• Sandans

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag och min pojkvän planerar tillökning så småningom och är 24 respektive 27 år gamla. Det har nu gått 15 månader sedan jag tog sista p-sprutan och vi är hoppfulla om att äl ska komma igång snart. Vi vet att det kommer ta lite tid och har sagt att det sker-när-det-sker men vi pratar ofta om det och längtar. Speciellt nu när majoriteten av vår omgivning väntar/skaffat tillökning och vi längtat så länge:)

Det skulle vara kul att lära känna fler i samma sits och kunna peppa varandra längst vägen. Inte bara med äl tester utan gärna tips och råd till varandra för att öka chanserna att bli gravida eller äl möjligheter. Framförallt att ha en skön tråd med samhörighet.

• Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?
  • ally01
    PMEH skrev 2016-04-14 09:30:56 följande:

Här väntar jag på bim, men är bara på äl +5 idag :) hur pass mycket har din temp dippat? Har du en bild?

En bit kvar för dig då:)

Javisst! Såhär ser det ut nu.

• ally01
    ally01 skrev 2016-04-14 09:41:18 följande:

En bit kvar för dig då:)

Javisst! Såhär ser det ut nu.

Fel bild!!!

• Loppalisa
    ally01 skrev 2016-04-14 09:39:31 följande:
    Men nu när mensen kommit blir det iaf lättare för oss att träffa in och beräkna äl nästa gång:) tror tempskillnaden är vanlig:)
    Precis! Jag provade några ÄL stickor förra månaden och såg stegringen men fick inte helt positivt. Sen kom vi på att vi helst inte ville ha ett decemberbarn så bestämde oss för att avvakta med stickor och mys någon vecka. Men jag håller tummarna för denna månaden. Hade varit kul om det gick fort. Däremot ska vi utomlands med svärisarna i slutet på maj och jag vet att det kommer trugas drinkar och vin. Vill ju inte dricka om det skulle vara så att det går vägen :/ Det lär inte bli helt lätt att dölja för svärmor i 2 veckor Oskyldig
  • PMEH

Ja den har ju sjunkit rätt mycket men har du några känningar av att mensen är på G?

ally01 skrev 2016-04-14 09:42:27 följande:

Fel bild!!!

• ally01
    PMEH skrev 2016-04-14 09:51:18 följande:

Ja den har ju sjunkit rätt mycket men har du några känningar av att mensen är på G?

Fick precis rejäla menssmätror så den bör komma när som helst:)
  • ally01

[quote=76533294][quote-nick]Loppalisa skrev 2016-04-14 09:46:39 följande:[/quote-nick]Precis! Jag provade några ÄL stickor förra månaden och såg stegringen men fick inte helt positivt. Sen kom vi på att vi helst inte ville ha ett decemberbarn så bestämde oss för att avvakta med stickor och mys någon vecka. Men jag håller tummarna för denna månaden. Hade varit kul om det gick fort. Däremot ska vi utomlands med svärisarna i slutet på maj och jag vet att det kommer trugas drinkar och vin. Vill ju inte dricka om det skulle vara så att det går vägen :/ Det lär inte bli helt lätt att dölja för svärmor i 2

Haha nä det kommer nog vara omöjligt att dölja, men kan ju vara värt det om du nu blir gravid innan dess:)

• Sandans

BIM+2 idag och inga riktiga menssymtom ännu ????

• Joss90

Å här vill jag va med! Är född 1990 ????

Slutade med minipiller för 2-3 månader sedan och har haft mens två gånger och väntar nu på den 3 e som borde komma om två veckor. Vi skall börja försöka efter nästa mens (tänkte att vi vill ha barn under 2017 så vi hoppas på det). Har hyfsat koll på ÄL då jag känner som "mensvärk" under en dag efter 13 dagar efter mens så då är det bara att mysa på från mens+10 dagar antar jag ???? Skall bli så spännande, jag skall försöka att inte testa mig överhuvudtaget förrän BIM+7 men jag är väldigt nyfiken av mig så vi får se hur det går ????

• Lilo91

Nu har äntligen vårt plus kommit efter tre månaders försök. Fullständigt ovan molnen av LYCKA! Är i vecka 4+2.

• PMEH

Här kom plusset också på det tredje försöket :) är i vecka 5+1 och var på kombinerad inskrivning och hälsosamtal idag :D

• Lilo91
    PMEH skrev 2016-06-16 17:33:46 följande:

Här kom plusset också på det tredje försöket :) är i vecka 5+1 och var på kombinerad inskrivning och hälsosamtal idag :D

Grattis! Vad roligt. Det känns verkligen jättespännande! Jag har bokat inskrivningsamtal den 6/7! Är det första barnet för er? Här är det första för mig men tredje för sambon.
  • PMEH
    Lilo91 skrev 2016-06-17 08:12:47 följande:

Grattis! Vad roligt. Det känns verkligen jättespännande! Jag har bokat inskrivningsamtal den 6/7! Är det första barnet för er? Här är det första för mig men tredje för sambon.

Grattis till er också! :) det är första barnet för oss båda så det känns jättespännande! Är du med i gruppen för oss med bf i februari? :)
  • Lilo91

Nej, det är jag inte. På Facebook menar du? Hur hittar jag den?

• PMEH
    Lilo91 skrev 2016-06-17 10:16:07 följande:

Nej, det är jag inte. På Facebook menar du? Hur hittar jag den?

Om du går in i tråden som jag skickar länk till, så finns det två tjejer som kan bjuda in till facebookgruppen :) kommer inte ihåg vad de heter men de har skrivit i tråden att man kan skicka meddelande till dem :)

www.familjeliv.se/forum/thread/76664199-bf-februari-2017
  • Lilo91
    PMEH skrev 2016-06-17 10:37:30 följande:

Om du går in i tråden som jag skickar länk till, så finns det två tjejer som kan bjuda in till facebookgruppen :) kommer inte ihåg vad de heter men de har skrivit i tråden att man kan skicka meddelande till dem :)

www.familjeliv.se/forum/thread/76664199-bf-februari-2017

Åh tack! Har gjort det nu så jag hoppas de lägger till mig.
  • PMEH
    Lilo91 skrev 2016-06-17 10:55:14 följande:

Åh tack! Har gjort det nu så jag hoppas de lägger till mig.

Ja, jag såg nu att jag skrev meddelande till hon som heter hurtänktedunu så la hon till mig på fb :)
Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?