• 201405

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Loppalisa skrev 2016-04-05 12:02:13 följande:

Det låter bra, ska nog testa det. Vet inte riktigt hur jag ska börja? Måste man betala för natural cycles eller kan man köpa en termometer bara och notera själv? Vad måste man tänka på vid val av termometer? Sorry för många frågor!

Använd fertilityfriend istället! Mycket enklare och tydligare samt gratis ;) du behöver bara ha en termometer med tvp decimaler :) så skönt att veta en dag innan att mensen kommer och att få bekräftat att äl faktiskt har vart (y)
  • 201405

Hoppar gärna in här då, jag är 21 och sambon 25 (95 och 90) Vi har försökt sedan november men kört avbrutet/kondom i över ett år innan dess plus att jag har tempat sen sommras så har bra koll på min kropp nu vilket är skönt :)

Blev gravid förra månaden men det slutade i ett tidigt mf tyvärr och nu är jag på äl+6 och hoppas på plus igen om en vecka! :)

Det var mitt andra mf(hade ett för flera år sedan men annan man) så känns väldigt nedslående men hoppas vi slipper fler!

• 201405
    Fridson skrev 2016-04-06 12:55:29 följande:

Här hakar jag på!!

Jag och min sambo planerar bebis, vi har dock inte sagt något till någon än, men det gör det bara ännu mer spännande 

Jag har aldrig varit preggo tidigare utan klarat mig fint på p-piller. Slängde dem i mitten på februari (tror jag, har börjat fundera på när jag satte igång sista pillermensen..), väntar på mensen nu men den verkar vara 1 vecka sen.

Har fått megapattar, illamående och halsbränna. Men jag försöker intala mig att jag är skenis. Alla test har visat neg, så min BM rekommenderade vänta 1 vecka till. Minst..

När jag slutade men min ppiller så fick jag jättemycket grav symptom och mensen var 1-2 veckor sen så var ju säker på att jag var gravid ;) Det är alltså jättevanligt att du får massa symptom och att mensen blir sen, för vissa tar det månader att få tillbaka mensen om de har ätit ppiller länge. Men sen är det inte omöjligt att bli gravid direkt heller så hoppas det är det senare för er :)
  • 201405
    Fridson skrev 2016-04-06 13:06:52 följande:

Tack för svaret!! :)

Ja jag har läst massor, både om sådana som plussar sent och som är skenisar. Jag önskar bara menshelvetet kunde komma om det nu ska det ;P

Har haft mensvärk mer än en vecka... :(

Jag förstår precis! Det är så drygt att bara gå och vänta och speciellt när du inte vet vad det beror på :p men det är ju inte konstigt om du kan ha fått ganska sen äl om du precis slutat med ppiller, hade du några känningar av det? :)
  • 201405
    Loppalisa skrev 2016-04-06 13:58:54 följande:

Bara av ren nyfikenhet! :)

Är ni gifta, sambos eller kanske särbos? 

Vi är förlovad sedan 4 år tillbaka och har inte hunnit komma till skott ännu. Vi har planerat bröllop till och från men det har inte känts prioriterat nog rent ekonomiskt. Livet kom emellan brukar jag säga och nu är vi så barnsugna att vi inte kan hålla oss. Eftersom barn inte är gratis så blir det till att spara till det istället för bröllop. Vi älskar ju varandra ändå liksom.. Men gifta mig vill jag gärna göra så småningom :) 

Vi är "bara" sambos :) vi kommer prioritera att köpa hus/lägenhet innan ev bröllop, vi letar nu men inte hittat något bra än :) men så småningom vill vi självklart gifta oss, väntar bara på att han ska fria ;)
Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?