• Sandans

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag och min pojkvän planerar tillökning så småningom och är 24 respektive 27 år gamla. Det har nu gått 15 månader sedan jag tog sista p-sprutan och vi är hoppfulla om att äl ska komma igång snart. Vi vet att det kommer ta lite tid och har sagt att det sker-när-det-sker men vi pratar ofta om det och längtar. Speciellt nu när majoriteten av vår omgivning väntar/skaffat tillökning och vi längtat så länge:)

Det skulle vara kul att lära känna fler i samma sits och kunna peppa varandra längst vägen. Inte bara med äl tester utan gärna tips och råd till varandra för att öka chanserna att bli gravida eller äl möjligheter. Framförallt att ha en skön tråd med samhörighet.

• Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?
  • feliciaka

Mina bröst känns tyngre, bröstvårtorna är vita, de tycker jag väldigt underligt... Kan inte minnas att dom varit vita tidigare (?) Flytningar och ingen mensvärk, jag hoppas!!

Vad har ni andra för symptom?

• 201405
    Loppalisa skrev 2016-04-05 12:02:13 följande:

Det låter bra, ska nog testa det. Vet inte riktigt hur jag ska börja? Måste man betala för natural cycles eller kan man köpa en termometer bara och notera själv? Vad måste man tänka på vid val av termometer? Sorry för många frågor!

Använd fertilityfriend istället! Mycket enklare och tydligare samt gratis ;) du behöver bara ha en termometer med tvp decimaler :) så skönt att veta en dag innan att mensen kommer och att få bekräftat att äl faktiskt har vart (y)
  • 201405

Hoppar gärna in här då, jag är 21 och sambon 25 (95 och 90) Vi har försökt sedan november men kört avbrutet/kondom i över ett år innan dess plus att jag har tempat sen sommras så har bra koll på min kropp nu vilket är skönt :)

Blev gravid förra månaden men det slutade i ett tidigt mf tyvärr och nu är jag på äl+6 och hoppas på plus igen om en vecka! :)

Det var mitt andra mf(hade ett för flera år sedan men annan man) så känns väldigt nedslående men hoppas vi slipper fler!

• SamsonS

Fick hem nya tester idag och kunde såklart inte hålla mig :P
    Någon som ser nåt? :) bim -5

• PMEH
    feliciaka skrev 2016-04-06 09:15:04 följande:

Bim idag! Ingen mens än! 

Spännande ???? Ska du testa?
  • PMEH
    PMEH skrev 2016-04-06 12:04:44 följande:

Spännande ???? Ska du testa?

Skulle såklart inte vara frågetecken utan smileys :)
  • Fridson

Här hakar jag på!!

Jag och min sambo planerar bebis, vi har dock inte sagt något till någon än, men det gör det bara ännu mer spännande Oskyldig
    Jag har aldrig varit preggo tidigare utan klarat mig fint på p-piller. Slängde dem i mitten på februari (tror jag, har börjat fundera på när jag satte igång sista pillermensen..), väntar på mensen nu men den verkar vara 1 vecka sen.
    Har fått megapattar, illamående och halsbränna. Men jag försöker intala mig att jag är skenis. Alla test har visat neg, så min BM rekommenderade vänta 1 vecka till. Minst.. Obestämd

• 201405
    Fridson skrev 2016-04-06 12:55:29 följande:

Här hakar jag på!!

Jag och min sambo planerar bebis, vi har dock inte sagt något till någon än, men det gör det bara ännu mer spännande 

Jag har aldrig varit preggo tidigare utan klarat mig fint på p-piller. Slängde dem i mitten på februari (tror jag, har börjat fundera på när jag satte igång sista pillermensen..), väntar på mensen nu men den verkar vara 1 vecka sen.

Har fått megapattar, illamående och halsbränna. Men jag försöker intala mig att jag är skenis. Alla test har visat neg, så min BM rekommenderade vänta 1 vecka till. Minst..

När jag slutade men min ppiller så fick jag jättemycket grav symptom och mensen var 1-2 veckor sen så var ju säker på att jag var gravid ;) Det är alltså jättevanligt att du får massa symptom och att mensen blir sen, för vissa tar det månader att få tillbaka mensen om de har ätit ppiller länge. Men sen är det inte omöjligt att bli gravid direkt heller så hoppas det är det senare för er :)
  • Fridson
    201405 skrev 2016-04-06 13:00:49 följande:
    När jag slutade men min ppiller så fick jag jättemycket grav symptom och mensen var 1-2 veckor sen så var ju säker på att jag var gravid ;) Det är alltså jättevanligt att du får massa symptom och att mensen blir sen, för vissa tar det månader att få tillbaka mensen om de har ätit ppiller länge. Men sen är det inte omöjligt att bli gravid direkt heller så hoppas det är det senare för er :)
    Tack för svaret!! :)
    Ja jag har läst massor, både om sådana som plussar sent och som är skenisar. Jag önskar bara menshelvetet kunde komma om det nu ska det ;P
    Har haft mensvärk mer än en vecka... :(
Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?