• ally01

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Vi!! Född 91/89. Tog ut pstav den 7 Mars:) väntar även jag på att äl och mens ska komma igång. Jag har börjat med natural cycles för att så småningom få koll på min cykel.

• ally01

Det är mest viktigt att man tar den varje dag från början. Annars är det mer strax innan äl fram till mens som man kan tempa, dels för att de att äl varit men även för att se om man eventuellt är gravid:)

• ally01

Klart du får hänga med Samsons :)

Tråkigt med missfall men jag håller tummarna för att det blir ett plus för er då.

Loppalisa; det är samma för mig, har ingen aning om hur min kropp är utan pstav men hoppas att första mensen dyker upp snart! :) jag har haft ont i bröstvårtorna i över en vecka nu så jag hoppas att det är ett tecken på att mensen är på ingång:)

• ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-05 10:28:15 följande:

ally01: Hur har det gått? Har du fått din mens än? Här händer det inte mycket. Kroppen känns inte direkt annorlunda och har inga tecken på varken mens eller graviditet. Tråkigt när man bara vill att allt ska komma igång omgående :P Dock har uttaget av P-staven gjort att min sexlust är tillbaka och det är ju fantastiskt då den varit superlåg under en tid. Tänk vad hormoner gör med kroppen, aldrig mer säger jag bara.

feliciaka: Spännande! När har du BIM? :)

Mensen lyser med sin frånvaro!!:( har ömma bröstvårtor och lite större bröst men det verkar endast vara en effekt av uttagen pstav. Ingen ägglossning ännu tyvärr.jag hoppas det börjar komma igång snart.
  • ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-05 11:15:23 följande:

Hur gör du för att hålla koll på ÄL? Tempar du eller använder du tester?

Jag tempar. Ska dock tillägga att det mest optimala är att börja tempa efter första mensen men jag kör på redan nu. Letar då efter en avvikande höjning av min temp som sedan ska hålla sig högt:) känns omöjligt att köra på ältestet eftersom man då måste testa varje dag ända fram till äl vilket kan ta lång tid och bli dyrt. Men tempmetoden skulle jag dock rekommendera:)
  • ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-05 12:02:13 följande:

Det låter bra, ska nog testa det. Vet inte riktigt hur jag ska börja? Måste man betala för natural cycles eller kan man köpa en termometer bara och notera själv? Vad måste man tänka på vid val av termometer? Sorry för många frågor!

Manskap testa natural cycles 2månad gratis, därefter kostar det 99kr/mån. Har själv haft det i en månad nu och kommer nog börja skriva upp och rita mina kurvor själv nu, speciellt eftersom jag inte fått mens än:)

Tempmätare men två decimaler, ta tempen samma tid (+-2h) varje dag, gör detta innan du druckit/ätit eller klivit upp ur sängen.
  • ally01
    Fridson skrev 2016-04-06 12:55:29 följande:

Här hakar jag på!!

Jag och min sambo planerar bebis, vi har dock inte sagt något till någon än, men det gör det bara ännu mer spännande 

Jag har aldrig varit preggo tidigare utan klarat mig fint på p-piller. Slängde dem i mitten på februari (tror jag, har börjat fundera på när jag satte igång sista pillermensen..), väntar på mensen nu men den verkar vara 1 vecka sen.

Har fått megapattar, illamående och halsbränna. Men jag försöker intala mig att jag är skenis. Alla test har visat neg, så min BM rekommenderade vänta 1 vecka till. Minst..

Jag tror det är relativt vanligt med märkliga symtom efter man avslutat preventivmedel. Har själv samma, halsbränna, ömma bröstvårtor och bröst som både jag och min sambo upplever som större. Testat två ggr och fått negativt (torkstreck efter utgången tid dock) och jag tror dels att man själv kan framkalla symtomen bara för att man så gärna vill vara gravid! Förhoppningsvis kommer plusset snart ändå för dig! Men får du inte din mens bör du ju helt klart ta ett test:) lycka till!
  • ally01
    feliciaka skrev 2016-04-07 08:33:27 följande:

Tack ALLA som skrivit grattis! Jag är fortfarande skeptisk.. Jag ska promenera bort till apoteket nu och köpa ett CB digital, så fort jag testat med det uppdaterar jag igen!! 

Jag ser det:) lycka till och uppdatera oss efter det digitala:)
  • ally01
    feliciaka skrev 2016-04-07 11:13:54 följande:

Hej allesammans! Har tagit ett digitalt nu och det stod "inte gravid"...

Besvikelsen är maxad.. Dock konstigt att jag fått positivt på de andra två.. Jag vet inte vad som händer. Någon som känner till det här? Att få positivt på vissa test men negativt på andra? Ett streck är väl alltid ett streck - oavsett hur svagt det än är? Får väl inte upp ett streck om jag inte är gravid? Ingen mens än.. men så länge den håller sig borta finns det väl hopp. 

Förmodligen bara för tidigt att testa med digitala! Dina sträck var så tydliga att jag skulle bli chockad om du inte hade en bebbe där inne:) lycka till!
Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?