• PMEH

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag vill gärna hänga på :) är 25 och sambon är 29. Vi har precis bestämt oss för att försöka få en bebis. Jag använder natural cycles sedan september 2015 och har precis gått över från prevent till plan :)

• PMEH
    Loppalisa skrev 2016-04-05 12:02:13 följande:

Det låter bra, ska nog testa det. Vet inte riktigt hur jag ska börja? Måste man betala för natural cycles eller kan man köpa en termometer bara och notera själv? Vad måste man tänka på vid val av termometer? Sorry för många frågor!

Natural cycles kostar men det finns andra gratisappar om jag inte minns fel? Det ska vara en termometer med två stycken decimaler :)
  • PMEH
    feliciaka skrev 2016-04-06 09:15:04 följande:

Bim idag! Ingen mens än! 

Spännande ???? Ska du testa?
  • PMEH
    PMEH skrev 2016-04-06 12:04:44 följande:

Spännande ???? Ska du testa?

Skulle såklart inte vara frågetecken utan smileys :)
  • PMEH
    Loppalisa skrev 2016-04-06 13:58:54 följande:

Bara av ren nyfikenhet! :)

Är ni gifta, sambos eller kanske särbos? 

Vi är förlovad sedan 4 år tillbaka och har inte hunnit komma till skott ännu. Vi har planerat bröllop till och från men det har inte känts prioriterat nog rent ekonomiskt. Livet kom emellan brukar jag säga och nu är vi så barnsugna att vi inte kan hålla oss. Eftersom barn inte är gratis så blir det till att spara till det istället för bröllop. Vi älskar ju varandra ändå liksom.. Men gifta mig vill jag gärna göra så småningom :) 

Vi är också förlovade sen ett år tillbaka :) vi har pratat om att gifta oss men inte bestämt något datum än och nu har vi ju börjat försöka bli gravida så det blir väl att vi gifter oss lite senare :) jag trodde att vi skulle hinna gifta oss innan sambon ville ha barn men sen tog han upp att han var redo för barn och ville att vi skulle börja försöka om jag också ville det så nu blev det så istället
  • PMEH

Jag ser!! Grattis :D

feliciaka skrev 2016-04-06 18:06:57 följande:

Ja, jag testade nu...

Inbillar jag mig eller är där ett streck?!

• PMEH

Hoppas att bilden kommer med :) men det är bara att köra på nu i dagarna antar jag ;)
  • PMEH
    feliciaka skrev 2016-04-11 09:31:05 följande:

Hej allesammans!

Hur går det för er alla nu? Har inte varit aktiv på några dagar då jag varit i Stockholm och jobbat! 

Jag plussade svagt förra veckan men fick "inte gravid" på CB digital, tog ett sådant idag och fick "gravid 1-2" så nu känns det mer verkligt! Jag är såååå glad och hoppas allt går bra!!!

Stort grattis, så himla kul!! :)

Jag har precis haft äl nu i dagarna och hoppas såklart på att det inte ska komma någon mens ;) BIM borde vara runt den 20e :)
  • PMEH

Så kul för er som plussat!! Jag väntar på BIM nu, som är den 21/4 :)

• PMEH
    ally01 skrev 2016-04-14 09:16:56 följande:

Här har det de två senaste dagarna varit en tempdipp så förväntar mig mensen idag eller imorgon. Verkar ha kortare mellan äl och Bim än jag trott. Hur går det för er andra?:)

Här väntar jag på bim, men är bara på äl +5 idag :) hur pass mycket har din temp dippat? Har du en bild?
  • PMEH

Ja den har ju sjunkit rätt mycket men har du några känningar av att mensen är på G?

ally01 skrev 2016-04-14 09:42:27 följande:

Fel bild!!!

• PMEH

Här kom plusset också på det tredje försöket :) är i vecka 5+1 och var på kombinerad inskrivning och hälsosamtal idag :D

• PMEH
    Lilo91 skrev 2016-06-17 08:12:47 följande:

Grattis! Vad roligt. Det känns verkligen jättespännande! Jag har bokat inskrivningsamtal den 6/7! Är det första barnet för er? Här är det första för mig men tredje för sambon.

Grattis till er också! :) det är första barnet för oss båda så det känns jättespännande! Är du med i gruppen för oss med bf i februari? :)
  • PMEH
    Lilo91 skrev 2016-06-17 10:16:07 följande:

Nej, det är jag inte. På Facebook menar du? Hur hittar jag den?

Om du går in i tråden som jag skickar länk till, så finns det två tjejer som kan bjuda in till facebookgruppen :) kommer inte ihåg vad de heter men de har skrivit i tråden att man kan skicka meddelande till dem :)

www.familjeliv.se/forum/thread/76664199-bf-februari-2017
  • PMEH
    Lilo91 skrev 2016-06-17 10:55:14 följande:

Åh tack! Har gjort det nu så jag hoppas de lägger till mig.

Ja, jag såg nu att jag skrev meddelande till hon som heter hurtänktedunu så la hon till mig på fb :)
Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?