• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-07 17:41:52 följande:
    På sätt och vis har du rätt. Det är inte högsta prioritet för mig att Trump blir president. Jag behöver egentligen inte försvara honom

Jag tycker dock att det är intressant att faktiskt beskåda den desinformation som sprids om Trump och den skeva bild som många svenskar har kring detta val. Så visst vill jag röra om i PK-myrstacken lite. Det är sunt.

Jag har inte tagit del av många kritiska skildringar av Hilary Clinton i svensk media. Jag tror det vore nyttigt.
    Jag gissar att det beror på att Clinton står för det förutsägbara. Hennes uttalanden ger inga större löpsedlar.

Om jag inte minns fel kallade Trump henne för Hillary skurken Clinton eller något liknade igår samtidigt som han sa att Putin inte respekterar henneSkrattande

Om Clinton skulle replikera med Donald Lillpitten Trump som tydligt visar att storlekens betydelse aldrig ska underskattas så skulle det ge rubriker.

Men de spelar inte samma spel Trump och Clinton.

Fast mot bakgrund av att idiotin tycks sakna gränser så vinner väl Trump valet. Muslimer får inreseförbud och de som redan bor i USA får bära en muslimsk variant av Davidsstjärnan väl synlig. Trump kräver att Mexiko ska betala bygget av muren och får hela Sydamerika mot sig. Han inför handelsrestriktioner för kinesiska varor och får Asien mot sig.

På hemmaplan inser Kinberg Batra att SD plus M är sant och i Frankrike stormar Le Pen fram mot makten medan Turkiet inför sharialagar.

Allt detta medan klimatförändringarna fortsätter, isen vid polerna smälter undan allt snabbare, klimatflyktingarna blir allt fler medan Trump trumpetar om att kolet är en ren energikälla och här hemma demonstrerar MP mot kärnkraftens faror.

Apropå Dr Stangelove så finns det väl någon musikal med titeln: Stoppa världen - jag vill stiga av.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    Så visst vill jag röra om i PK-myrstacken lite. Det är sunt.
    Visst är det sunt. Likformighet i media är intressant och nästan alltid tecken på att något inte står rätt till.
  • nattuv
    Jag har inte tagit del av många kritiska skildringar av Hilary Clinton i svensk media. Jag tror det vore nyttigt.
    Att Demokraternas och Republikanernas kandidater inte skildras på samma sätt är knappast något unikt för detta val. Opartiskhet är tyvärr inte svensk medias paradgren.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 16:35:03 följande:
    Nej tvärtom. Jag älskar hennes kön. Låt mig hg gissa. Baserar du hela din tes på att jag använt ordet "kärringen"?
    Kärring är ett nedlåtande ord för "gammal kvinna".

Varken hennes kön eller hennes ålder är orsaken till att hon kandiderar så släpp det nu. 
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-06 17:38:45 följande:
    Det punkter som Rataxes radade upp kan du läsa om i republikanernas valmanifest eller så handlar det om uttalanden från Trump. Vad tycker du exempelvis om Donald Trumps uttalande om att kvinnor som genomgår abort ska straffas?
    Nä, det är det som är grejen. Det går inte att läsa där utan är vinklingar och rena påhitt.

I syfte att smutskasta.

Att coola höhö-gänget håller på så - helt förväntat. Om än korkat, fördummande och alienerande.

Rataxes däremot har alltid varit seriös.
  • Anton Chigurh
    Apropå Dr Stangelove så finns det väl någon film med titeln: JACKASS

Jaja....bespara mig historien om "Jackass" i det demokratiska lägret, den kan jag och det är inte den jag syftar på. 

Jag syftar kort å gott på betydelsen av nämnda ord....donkey2.gif

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-08-08 08:32:25 följande:
    Apropå Dr Stangelove så finns det väl någon film med titeln: JACKASS

Jaja....bespara mig historien om "Jackass" i det demokratiska lägret, den kan jag och det är inte den jag syftar på. 

Jag syftar kort å gott på betydelsen av nämnda ord....
    Vilken fin bild, Arnold.

Ja, Trump kan nog beskrivas som en åsna. Han brukar ju ljuga om att hans ursprung finns i Sverige, men förmodligen har han aldrig använt Karlssons klister.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2016-08-08 07:43:12 följande:
    Nä, det är det som är grejen. Det går inte att läsa där utan är vinklingar och rena påhitt.

I syfte att smutskasta.

Att coola höhö-gänget håller på så - helt förväntat. Om än korkat, fördummande och alienerande.

Rataxes däremot har alltid varit seriös.
    Vinklingar och rena påhitt??? Herregud, hur kan du ha missat alla Trumps galna uttalanden?

Man ska alltså bortse från allt Trump säger om det inte står i republikanernas valmanifest?

DU är inte seriös om du tror det.

Här är Trumps senaste galna uttalande på ett kampanjmöte i New Hampshire igår "Clinton har kortslutning i hjärnan":

http://www.expressen.se/nyheter/trump-clinton-har-kortslutning-i-hjarnan/

"Flera gånger under mötet, och även på sociala medier, hånade han hennes utseende och ifrågasatte hennes mentala hälsa".

Det står inget om det i republikanernas valmanifest heller...
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-08-08 10:55:09 följande:
    Här kommer uppgifter inifrån om Trump den "skickliga affärsmannen":

"I put lipstick on a pig, säger författaren till succéboken om Trumps framgångssaga.

www.newyorker.com/magazine/2016/07/25/donald-...
    Hm Trump är mycket idag. Först en åsna, enligt Arnold och sen en gris.

Trump måste vara en av de galnaste politiker vi någonsin haft i ett demokratiskt land och helt säkert den mest lögnaktiga.

Själv skulle jag närmast associera honom med en sprätthöna.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?