• Sandans

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag och min pojkvän planerar tillökning så småningom och är 24 respektive 27 år gamla. Det har nu gått 15 månader sedan jag tog sista p-sprutan och vi är hoppfulla om att äl ska komma igång snart. Vi vet att det kommer ta lite tid och har sagt att det sker-när-det-sker men vi pratar ofta om det och längtar. Speciellt nu när majoriteten av vår omgivning väntar/skaffat tillökning och vi längtat så länge:)

Det skulle vara kul att lära känna fler i samma sits och kunna peppa varandra längst vägen. Inte bara med äl tester utan gärna tips och råd till varandra för att öka chanserna att bli gravida eller äl möjligheter. Framförallt att ha en skön tråd med samhörighet.

• Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?
  • Loppalisa

Välkomna alla nya! Inte för att jag är TS men kul med en aktiv tråd tycker jag!

Tack för all info och tips om att tempa. En termometer är nu beställd så får vi se :)

I övrigt har jag inga symptom och inte ett tecken på mens. Jag vet att chansen för att man ska bli gravid på första försöket är liten men jag kan ändå inte låta bli att hoppas på att det är därför mensen inte kommit ännu  :) Antagligen beror det nog bara på min ÄL inte kommit igång ännu men man får ju alltid hoppas.

Fridson skrev 2016-04-06 12:55:29 följande:

Här hakar jag på!!

Jag och min sambo planerar bebis, vi har dock inte sagt något till någon än, men det gör det bara ännu mer spännande Oskyldig
    Jag har aldrig varit preggo tidigare utan klarat mig fint på p-piller. Slängde dem i mitten på februari (tror jag, har börjat fundera på när jag satte igång sista pillermensen..), väntar på mensen nu men den verkar vara 1 vecka sen. 
    Har fått megapattar, illamående och halsbränna. Men jag försöker intala mig att jag är skenis. Alla test har visat neg, så min BM rekommenderade vänta 1 vecka till. Minst.. Obestämd

Vi har inte heller berättat för någon och jag håller med om att det känns väldigt spännande :) Min bästa vän vet att jag var tvungen att ta ut min p-stav under våren så han har frågat om jag har gjort det än men jag nekad :S Vill liksom inte att någon ens ska ha ett litet hum än :P 

• Loppalisa

Bara av ren nyfikenhet! :)

Är ni gifta, sambos eller kanske särbos? 

Vi är förlovad sedan 4 år tillbaka och har inte hunnit komma till skott ännu. Vi har planerat bröllop till och från men det har inte känts prioriterat nog rent ekonomiskt. Livet kom emellan brukar jag säga och nu är vi så barnsugna att vi inte kan hålla oss. Eftersom barn inte är gratis så blir det till att spara till det istället för bröllop. Vi älskar ju varandra ändå liksom.. Men gifta mig vill jag gärna göra så småningom :) 

• PMEH
    Loppalisa skrev 2016-04-06 13:58:54 följande:

Vi är förlovad sedan 4 år tillbaka och har inte hunnit komma till skott ännu. Vi har planerat bröllop till och från men det har inte känts prioriterat nog rent ekonomiskt. Livet kom emellan brukar jag säga och nu är vi så barnsugna att vi inte kan hålla oss. Eftersom barn inte är gratis så blir det till att spara till det istället för bröllop. Vi älskar ju varandra ändå liksom.. Men gifta mig vill jag gärna göra så småningom :) 

Vi är också förlovade sen ett år tillbaka :) vi har pratat om att gifta oss men inte bestämt något datum än och nu har vi ju börjat försöka bli gravida så det blir väl att vi gifter oss lite senare :) jag trodde att vi skulle hinna gifta oss innan sambon ville ha barn men sen tog han upp att han var redo för barn och ville att vi skulle börja försöka om jag också ville det så nu blev det så istället
  • ally01
    Fridson skrev 2016-04-06 12:55:29 följande:

Här hakar jag på!!

Jag och min sambo planerar bebis, vi har dock inte sagt något till någon än, men det gör det bara ännu mer spännande 

Jag har aldrig varit preggo tidigare utan klarat mig fint på p-piller. Slängde dem i mitten på februari (tror jag, har börjat fundera på när jag satte igång sista pillermensen..), väntar på mensen nu men den verkar vara 1 vecka sen.

Har fått megapattar, illamående och halsbränna. Men jag försöker intala mig att jag är skenis. Alla test har visat neg, så min BM rekommenderade vänta 1 vecka till. Minst..

Jag tror det är relativt vanligt med märkliga symtom efter man avslutat preventivmedel. Har själv samma, halsbränna, ömma bröstvårtor och bröst som både jag och min sambo upplever som större. Testat två ggr och fått negativt (torkstreck efter utgången tid dock) och jag tror dels att man själv kan framkalla symtomen bara för att man så gärna vill vara gravid! Förhoppningsvis kommer plusset snart ändå för dig! Men får du inte din mens bör du ju helt klart ta ett test:) lycka till!
  • 201405
    Fridson skrev 2016-04-06 13:06:52 följande:

Tack för svaret!! :)

Ja jag har läst massor, både om sådana som plussar sent och som är skenisar. Jag önskar bara menshelvetet kunde komma om det nu ska det ;P

Har haft mensvärk mer än en vecka... :(

Jag förstår precis! Det är så drygt att bara gå och vänta och speciellt när du inte vet vad det beror på :p men det är ju inte konstigt om du kan ha fått ganska sen äl om du precis slutat med ppiller, hade du några känningar av det? :)
  • 201405
    Loppalisa skrev 2016-04-06 13:58:54 följande:

Vi är "bara" sambos :) vi kommer prioritera att köpa hus/lägenhet innan ev bröllop, vi letar nu men inte hittat något bra än :) men så småningom vill vi självklart gifta oss, väntar bara på att han ska fria ;)
  • feliciaka
    PMEH skrev 2016-04-06 12:04:44 följande:
    Spännande ???? Ska du testa?

Ja, jag testade nu...

Inbillar jag mig eller är där ett streck?!

• feliciaka
    Emsan91 skrev 2016-04-06 18:18:48 följande:

Ska såklart vara smileys - inte frågetecken :)

Asså jag vet inte vad jag ska tro eller hoppas, är i chock.. Kan de verkligen vara så att vi lyckades på första försöket?! Ska köpa ett clearblue digital och ta ett nytt imorgon. Enligt stickan är jag gravid?! asså aaaaaaaahhhh :D 
Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?