ally01 skrev 2016-04-08 10:47:55 följande:
Alltså mensen kan ju ta upp mot 6 månader innan den kommer vad jag förstått. Har den inte kommit efter 3 skulle jag nog ta kontakt med barnmorska och fråga om råd:) det svåra med gravtest är ju att man inte har någon aning om varken är eller bim efter uttag. Tycker du ska avvakta med att ta det fram tills dess att du vet att du haft äl eller att du fått symtom på graviditet:)
Men härligt att du börjat tempa! Då kommer du nog se då sin äl varit:) enligt min temp så verkar min äl varit för typ 3-4dgr sedan. Nackdelen är ju att man ser detta i efterhand och därmed inte lyckas tajma in samlaget:/
Jo jag vet. När jag tog ut staven så sa BM att jag ska ta kontakt med en gynekolog om mensen inte kommit igång efter 6 månader. Men hoppet finns ju ändå därför eftersom jag har hört och läst om flera som inte ens hunnit få mens innan dem blir gravida.
Vi kör på ganska regelbundet ;) så förhoppningsvis missar vi inte ÄL även om man upptäcker det i efterhand när man tempar nu i början.
Men du har nog rätt. Ska vänta på lite mer tydliga symptom innan jag testar första gången. Hoppas du haft ÄL nu så att din cykel kommer igång ordentligt :)
Fridson skrev 2016-04-08 10:31:14 följande:
Jag är testoman OCH nybörjare på allt sånt här ;P
Men jag utgår att man kan testa från den beräknade BIM-dagen, även om man haft p-medel. Dock blir det ju dyrt om man (som jag) testar i "onödan".
Håller tummarna för att det är riktiga symptom du haft och inte inbillning. Tycker det är så spännande att följa alla här!! (Sitter på jobbet, kan inte slita mig härifrån. kryssar ner såfort någon kommer därav mina eventuellt babbliga svar... ;P)
slutade ju med mina neovletta för 1,5 månad sen. Det skumma är att jag alltid fått "pillermens" regelbundet (alltså på DAGEN även om jag försökt skjuta upp) men nu är den sen. Fattar inget. Måste sluta spekulera, min sambo blir galen! ;P
Tycker också det är superkul att följa alla, tror det är mitt sätt att hantera att tiden går så sakta :P Sitter också på jobbet och smygsurfar.