Konstatera skrev 2016-08-07 17:41:52 följande:
På sätt och vis har du rätt. Det är inte högsta prioritet för mig att Trump blir president. Jag behöver egentligen inte försvara honom
Jag tycker dock att det är intressant att faktiskt beskåda den desinformation som sprids om Trump och den skeva bild som många svenskar har kring detta val. Så visst vill jag röra om i PK-myrstacken lite. Det är sunt.
Jag har inte tagit del av många kritiska skildringar av Hilary Clinton i svensk media. Jag tror det vore nyttigt.
Jag gissar att det beror på att Clinton står för det förutsägbara. Hennes uttalanden ger inga större löpsedlar.
Om jag inte minns fel kallade Trump henne för Hillary skurken Clinton eller något liknade igår samtidigt som han sa att Putin inte respekterar henne
Om Clinton skulle replikera med Donald Lillpitten Trump som tydligt visar att storlekens betydelse aldrig ska underskattas så skulle det ge rubriker.
Men de spelar inte samma spel Trump och Clinton.
Fast mot bakgrund av att idiotin tycks sakna gränser så vinner väl Trump valet. Muslimer får inreseförbud och de som redan bor i USA får bära en muslimsk variant av Davidsstjärnan väl synlig. Trump kräver att Mexiko ska betala bygget av muren och får hela Sydamerika mot sig. Han inför handelsrestriktioner för kinesiska varor och får Asien mot sig.
På hemmaplan inser Kinberg Batra att SD plus M är sant och i Frankrike stormar Le Pen fram mot makten medan Turkiet inför sharialagar.
Allt detta medan klimatförändringarna fortsätter, isen vid polerna smälter undan allt snabbare, klimatflyktingarna blir allt fler medan Trump trumpetar om att kolet är en ren energikälla och här hemma demonstrerar MP mot kärnkraftens faror.
Apropå Dr Stangelove så finns det väl någon musikal med titeln: Stoppa världen - jag vill stiga av.