• Sandans

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag och min pojkvän planerar tillökning så småningom och är 24 respektive 27 år gamla. Det har nu gått 15 månader sedan jag tog sista p-sprutan och vi är hoppfulla om att äl ska komma igång snart. Vi vet att det kommer ta lite tid och har sagt att det sker-när-det-sker men vi pratar ofta om det och längtar. Speciellt nu när majoriteten av vår omgivning väntar/skaffat tillökning och vi längtat så länge:)

Det skulle vara kul att lära känna fler i samma sits och kunna peppa varandra längst vägen. Inte bara med äl tester utan gärna tips och råd till varandra för att öka chanserna att bli gravida eller äl möjligheter. Framförallt att ha en skön tråd med samhörighet.

• Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?
  • Emsan91
    feliciaka skrev 2016-04-07 12:29:18 följande:

Bättre bild:

Jaa! Det ÄR plus! Tre test kan inte ha fel ;) du är preggo!
  • Fridson

Hörrni, jag håller på att bli galen på min kropp!
    I natt vaknade jag och var 100 % att jag hade fått mens. Sprang upp på toa men det var bara en suuupervattnig flytning. Under gårdagen hade jag en extremt orolig mage och konstiga känningar i nedre delen av magen/mot äggstockarna (det gjorde faktiskt rätt ont mellanåt, var därför säker att mensen var på g). Självutnämnd google-doktor som man är har man givetvis googlat Obestämd Det som kommer fram är cysta som spruckit, gravid eller infektion. Har ju enligt vul ingen cysta som kan ha spruckit.

Kaffe mår jag illa av, förvisso är jag skapligt förkyld just nu.
    Test vill jag helst inte göra förens på måndag då jag har BIM +13-14.. Det roliga är att efter jag "gav upp" efter BM-samtalet i tisdags så har min kropp gått ännu mer banans. Skrikandes

SÅ. Nu har jag ventilerat lite iaf ;P
    Hur går det för er andra?

• Loppalisa
    Fridson skrev 2016-04-08 08:29:09 följande:

Hörrni, jag håller på att bli galen på min kropp!
    I natt vaknade jag och var 100 % att jag hade fått mens. Sprang upp på toa men det var bara en suuupervattnig flytning. Under gårdagen hade jag en extremt orolig mage och konstiga känningar i nedre delen av magen/mot äggstockarna (det gjorde faktiskt rätt ont mellanåt, var därför säker att mensen var på g). Självutnämnd google-doktor som man är har man givetvis googlat Obestämd Det som kommer fram är cysta som spruckit, gravid eller infektion. Har ju enligt vul ingen cysta som kan ha spruckit.

Kaffe mår jag illa av, förvisso är jag skapligt förkyld just nu.
    Test vill jag helst inte göra förens på måndag då jag har BIM +13-14.. Det roliga är att efter jag "gav upp" efter BM-samtalet i tisdags så har min kropp gått ännu mer banans. Skrikandes

SÅ. Nu har jag ventilerat lite iaf ;P

Bara att ventilera på! Det är det vi är till för :) Jobbigt när man inte riktigt får kläm på vad som händer i ens kropp. 

Jag tror jag känner efter för mycket mest hela tiden ;P haft en hel del humörsvängningar men inser att det lika väl kan bero på stress, trötthet eller hunger. Haft känningar i ländryggen men det kan ju också ha med något annat att göra. Mått lite illa också men nu var det ett tag sedan. Så nä jag har nog egentligen inte haft några riktiga symptomer ännu.

Fick hem min termometer igår så tempade första gången idag. Kan blir intressant :)

Jag har ett CB-test (vanligt, inte digitalt) hemma som jag funderar på att använda. Eller vad säger ni? Hur lång tid efter uttag av p-staven bör man vänta på sin mens innan man testar? Jag har ingen aning om jag har haft ÄL eftersom jag inte tempat innan eller testast med stickor. Jag vet att chansen är liten men hoppet finns ju ändå där :)

• Fridson
    Loppalisa skrev 2016-04-08 10:07:10 följande:

Bara att ventilera på! Det är det vi är till för :) Jobbigt när man inte riktigt får kläm på vad som händer i ens kropp. 

Jag tror jag känner efter för mycket mest hela tiden ;P haft en hel del humörsvängningar men inser att det lika väl kan bero på stress, trötthet eller hunger. Haft känningar i ländryggen men det kan ju också ha med något annat att göra. Mått lite illa också men nu var det ett tag sedan. Så nä jag har nog egentligen inte haft några riktiga symptomer ännu.

Fick hem min termometer igår så tempade första gången idag. Kan blir intressant :)

Jag har ett CB-test (vanligt, inte digitalt) hemma som jag funderar på att använda. Eller vad säger ni? Hur lång tid efter uttag av p-staven bör man vänta på sin mens innan man testar? Jag har ingen aning om jag har haft ÄL eftersom jag inte tempat innan eller testast med stickor. Jag vet att chansen är liten men hoppet finns ju ändå där :)

Jag är testoman OCH nybörjare på allt sånt här ;P 
    Men jag utgår att man kan testa från den beräknade BIM-dagen, även om man haft p-medel. Dock blir det ju dyrt om man (som jag) testar i "onödan".

Håller tummarna för att det är riktiga symptom du haft och inte inbillning. Tycker det är så spännande att följa alla här!! (Sitter på jobbet, kan inte slita mig härifrån. kryssar ner såfort någon kommer därav mina eventuellt babbliga svar... ;P)

slutade ju med mina neovletta för 1,5 månad sen. Det skumma är att jag alltid fått "pillermens" regelbundet (alltså på DAGEN även om jag försökt skjuta upp) men nu är den sen. Fattar inget. Måste sluta spekulera, min sambo blir galen! ;P

• ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-08 10:07:10 följande:

Alltså mensen kan ju ta upp mot 6 månader innan den kommer vad jag förstått. Har den inte kommit efter 3 skulle jag nog ta kontakt med barnmorska och fråga om råd:) det svåra med gravtest är ju att man inte har någon aning om varken är eller bim efter uttag. Tycker du ska avvakta med att ta det fram tills dess att du vet att du haft äl eller att du fått symtom på graviditet:)

Men härligt att du börjat tempa! Då kommer du nog se då sin äl varit:) enligt min temp så verkar min äl varit för typ 3-4dgr sedan. Nackdelen är ju att man ser detta i efterhand och därmed inte lyckas tajma in samlaget:/
  • Loppalisa
    ally01 skrev 2016-04-08 10:47:55 följande:
    Alltså mensen kan ju ta upp mot 6 månader innan den kommer vad jag förstått. Har den inte kommit efter 3 skulle jag nog ta kontakt med barnmorska och fråga om råd:) det svåra med gravtest är ju att man inte har någon aning om varken är eller bim efter uttag. Tycker du ska avvakta med att ta det fram tills dess att du vet att du haft äl eller att du fått symtom på graviditet:)

Men härligt att du börjat tempa! Då kommer du nog se då sin äl varit:) enligt min temp så verkar min äl varit för typ 3-4dgr sedan. Nackdelen är ju att man ser detta i efterhand och därmed inte lyckas tajma in samlaget:/
    Jo jag vet. När jag tog ut staven så sa BM att jag ska ta kontakt med en gynekolog om mensen inte kommit igång efter 6 månader. Men hoppet finns ju ändå därför eftersom jag har hört och läst om flera som inte ens hunnit få mens innan dem blir gravida. 

Vi kör på ganska regelbundet ;) så förhoppningsvis missar vi inte ÄL även om man upptäcker det i efterhand när man tempar nu i början. 

Men du har nog rätt. Ska vänta på lite mer tydliga symptom innan jag testar första gången. Hoppas du haft ÄL nu så att din cykel kommer igång ordentligt :) 
    Fridson skrev 2016-04-08 10:31:14 följande:

Jag är testoman OCH nybörjare på allt sånt här ;P 
    Men jag utgår att man kan testa från den beräknade BIM-dagen, även om man haft p-medel. Dock blir det ju dyrt om man (som jag) testar i "onödan".

Håller tummarna för att det är riktiga symptom du haft och inte inbillning. Tycker det är så spännande att följa alla här!! (Sitter på jobbet, kan inte slita mig härifrån. kryssar ner såfort någon kommer därav mina eventuellt babbliga svar... ;P)

slutade ju med mina neovletta för 1,5 månad sen. Det skumma är att jag alltid fått "pillermens" regelbundet (alltså på DAGEN även om jag försökt skjuta upp) men nu är den sen. Fattar inget. Måste sluta spekulera, min sambo blir galen! ;P

Tycker också det är superkul att följa alla, tror det är mitt sätt att hantera att tiden går så sakta :P Sitter också på jobbet och smygsurfar. 
  • PMEH

Hoppas att bilden kommer med :) men det är bara att köra på nu i dagarna antar jag ;)
  • ally01

Äntligen har min första äl varit och from idag utsatt på NC diagram. Misstänker att det var en dag senare men om diagrammet stämmer kan vi ju lyckats tajma in ett samlag iaf:)

Feliciaka: testat nått nytt digitaltest ännu?

• Sandans

Wow måste också testa natural cykes. Hade varit skönt att ha koll på kroppen och inte noja. Jag är sån som nojar sönder annars. :) hade äl i onsdags och väntar nu spänt på om mensen kommer som den ska näst nästa vecka eller inte. Vi pratar mycket om det men har mer tänkt att satsa ordentligt med är tester och så efter sommaren så vi har resa och flytt inplanerad och tänkte njuta av vin i solen ordentligt en sista gång på ett tag :) men nu när vi väl bestämt oss för att köra så är det omöjligt ty inte räkan och hoppas. Vi är lika ivriga båda två.

För övrigt ser jag också ett plus F. Grattis! Ni måste vara i extas ????

• Fridson

Igår fick jag ett vitt streck på ett test, det andra var dock negativt så jag misstänker att min ÄL hoppade över förra månaden eller blev mycket senare. Har konstant mensvärk och vattniga flytningar så mensen är nog på gång :/ alternativet (vilket jag hoppas på!) Är att jag är tidigt preggo.

Men nu kör vi på som vanligt (vi har ett mycket aktivt sexliv i alla fall) och blir det så blir det känner jag :)

Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?