckan men fick "inte gravid" på CB digital, tog ett sådant idag och fick "gravid 1-2" så nu känns det mer verkligt! Jag är såååå glad och hoppas allt går bra!!!

Åh grattis!! Va kul för dig :) skönt att få det mera svart på vitt.

Jag har haft en fullspäckad helg med bland annat högskoleprov så har inte hunnit tänka så mycket. Däremot var det ljusljusrosa på pappret igår innan jag gick och la mig och samma sak i morse. Inga övriga tecken på mens men det kan ju vara det som är på g. Hade nästan varit skönt för då känns det som att kroppen börjat hoppa igång efter P-staven och då kanske jag kan försöka ta reda på när jag har ägglossning nästa gång.

Jag vet inte om vi är helt galna egentligen men vi kunde inte riktigt låta bli så jag och sambon kollade lite på vagn i helgen och vi har typ redan bestämt oss :P Vi var också och kollade ut ny säng och även ny bil. Jag vet att det är att ta ut lyckan i förskott men det är ju så kul att planera. Men ja jag skäms lite..
  • PMEH
    feliciaka skrev 2016-04-11 09:31:05 följande:

Hej allesammans!

Hur går det för er alla nu? Har inte varit aktiv på några dagar då jag varit i Stockholm och jobbat! 

Jag plussade svagt förra veckan men fick "inte gravid" på CB digital, tog ett sådant idag och fick "gravid 1-2" så nu känns det mer verkligt! Jag är såååå glad och hoppas allt går bra!!!

Stort grattis, så himla kul!! :)

Jag har precis haft äl nu i dagarna och hoppas såklart på att det inte ska komma någon mens ;) BIM borde vara runt den 20e :)
  • stipe

Hej!

Jag är 24 och min sambo 27. Som ni! Jag harplussat för någon vecka sedan och försökt sedan augusti förra året. Känns skönt! Fick ett tidigt missfall i oktober.

Nu är jag så orolig över jobbet. Är i upphandling om fast tjänst, har bara visstidsanställning nu.. hur blir det när man är gravid oxh har visstid? Den kommmer ju annars gå ut innan jag föder barn, om den inte förlängs..

• Loppalisa
    ally01 skrev 2016-04-11 09:43:25 följande:
    Grattis till er!????

Jag har Bim 16/17 april så vi får väl se:)
    Då håller vi tummarna! :) visst är det ert första försök eller blandar jag ihop dig med någon annan?
  • ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-11 10:15:15 följande:

Då håller vi tummarna! :) visst är det ert första försök eller blandar jag ihop dig med någon annan?

Det stämmer bra, bra koll:) första äl efter pstav, lite osäker om vi lyckades pricka in samlag men borde ha fått till ett dagen före, samma dag eller dagen efter beroende på när nu äl varit. Inte så stora förhoppningar denna gång utan känns mer skönt att börja komma igång:)
  • Loppalisa
    ally01 skrev 2016-04-11 10:30:57 följande:
    Det stämmer bra, bra koll:) första äl efter pstav, lite osäker om vi lyckades pricka in samlag men borde ha fått till ett dagen före, samma dag eller dagen efter beroende på när nu äl varit. Inte så stora förhoppningar denna gång utan känns mer skönt att börja komma igång:)
    Jag känner precis som du skönt att det bara kommer igång som det ska. Inte helt självklart. Men det hade ju såklart varit kul om ni lyckades på första försöket :) jag tror som sagt att min mens är på g och det känns faktiskt ganska bra. Det måste ju inte betyda att jag har haft ÄL men då finns det i alla fall en chans :)
  • linnea91

BIM idag och detta helt fantastiska resultat fick jag imorse! Lyckan är obeskrivlig. Jag trodde aldrig vi skulle lyckas på första försöket!

• linnea91

Går de ta bort bild från inlägg? De råkade ju komma en helt annan bild än tänkt!?

• Loppalisa
    linnea91 skrev 2016-04-11 11:04:11 följande:

Går de ta bort bild från inlägg? De råkade ju komma en helt annan bild än tänkt!?

Jag antar att det var ett plus du skulle visa. I sådana fall stort grattis!! :) Tyvärr vet jag inte hur man får bort bilder :S 
  • linnea91
    Loppalisa skrev 2016-04-11 11:23:47 följande:

Jag antar att det var ett plus du skulle visa. I sådana fall stort grattis!! :) Tyvärr vet jag inte hur man får bort bilder :S 

FL hjälpte mig ta bort bilden!

Tack så mycket :)
Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?