• Sandans

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag och min pojkvän planerar tillökning så småningom och är 24 respektive 27 år gamla. Det har nu gått 15 månader sedan jag tog sista p-sprutan och vi är hoppfulla om att äl ska komma igång snart. Vi vet att det kommer ta lite tid och har sagt att det sker-när-det-sker men vi pratar ofta om det och längtar. Speciellt nu när majoriteten av vår omgivning väntar/skaffat tillökning och vi längtat så länge:)

Det skulle vara kul att lära känna fler i samma sits och kunna peppa varandra längst vägen. Inte bara med äl tester utan gärna tips och råd till varandra för att öka chanserna att bli gravida eller äl möjligheter. Framförallt att ha en skön tråd med samhörighet.

• Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?
  • ally01

Vi!! Född 91/89. Tog ut pstav den 7 Mars:) väntar även jag på att äl och mens ska komma igång. Jag har börjat med natural cycles för att så småningom få koll på min cykel.

• PMEH

Jag vill gärna hänga på :) är 25 och sambon är 29. Vi har precis bestämt oss för att försöka få en bebis. Jag använder natural cycles sedan september 2015 och har precis gått över från prevent till plan :)

• Sandans

Vad roligt att ni vill följas åt! :)
    Jag har också tänkt att prova natural cykles för att få lite mer koll på ungeförlig äl osv men det där med att ta tempen varje mårgon känns som något jag snabbt skulle kunna glömma bort.

• ally01

Det är mest viktigt att man tar den varje dag från början. Annars är det mer strax innan äl fram till mens som man kan tempa, dels för att de att äl varit men även för att se om man eventuellt är gravid:)

• Loppalisa

Åh jag vill också hänga på! Precis en sån här tråd jag vill hänga i. Vi är 25/26 och jag plockade ut min P-stav den 9 mars. Fick en liten blödning dagarna efter men efter det inget. Jag minns typ inte hur det kändes innan jag stoppade i min första P-stav för nästan 10 år sen så känner inte min kropp och någon typ av cykel alls. Det är lite spännande.. vi hade först inte tänkt att börja försöka än men efter att ha pratat lite om det så kändes det självklart att köra igång.

Det är tydligen väldigt olika för alla när ÄL kommer igång men jag hoppas på ganska snart :) är fullt medveten om att det kan ta ett tag, fick höra att det kan ta upp 6 månader och ännu längre innan det går vägen så vi håller tummarna. Det finns ju en chans att det går vägen direkt också men hade jag fått önska så ska det helst inte bli ett december-barn ;)

• SamsonS

Får man vara med här fast att man är -89a? :)

Har ett barn född -11 och vi har nu försökt sen i juli att få till ett syskon. Har lång och lite oregelbunden cykel, känns riktigt trögt nu. Förra cykeln blev det ett tidigt missfall, plussade på bim -3 men började blöda dagen efter.
    Har lite svårt med äl testerna, får aldrig helt 100 positivt så har kanske så snabb stegring att jag missar den.
    Är idag på äl +7, känner av värk i ryggen som jag vanligtvis bara brukar ha vid äl, och en dov annorlunda värk i magen som strålar lite ut mot ljumskarna. Alltså inget som jag brukar känna av mellan äl och mens. Så håller verkligen tummarna för att det blivit något denna gången! :)

• ally01

Klart du får hänga med Samsons :)

Tråkigt med missfall men jag håller tummarna för att det blir ett plus för er då.

Loppalisa; det är samma för mig, har ingen aning om hur min kropp är utan pstav men hoppas att första mensen dyker upp snart! :) jag har haft ont i bröstvårtorna i över en vecka nu så jag hoppas att det är ett tecken på att mensen är på ingång:)

• feliciaka

Hänger på!

Är född 92 och min sambo 90, vi är på första försöket :)  Har bara använt mig av ÄL tester, fick positivt på det den 28, så min ÄL har väl varit någon gång efter det!

• Loppalisa

ally01: Hur har det gått? Har du fått din mens än? Här händer det inte mycket. Kroppen känns inte direkt annorlunda och har inga tecken på varken mens eller graviditet. Tråkigt när man bara vill att allt ska komma igång omgående :P Dock har uttaget av P-staven gjort att min sexlust är tillbaka och det är ju fantastiskt då den varit superlåg under en tid. Tänk vad hormoner gör med kroppen, aldrig mer säger jag bara.

feliciaka: Spännande! När har du BIM? :)

Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?