• Sandans

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Jag och min pojkvän planerar tillökning så småningom och är 24 respektive 27 år gamla. Det har nu gått 15 månader sedan jag tog sista p-sprutan och vi är hoppfulla om att äl ska komma igång snart. Vi vet att det kommer ta lite tid och har sagt att det sker-när-det-sker men vi pratar ofta om det och längtar. Speciellt nu när majoriteten av vår omgivning väntar/skaffat tillökning och vi längtat så länge:)

Det skulle vara kul att lära känna fler i samma sits och kunna peppa varandra längst vägen. Inte bara med äl tester utan gärna tips och råd till varandra för att öka chanserna att bli gravida eller äl möjligheter. Framförallt att ha en skön tråd med samhörighet.

• Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?
  • ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-05 10:28:15 följande:

ally01: Hur har det gått? Har du fått din mens än? Här händer det inte mycket. Kroppen känns inte direkt annorlunda och har inga tecken på varken mens eller graviditet. Tråkigt när man bara vill att allt ska komma igång omgående :P Dock har uttaget av P-staven gjort att min sexlust är tillbaka och det är ju fantastiskt då den varit superlåg under en tid. Tänk vad hormoner gör med kroppen, aldrig mer säger jag bara.

feliciaka: Spännande! När har du BIM? :)

Mensen lyser med sin frånvaro!!:( har ömma bröstvårtor och lite större bröst men det verkar endast vara en effekt av uttagen pstav. Ingen ägglossning ännu tyvärr.jag hoppas det börjar komma igång snart.
  • Loppalisa
    ally01 skrev 2016-04-05 10:57:35 följande:
    Mensen lyser med sin frånvaro!!:( har ömma bröstvårtor och lite större bröst men det verkar endast vara en effekt av uttagen pstav. Ingen ägglossning ännu tyvärr.jag hoppas det börjar komma igång snart.
    Hur gör du för att hålla koll på ÄL? Tempar du eller använder du tester?
  • ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-05 11:15:23 följande:

Hur gör du för att hålla koll på ÄL? Tempar du eller använder du tester?

Jag tempar. Ska dock tillägga att det mest optimala är att börja tempa efter första mensen men jag kör på redan nu. Letar då efter en avvikande höjning av min temp som sedan ska hålla sig högt:) känns omöjligt att köra på ältestet eftersom man då måste testa varje dag ända fram till äl vilket kan ta lång tid och bli dyrt. Men tempmetoden skulle jag dock rekommendera:)
  • Loppalisa
    ally01 skrev 2016-04-05 11:47:25 följande:
    Jag tempar. Ska dock tillägga att det mest optimala är att börja tempa efter första mensen men jag kör på redan nu. Letar då efter en avvikande höjning av min temp som sedan ska hålla sig högt:) känns omöjligt att köra på ältestet eftersom man då måste testa varje dag ända fram till äl vilket kan ta lång tid och bli dyrt. Men tempmetoden skulle jag dock rekommendera:)
    Det låter bra, ska nog testa det. Vet inte riktigt hur jag ska börja? Måste man betala för natural cycles eller kan man köpa en termometer bara och notera själv? Vad måste man tänka på vid val av termometer? Sorry för många frågor!
  • PMEH
    Loppalisa skrev 2016-04-05 12:02:13 följande:

Det låter bra, ska nog testa det. Vet inte riktigt hur jag ska börja? Måste man betala för natural cycles eller kan man köpa en termometer bara och notera själv? Vad måste man tänka på vid val av termometer? Sorry för många frågor!

Natural cycles kostar men det finns andra gratisappar om jag inte minns fel? Det ska vara en termometer med två stycken decimaler :)
  • ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-05 12:02:13 följande:

Manskap testa natural cycles 2månad gratis, därefter kostar det 99kr/mån. Har själv haft det i en månad nu och kommer nog börja skriva upp och rita mina kurvor själv nu, speciellt eftersom jag inte fått mens än:)

Tempmätare men två decimaler, ta tempen samma tid (+-2h) varje dag, gör detta innan du druckit/ätit eller klivit upp ur sängen.
  • Emsan91

Hallå! Jag hänger gärna med här! Både jag och min sambo är 25 och tänkte väl börja försöka snart.. har två missfall i bagaget (för ungefär ett år sedan) så känns lite oroligt att börja om.. men, hoppas på bättre lycka nu! ????

• linnea91

Jag hänger gärna på!!

Jag är 25 och min sambo blir 24 i höst. Vi har gjort vårat försöka försök, är på äl+8/9. En vecka till BIM ungefär, svårt hålla sig från att testa sig, men på tok för tidigt än.

Jag känner inga speciella symtom förutom att brösten känns betydligt större än vad dom brukar mellan äl och mens. Plus att bröstvårtorna är lite ömma och jag tycker mig kunna se ådror på brösten som jag aldrig annars har.

Jag hoppas på ett fint + om en vecka! De hade varit helt underbart om man lyckades på första försöket :)

• feliciaka

Jag har bim imorgon! Så spännande och hoppas på att den INTE kommer :) hur går de för dig??

Loppalisa skrev 2016-04-05 10:28:15 följande:

ally01: Hur har det gått? Har du fått din mens än? Här händer det inte mycket. Kroppen känns inte direkt annorlunda och har inga tecken på varken mens eller graviditet. Tråkigt när man bara vill att allt ska komma igång omgående :P Dock har uttaget av P-staven gjort att min sexlust är tillbaka och det är ju fantastiskt då den varit superlåg under en tid. Tänk vad hormoner gör med kroppen, aldrig mer säger jag bara.

feliciaka: Spännande! När har du BIM? :)

Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?